728 x 90

كنوانسيون ايرانيان,

گزارش روزنامه ال پائیس اسپانیا از کنوانسیون جهانی اپوزیسیون ایران در پاریس

-

ال پائیس اسپانیا
ال پائیس اسپانیا
گردهمایی 300 انجمن مخالف رژیم تهران از سراسر جهان به‌مناسبت سالگرد انقلاب ایران
محکومیت سکوت جامعهٴ جهانی در قبال جنایات رژیم مذهبی
پاریس- در آستانه سی وپنجمین سالگرد انقلاب اسلامی که سلطنت را در ایران سرنگون ساخت، ۳۰۰ انجمن مخالف رژیم تهران از سراسر جهان برای اولین بار در پاریس گردهم آمدند. کنوانسیون اپوزیسیون می‌گوید که این رژیم از زمان ریاست‌جمهوری به‌اصطلاح میانه‌رو اش، حسن روحانی، ظرف شش ماه اخیر ۵۰۰ نفر را اعدام کرده است.

این کنوانسیون سکوت جامعه بین‌المللی به‌خصوص آمریکا، اروپا و سازمان ملل را در قبال نقض وحشیانه و سیستماتیک حقوق‌بشر در این کشور، محکوم کرد...

قطعنامه پایانی کنوانسیون ضمن فراخوان برای «سرنگونی رژیم آخوندی و ایجاد یک جمهوری مبتنی بر دموکراسی و جدایی دین از دولت»، به جامعهٴ جهانی هشدار داد که «مسأله هسته‌یی تمام مسأله ایران نیست و نباید به رژیم اجازه داده شود به صدور تروریسم و تهدید صلح و امنیت منطقه و جهان ادامه دهد».

این اطلاعیه یادآوری می‌کند که روحانی در تمامی جرایم و جنایات رژیم از روز اول شرکت داشته و بعد از روی کارآمدن او نقض حقوق‌بشر کماکان ادامه دارد.

بنابراین اطلاعیه، برخلاف تبلیغات رسمی، رژیم آخوندی بی‌نهایت آسیب‌پذیر است و جامعه ایران در یک وضعیت انفجاری قرار دارد در نتیجه اگر فشار ادامه یابد سرنگونی این رژیم چندان سخت نخواهد بود. اطلاعیه می‌افزاید ”مذاکره کشورهای خارجی با رژیم ایران به بهانه تقویت میانه‌روها و چشم‌پوشی از خواستهای مردم ایران فقط فرصت دادن به چنین رژیمی است“.

در مورد توافق ژنو، اپوزیسیون اشاره می‌کند که رژیم تهران به‌دلیل تحریمها، بحران اقتصادی و وحشت از قیام عمومی توافق کرد که یک قدم در پروژه هسته‌یی عقب‌نشینی کند. اپوزیسیون هشدار داد که در دور دوم گفتگوها ”فقط یک سیاست قاطع برای حفظ تحریمها و اطمینان از بسته شدن تمامی تأسیسات هسته‌یی برای ممانعت از دستیابی تروریستهایی که بر این کشور حاکم هستند به بمب، کارساز است»

اپوزیسیون ایران حمایت فعال رژیم ایران از دیکتاتور سوریه بشار اسد را که“ قاتل مردم خودش است، محکوم کرد و به اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران که در اول سپتامبر در اشرف در عراق به‌شهادت رسیدند، ادای احترام کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/234e0cd2-2237-4933-abd6-cbc29073fafd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات