728 x 90

بيكاري,

بیشتر کودکان خیابانی در کارگاهها و کوره‌پزخانه‌ها مشغول به‌کار هستند

-

کودکان کار و کوره پزخانه
کودکان کار و کوره پزخانه
بر اساس گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا، «تنها درصدی از کودکان کار در خیابانها به دست فروشی مشغول هستند و جلوی چشم مردم قرار دارند و تعداد بیشتری از آنها در کارگاهها و کوره پز خانه‌ها مشغول به کار هستند».
موضوع کودکان خیابانی که طی دو هفته اخیر به‌دلیل افزایش حضور این کودکان در سطح خیابانها مطرح شده، باعث واکنشهایی از سوی محافل رژیم شده و از جمله توسط مقامهای ریز و درشت رژیم به کلی مقوله‌یی به نام کودکان کار انکار شده است.
هفته گذشته فاطمه آلیا عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ارتجاع در یک اظهارنظر ننگین درباره کودکان کار اعلام کرده بود که چنین موضوعی را به‌رسمیت نمی‌شناسد.
وزارت کار دولت آخوند روحانی در گزارشی اعلام کرد که هنوز مشخص نیست که «کودک خیابانی به چه معناست». یک مقام دیگر رژیم نیز مدعی شد کودکان کار از طبقه متوسط جامعه هستند و خانه‌هایشان را هر ساله عوض می‌کنند.
این گونه اظهارات خشم مردم را که روزانه با این مقوله روبه‌رو هستند برانگیخته است. در واکنش به این‌گونه اظهارات، یک کارگزار رژیم که از او به‌عنوان «مدیر داخلی جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان» نام برده می‌شود، مجبور شد گوشه‌یی از واقعیت را بیان کند. او گفت: «تا کنون ما با چنین مواردی که کودکان کار از خانواده‌هایی متوسط باشند و یا در داخل باند باشند. روبه‌رو نشده‌ایم، این مسأله حتی منطقی به نظر نمی‌آید زیرا هیچ خانواده‌ای با پول فال فروشی کودکش نمی‌تواند زندگی طبقه متوسط جامعه را داشته باشد».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/48559807-8ab8-4317-8b37-9ee87b946b4e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات