728 x 90

مسائل اجتماعي ايران,

مافیا، این بار در صنعت «قیر»

-

رژیم ایران رکورددار تصادفات
رژیم ایران رکورددار تصادفات
اگر کسی در جستجوی پاسخ به این سؤال باشد که ساختار حکومت آخوندی را با کدام الگو از ساختارهای شناخته شده حکومتهای دیکتاتوری می‌توان منطبق کرد، شاید در پایان جستجویش به چیزی جز ترکیبهای جدیدی از قبیل «مافیائیسم» سیاسی و یا «گانگستریسم» سیاسی دست پیدا نکند. چرا که به اعتراف گردانندگان همین رژیم چرخه بسیاری از کارها در بسیاری از زمینه‌ها در دست باندهای مافیایی قرار دارد که تاریخ بشر معاصر هرگز حضور مافیا در چنین زمینه‌هایی را پیش از ابداع آن توسط رژیم آخوندی گمانه نزده بود. اکنون، بعد از «مافیا محیط زیست» و «مافیا سیب زمینی»، هدیه جدید آخوندها به مردم ایران در آستانهٴ گذشت 35سال از حاکمیت آخوندی، «مافیای قیر» است.
نفوذ مافیای حکومتی بر صنعت قیرسازی کشور و چپاول ایادی رژیم از این صنعت، باعث افزایش قیمت سرسام‌آور آن شده است و در نتیجه پروژه‌های راه‌سازی کشور پیشرفت چندانی نداشته است. عدم رسیدگی حکومت آخوندی به جاده‌های کشور نیز، وضعیت راههای کشور را برای عبور و مرور خطرناک کرده است و این امر نیز باعث بروز و افزایش تصادفات جاده‌های بین شهری است. در زمینه علت افزایش تصادفهای جاده‌ای و نبودن راههای ارتباطی مناسب در کشور، خبرگزاری نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم می‌نویسد: ” شهرهای کشور از راههای ارتباطی مناسب برخوردار نیستند و همین عامل باعث شده کمتر سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در برخی استانهای کشور استقبال کنند.
عدم وجود راههای ارتباطی مناسب در برخی شهرها واستان باعث به وجود آمدن مشکلات بسیار زیادی در سطح این شهرها و استانها شده به‌طوری که شاید بتوان به‌جرأت گفت در حال حاضر یکی از عمده‌ترین دلایل تصادف در جاده‌های کشور که هرساله جان بسیاری از مردم را می‌گیرد نبود راههای مناسب و استاندارد باشد“.
دولتهای ضد‌مردمی نه تنها در زمینه بهبود شرایط راههای کشور اقدام جدی به‌عمل نیاورده‌اند، بلکه با چنگ انداختن باندهای حکومتی برصنعت قیر و رانتخواری در این صنعت، مافیایی به اسم «مافیای قیر» راه انداخته‌اند که اضافه بر چپاول سرمایه‌های مردم ایران در صنعت قیر، عملاً با گران کردن آن سد راه گسترش و نوسازی راههای مواصلاتی نیز شده‌اند. خبرگزاری تسنیم در این زمینه می‌نویسد: ”با نیم نگاهی به افزایش نرخ قیر در کشور در یک دهه اخیر خواهیم دید که در 10سال گذشته حدود 7 درصد از اعتبارات تخصیصی به وزارت راه، برای خرید قیر استفاده می‌شد، زیرا قیر ارزان بود و حجم زیادی از بودجه را شامل نمی‌شد اما در 4سال گذشته به‌طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده و از سال گذشته به‌دلیل پرش قیمتی بیش از دو برابر قیر، 35 تا 40 درصد از اعتبارات تخصیصی وزارت راه در احداث جاده‌های جدید یا بهسازی جاده‌ های قدیمی صرف خرید قیر می‌شود که این موضوع باعث شده راندمان جاده‌سازی در کشور کاهش پیدا کند“
در سال 84 نیز رسانه‌های حکومتی از یکه‌تازی مافیای قیر با درآمد صدها میلیارد تومانی خبر دادند. در زمینه نفوذ مافیای قیر و گران بودن این ماده اساسی برای جاده‌سازی نماینده رژیم در ملایر نیز در گفتگو با خبرگزاری مجلس رژیم می‌گوید: ”باید توجه داشت تأمین محصول قیر کار دشواری نیست، اما این‌که چرا قیمت قیر رشد نجومی داشته، دلایل مختلفی دارد. می‌توان گفت مافیای قیر باعث بالارفتن نجومی قیمت این فرآورده در 10سال گذشته بوده است و برخی با واردات و صادرات قیر و بالا بردن قیمتهای ناگهانی، بازار قیر را متشنج کرده و باعث شدند قیمت قیر به رقم فعلی برسد.
باید پذیرفت قیمت قیر به‌اندازه‌ای گران شده که راندمان فعالیتهای راهسازی کشور با مشکل جدی مواجه شود، به‌طوری که قیمت هر کیلو قیر به حدود 1700 تومان رسیده است و به عبارت دیگر قیمت قیر در 11سال گذشته حدود 2000 برابر شده است. قیمت بالای این فرآورده نفتی باعث شده تقریباً تمامی اعتبارات وزارت راه و شهرسازی به این موضوع اختصاص داده شود و با توجه به پایین بودن اعتبارات عمرانی با مشکل جدی در ساخت زیرساختهایی مانند آزاداره و راه روستایی مواجه شویم“.

وضعیت جاده‌های کشور و افزایش آمار تلفات تصادفات

همان‌طور که اشاره شد، بر اثر چنگ‌اندازی مافیای حکومتی در صنعت قیر سازی و عدم رسیدگی به وضعیت جاده‌های کشور و ترمیم نشدن جاده‌ها، وضعیت خراب جاده‌ها باعث می‌شود که سالانه جان بسیاری از هموطنان در اثر سیاستهای ضد‌مردمی رژیم و چنگ انداختن مافیاهای حکومتی در صنعت قیر و عدم ترمیم جاده‌های موجود و ساخته نشدن جاده‌های جدید، جان بسیاری در تصادفات روزمره گرفته شود. هم‌اکنون ایران تحت حاکمیت آخوندها یکی از سه کشور نخست جهان در زمینه مرگ‌ومیر بر اثر تصادفات جاده‌ای است که سالانه جان دهها هزار ایرانی را می‌گیرد و تعداد بیشتری را نیز زخمی می‌کند.
فلاحی باباجان نماینده محلس رژیم نیز در مورد وضعیت خرابی جاده‌ها و تلفات ناشی از تصادفات در جاده‌های کشور و عدم رسیدگی وزارت مسکن و شهرسازی به وضعیت راه‌ها می‌گوید: ”در سال‌ های اخیر تلفات جاده‌ای از آمار بالایی برخوردار بوده و برای حل این مشکل باید به زیرساختی مانند جاده توجه بیشتری کرد و باید سعی شود تا با تقویت وضعیت راه‌ها دیگر مشکلات این چنین پدید نیاید“.

خطرناک بودن جاده‌های خوزستان
تلویزیون شکبه خبر رژیم در گزارشی از سانحه رانندگی در جاده شوشتر دزفول که به کشته شدن 9نفر منتهی شد می‌گوید: ”جاده دزفول شوشتر از جمله محورهای حادثه خیز استان خوزستان است که تعریض و ایمن‌سازی این محور به کندی صورت می‌گیرد“.
در این گزارش فرماندار گتوند نیز با اشاره به ایمن نبودن جاده می‌گوید: مردم انتظار دارند نسبت به ایمن‌سازی جاده اقدام سریعتری انجام بگیرد
محمد سادات ابراهیمی نماینده مجلس رژیم به ماجرای استعفای خود از مجلس رژیم و پس گرفتن استعفا اشاره می‌کند و دلیل استعفای خود را تصادفات مرگبار درجاده‌های خوزستان اعلام می‌کند و می‌گوید: «در جدول بهره‌مندی از جاده در کل کشور، خوزستان در انتهای جدول قرار دارد و به این دلیل شاهد تلفات زیادی در این بخش هستیم. بارها اعلام کرده‌ام که وضعیت جاده تأسف‌بار است ولی کسی به این اعتراضها گوش نمی‌دهد».
یکی از مردم ایذه در جریان سفر آخوند روحانی در خوزستان و در برنامه تماس مستقیم او خطاب به آخوند روحانی می‌گوید: ”جاده‌های ما خطرناک است یک فکری بحال ما بکنید“.

تداوم تراژدی مرگ درجاده‌های کردستان

روزنامه حکومتی مردم‌سالاری در گزارشی تحت عنوان تداوم تراژدی مرگ در جاده‌های کردستان 1آذر92 می‌نویسد: ”متأسفانه این تراژدی هم‌چنان ادامه دارد و به‌صورت مداوم قربانی می‌گیرد.
اکثر اوقات به‌ویژه در فصل سرما که جاده‌های پرپیچ و خم و غیراستاندارد بر اثر بارش برف و باران یا یخبندان لغزنده می‌شود خبرهایی مبنی بر وقوع تصادف در محورهای مختلف استان و همچنین کشته و زخمی شدن مسافران منتشر می‌شود“.
روزنامه حکومتی مردم‌سالاری 8 دی 92 با بیانی طنز گونه می‌نویسد: ”اگر آمار تصادفات جاده‌ای حاصل از خرابی راه‌ها و استاندارد نبودن خودروهای ساخت وطن، بالاست چه باک؟ به دستاوردهای دولت (!) در این حوزه‌ها نباید خدشه وارد شود! اگر بنزین ساخت داخل فضای برخی از شهرها را مسموم کرده و نفس‌های کودکان و پیران را به شماره انداخته، نباید بهانه به دست دشمنان داد و مسئولان را تخطئه کرد!“

جاده مرگ در محور بجنورد - جنگل گلستان

همین روزنامه در مورد باریک بودن راه محور بجنورد ـ جنگل گلستان به نامی که مردم بر این جاده به‌عنوان جاده مرگ گذاشته‌اند اشاره می‌کند و در تاریخ 17آذرمی‌نویسد: ”در حالی‌که حدود نیمی از قربانیان حوادث رانندگی در خراسان شمالی در محور بجنورد - جنگل گلستان جان خود را از دست می‌دهند، پروژه تعریض این جاده پس از گذشت پنج سال تنها کمی بیش از 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. به گزارش خبرنگار مهر، محور بجنورد- جنگل گلستان در استان خراسان شمالی، محوری دوطرفه به طول 145 کیلومتر است که به علت تصادفات فراوان و شمار زیاد تلفات رانندگی به جاده مرگ مشهور شده است“
آنچه که در مورد وضعیت جاده‌های کشور و وقوع تصادفات به‌دلیل غیراستاندارد بودن آنها و عدم رسیدگی رژیم ضد‌مردمی به جاده‌ها اشاره شد بخشی از واقعیت تلخی است که درجاده‌های غیراستاندارد و فرسوده ایران می‌گذرد و این امر در ایران تحت حاکمیت به یک امر معمولی تبدیل شده است وبی‌دلیل نیست که ایران تحت حاکمیت ولایت‌فقیه از لحاظ آمار تلفات در جاده‌ها در رده‌های بالای جدول جهانی قرار می‌گیرد و اکنون گردانندگان رژیم اعتراف می‌کنند که یک عامل مهم‌ چنین وضعیتی سلطه باندهای غارتگر رژیم بر صنعت جاده‌سازی کشور است که جانیان حاکم خود نام «مافیای قیر» بر آن نهاده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec1047fd-3800-4586-9678-e46afd126fbc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات