728 x 90

اعتراض عليه مالكي,اقدامات سركوبگرانه مالكى,

گزارش تلويزيون الجزيره از درگيريهاي نيروهاي عشاير با نيروهاي تحت امر مالکي

-

رزمندگان عشایر در ورودی فلوجه مستقر شده اند
رزمندگان عشایر در ورودی فلوجه مستقر شده اند
تلویزیون الجزیره گزارش داد: نیروهای عشایر در ورودی فلوجه متمرکز هستند و مانع ورود نیروهای مالکی می‌شوند.. نیروهای نظامی مالکی تلاش می‌کنند از چند محور وارد شهر شوند اما هر بار و به مدت چند هفته با مانع نیروهای عشایر روبه‌رو شده‌اند و برای آنها تنها گزینه آتشباری از راه دور باقیمانده است که تعداد بیشتری تلفات از غیرنظامیان بر جای می‌گذارد. مقامات عراقی بعد از این‌که در هفته‌های گذشته صدها کشته و مجروح و بازداشتی متحمل شدند، نیروی اضافی وارد کردند و هر بار اعلام می‌کنند که به هرقیمتی که شده به این شهر حمله خواهند کرد. اما در عراق خاطره عراقیان در رابطه با فلوجه مشخصاً دو بار حمله نیروهای آمریکایی را به یاد می‌آورد که هر دو بار اوضاع به‌نحوی برای نیروی مهاجم بحرانی می‌شد که کنترل بر آن را مشکل می‌کرد. در همین حال تلویزیون الجزیره در گزارش دیگری در مورد تهدید مالکی به حمله به فلوجه گفت محمد العگیلی از دولت قانون مالکی گفت: دولت عراق در الانبار در برابر یک گزینه قرار دارد که همان گزینه نظامی است.
به گزارش الجزیره خالد عبید العلوانی، رئیس حزب اسلامی عراق در الانبار و عضو کمیته عالی کمک‌رسانی به الانبار با تصریح به این‌که مالکی می‌خواهد یک راه‌حل امنیتی و نظامی داشته باشد؛ اعلام کرد: ”این شیوه‌ها غیرقابل‌قبول است. تهدید به‌کارگیری نیرو و حمله به شهر فلوجه و رمادی و خالدیه غیرقابل‌قبول است. هنگامی که نیروهای آمریکایی در سال 2004دست به حمله به فلوجه زدند، در برابرشان صد فلوجه ظاهر شد. الجزیره در پایان این گزارش گفت: از دید ناظران فلوجه را نباید با مساحت کم آن نسبت به کل خاک عراق سنجید، بلکه فلوجه را باید در گرایشات مختلف سیاسی پیچیده در میان ترکیبهای مردم عراق دید. … و تشدید اوضاع در فلوجه ممکن است رفتار سایر شهرها را که مردم آنها هنوز تصمیم نگرفته‌اند شدت عمل نشان دهند یا از راه‌حلهای نظامی استفاده کنند، تغییر دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9cf87ed1-0962-4695-b350-2b365a12bb23"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات