728 x 90

بن بست اتمي,اتمي رژيم,

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا: شکست توافق موقت میان رژیم ایران و کشورهای ۱+۵، ممکن است به اقدام نظامی علیه رژیم ایران منجر شود

-

ماری هارف سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا
ماری هارف سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا
روز جمعه سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی خود گفت، شکست توافق موقت میان رژیم ایران و کشورهای 1+5، ممکن است به اقدام نظامی علیه رژیم ایران منجر شود. این گزینه‌یی است که رئیس‌جمهور اوباما بر آن تصریح کرد و این موضوع روی میز است».
وی سپس در خصوص اقدامات آمریکا بعد از شکست مذاکرات افزود: «تنها چند سناریو پیش روی ماست: این موضوع را یا باید از طریق دیپلوماتیک حل کرد، یا از طریقی دیگر. واضح است که آن راه دیگر، می‌تواند و احتمالاً استفاده از گزینه نظامی است. رئیس‌جمهور تصریح کرده است که این موضوع روی میز است».
ماری هارف سپس با تأکید بر تعهد آمریکا برای حل و فصل برنامه هسته‌یی رژیم ایران گفت اگر ما نتوانیم این موضوع را در 6ماه، یک‌سال یا هر زمان دیگر از طریق دیپلوماتیک حل کنیم، در این صورت اقدامات کم‌ دوام‌تر و صراحتاً بگویم، پر خطرتر را نیز شامل خواهد بود».
سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا همچنین بر لزوم تبعیت از تحریمهای بین‌المللی علیه رژیم ایران تأکید کرد و گفت: ما به‌روشنی گفته بودیم که راه برای تجارت با رژیم ایران باز نیست. ما معاون وزیر خزانه‌داری دیوید کوهن را به کشورهای مختلف فرستاده‌ایم تا به آنان بگوید که دقیقاً توافق ژنو و یا اقدام مشترک چیست. چه کارهایی باید انجام داد و چه کارهایی نباید انجام داد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d87db29f-ffb6-47fe-8a73-b8d3dd162ec5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات