728 x 90

حمله به اشرف,

بیانیه‌های کمیته‌های پارلمانی در کشورهای نوردیک و بالتیک، ایتالیا و استرالیا در محکومیت دفن مخفیانه پیکر ۵۲ شهید اشرفی

-

52 قهرمان شهید مجاهد خلق در  حماسه10 شهریور 1392 در اشرف
52 قهرمان شهید مجاهد خلق در حماسه10 شهریور 1392 در اشرف
این اقدام ننگین خود بیانگر و اثبات مسئولیت کامل حکومت عراق در ” جنایت علیه بشریت“ در کمپ اشرف است

اتحادیه نوردیک بالتیک دوستان ایران آزاد شامل دوستان ایران آزاد در نروژ، دانمارک، سوئد، فنلاند، استونی و ایسلند که پارلمانترها و شخصیتهای سیاسی حامی مقاومت در این کشورها را در بر می‌گیرد، طی بیانیه‌یی اعلام کرد:
مالکی در تلاش است که مدارک جنایت علیه بشریت را نابود کند آن هم در زمانی که یک اجماع بین‌المللی از جمله پارلمان اروپا و مجلسین سنا و نمایندگان آمریکا و 6 ارگان متخصص سازمان ملل‌متحد و دادگاه اسپانیا و سازمانهای حقوق‌بشر مانند عفو بین‌الملل و تعداد زیادی از شخصیتهای برجسته بین‌المللی، دولت عراق را مسئول کامل این جنایت می‌دانند.

در 21نوامبر2013 دادگاه اسپانیا در حکم خود اعلام کرد در روز اول سپتامبر 2013 نیروهای نظامی عراقی اقدام به محاصره و اشغال اشرف کردند و اجازه دادند که با خونسردی 52تن از ساکنان اشرف قتل‌عام شوند که همه آنها اشخاص حمایت شده بر اساس کنوانسیون چهارم ژنو بودند. به‌علاوه 7تن از آنها در خلال این حمله ربوده شدند و دولت عراق تا به‌حال محل نگهداری آنها را فاش نکرده است اموال متعلق به ساکنان غارت شد و تعدای ساختمان توسط انفجار تخریب شد و یک ساختمان نیز آتش زده شد.

اتحادیه نوردیک بالتیک دوستان ایران آزاد خواستار آن است که دبیرکل سازمان ملل‌متحد یک اقدام سریع و فوری برای تعیین یک کمیته تحقیق به‌منظور انجام تحقیقات پیرامون کشتار 1سپتامبر و همچنین دفن مخفیانه پیکر شهیدان به‌عمل آورد.

بیانیه کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان برای ایران آزاد:
با تاثر فراوان از خاکسپاری مخفیانه پیکرهای شهیدان حمله اول سپتامبر به اشرف برای پنهان کردن آثار جنایت، این کمیته برای چندمین بار اعمال ضدبشری دولت حاکم بر عراق را که با حمایت رژیم ایران صورت می‌گیرد و زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی است، محکوم می‌کند و ضرورت یک تحقیقات بین‌المللی مستقل در رابطه با قتل‌عام اول سپتامبر را یادآوری می‌کند.

کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان بر دخالت شورای امنیت سازمان ملل‌متحد و تشکیل دادگاه جنایی بین‌المللی لاهه برای رسیدگی به این جنایت تأکید می‌کند.
تاریخ 14 فوریه 2014

نامه استرالیاییهای حامی دموکراسی در ایران به دبیرکل سازمان ملل:
دفن مخفیانه پیکر 52 شهید اشرف، یک مخفی کاری بی‌شرمانه برای ممانعت از یک تحقیق مستقل است.

این خاک سپاری پنهانی، از نماینده ویژه سازمان ملل هم مخفی مانده و اقدامی است که خود بیانگر و اثبات مسئولیت کامل دولت عراق در ” جنایت علیه بشریت“ در کمپ اشرف است.

آشکار است که نخست‌وزیر عراق نوری مالکی تلاش می‌کند اسناد این ” جنایت علیه بشریت“ را نابود کند.

ضروری است که یک تحقیق مستقل همه‌جانبه توسط سازمان ملل حول قتل‌عام 1سپتامبر در کمپ اشرف انجام پذیرد و این پرونده به دادگاه جنایی بین‌المللی ارجاع شود.
تاریخ 14 فوریه 2014.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b3880665-e5ba-4cac-bf84-364835ef9636"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات