728 x 90

-

نامه میشل ژولی دبیرکل فرانس‌لیبرته بنیاد دانیل میتران به رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت

-

میشل ژولی رئیس بنیاد فرانس لیبرته
میشل ژولی رئیس بنیاد فرانس لیبرته
من سخنان شما را در مورد کرامت نوع بشر بسیار ستوده‌ام، چرا که به نظرم فراتر از ارزشهای جمهوریخواهانه، مناسب‌ترین ارزش برای نزدیکتر کردن خلقها، فرهنگها و مذاهب و برانگیزاننده کرامت و حرمت انسانی و قدرشناسی و سرمشق بودن است.
قدرشناسی و کرامت دیگران را نمی‌توان ارج نهاد بدون آن‌که نسبت به خودمان مسئول و احترام گذار باشیم. این امر، همچنین نوعی از ارج نهادن و صیانت از تنوع فرهنگهای بشری است و حتی فراتر از آن، تنوع حیات در طبیعت. و این تنوع فرهنگها و تنوع طبیعت در اندیشه دانیل میتران بسیار اثر گذاشته بود.
مقاومت شما، از این بابت، فقط سیاسی نیست، بلکه ندا دهندةاین پیام است که تکامل نوع بشر نمی‌تواند توسط هر کسی هدایت شود، ولو این‌که به نام خدا باشد. نظم مبتنی بر استبداد دینی نه با اراده خداوند منطبق است و نه با مرام طبیعت و در این تردیدی نیست که آینده‌یی که حاکمان بخواهند یک نوع کلیشه‌یی از فرهنگ و اخلاق را به همه جهان تحمیل کنند، محکوم به شکست است. مقاومت در برابر چنین قدرتها و چنین اعتقاداتی، خود، حفاظت از بشریت است.
یاران ما در اشرف و لیبرتی، از شهیدان و مجروحان، آنها، چه بدانند و چه ندانند، چنین رسالتی را برعهده ‌دارند و به همین خاطر است که در نهایت صدا و ندا و پیام شما شنیده خواهد شد: البته که باید روی موضوع مقاومت اطلاع‌رسانی کرد؛ ولی موضوع فراتر از آن یعنی مبارزه علیه خودکامگی، ظلمت گرایی و یکدست کردن اندیشه‌ها را نیز باید ترویج کرد.
به این ترتیب مجاهدین خلق به همهٴ آنهایی ملحق خواهند شد که در سراسر جهان مبارزه مشترکی را به پیش می‌برند. آنها بهتر شنیده خواهند شد و بهتر فهمیده خواهند شد، و به نوعی، مجاهدین، نوع بشرخواهند شد.
من برای جنبش شما و به‌طور خاص برای برادران و خواهران مورد تهدید شما سالی سرشار از سعادت و کرامت و آزادی
و البته، سرانجام پیروزمندانهٴ امیدهایتان را آرزومندم.
خیر و نیکی نثار شما باد
میشل ژولی.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9737a5d8-99d3-4ba0-b6a5-d9012cd17012"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات