728 x 90

سفرهاي خواهر مريم,

مریم رجوی در جلسه در سنای فرانسه با شرکت سناتورها از احزاب مختلف

-

مریم رجوی در حال سخنرانی در جلسه سنای فرانسه
مریم رجوی در حال سخنرانی در جلسه سنای فرانسه
مریم رجوی در آستانه تشکیل کنفرانس ژنو2: تنها راه‌حل پایان دادن به دیکتاتوری و وحشیگری در سوریه، خلع‌ید از رژیم ایران در این کشور است

مریم رجوی سنای فرانسه، مردم و دولت این کشور را به یاری مردم ایران در مبارزه برای کسب آزادی فراخواند

بیانیه سناتورها برای حفاظت از ساکنان لیبرتی و تحقیق مستقل در مورد کشتار اشرف


روز سه‌شنبه اول بهمن (21ژانویه) در یک جلسه در کاخ لوکزامبورگ سنای فرانسه شماری از سناتورهای فرانسوی شامل همه تمایلات سیاسی این کشور با اشاره به وضعیت نگران‌کننده بیلان حقوق‌بشر در ایران و نقش تنش آفرین رژیم ایران در بحرانهای کشورهای منطقه به‌ویژه سوریه و عراق به اتخاذ یک سیاست جدی و مؤثر در قبال ایران فراخواندند. آنها با صدور بیانیه‌یی همچنین بر لزوم حفاظت از اعضای اپوزیسیون ایران که طی سال گذشته در معرض کشتار و حملات مرگبار در عراق قرار گرفتند، تأکید کردند و از دولت خود خواستند که از نفوذ خود در شورای امنیت ملل‌متحد برای تضمین تدابیر حفاظت برای ساکنان لیبرتی استفاده نماید و روی دولت عراق فشار بگذارد که سرنوشت 7نفر ربوده شده طی کشتار 1سپتامبر در اشرف را روشن نماید.

بیانیه سناتورهای فرانسوی که توسط سناتور ژان پیر میشل اعلان شد، از دولت این کشور می‌خواهد که در جلسه آتی شورای حقوق‌بشر در ماه مارس انجام یک تحقیق مستقل، جامع و شفاف در مورد حمله اول سپتامبر به پناهجویان ایرانی مستقر در کمپ اشرف توسط کارشناسان بین‌المللی را خواستار شود.
خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران سخنران اصلی این جلسه بود که به‌دعوت کمیته فرانسوی برای ایران دموکراتیک و در آستانه تشکیل کنفرانس ژنو 2 برگزار شد. وی دخالتهای گسترده رژیم ملاها در سوریه را اصلی‌ترین مشکل این کشور نامید و گفت: تنها راه‌حل پایان دادن به دیکتاتوری و وحشیگری در سوریه، خلع‌ید از رژیم ایران در این کشور است.
در این برنامه که با شرکت خانم بریسا خیاری، نایب‌رئیس سنا برگزار شد، شماری از سناتورها از جمله آلن نری، برنارد فورنیه، خانم بریژیت آلن، نماینده مجلس، خانم ادیت کرسون نخست‌وزیر سابق، آلن ویوین وزیر کشور سابق، فردریک آنسل، محقق و استاد دانشگاه، پیر برسی، رئیس انجمن حقوق‌بشر نوین، ریموند تنتر، عضو سابق شورای امنیت ملی آمریکا، خانم رژین دو فورژ، نویسنده سخنرانی کردند.

مریم رجوی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به‌عملی شدن توافق موقت کشورهای 5 +1 و رژیم تأکید کرد.
رویکرد آمریکا و غرب در مذاکرات ژنو و توافقنامه اتمی 24نوامبر از عارضه مماشات رنج می‌برد. هر چند مداخله فرانسه قدری آن را تصحیح کرد.
اجرای این توافقنامه که از روز گذشته آغاز شده به این معنی است که ملاها زیر فشار نارضایتی‌ها و بحرانهای داخلی به یک گام عقب‌نشینی تن داده‌اند. اگر غرب قاطعیت به خرج می‌داد، در همین مرحله برنامه بمب اتمی ملاها جمع می‌شد اما فرصت هنوز باقی است.
رجوی تأکید کرد: دولتهای غرب باید این رژیم را وادار به پذیرش و اجرای کامل پروتکل الحاقی و بازرسیهای سرزده کنند. آنها باید ملاها را به تعطیلی کامل سایتها و پذیرش قطعنامه‌های شورای امنیت وادار سازند.
رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران همچنین سیاست غرب را در قبال جنبش مقاومت که کلید تغییر در ایران را در دست دارد، سیاستی اشتباه خواند و گفت: در این دو دهه غرب حقوق‌بشر و آزادی و مقاومت مردم ایران را قربانی معاملاتش با ملاها کرده است. وی با اشاره به افشاگریهای مقاومت ایران و هشدارهای پیاپی‌اش در دو دهه گذشته نسبت به خطر رژیم ملاها در منطقه، که باعث گسترش بنیادگرایی می‌شود، گفت: متأسفانه دولتهای غرب با سیاستهای اشتباه خود این هشدارها را نادیده گرفتند.
رجوی سکوت و بی‌عملی ایالات متحده و دولتهای اتحادیه اروپا در قبال کشتار پی‌درپی مقاومان ایرانی در اشرف و لیبرتی در سالهای اخیر را مورد انتقاد قرار داد.
وی وضعیت پناهجویان در این کمپ را بحرانی خواند و گفت: ملاها و دولت دست‌نشانده آنها قصد دارند با استفاده از اوضاع بحرانی عراق، به یک کشتار وسیع در لیبرتی دست بزنند و آن را حمله القاعده معرفی کنند. وی از دولت فرانسه خواست این پرونده را به شورای امنیت ملل‌متحد ارجاع دهد تا حفاظت ساکنان لیبرتی تا انتقال آنها به ایالات متحده یا اروپا تضمین شود. و با استفاده از جایگاه خود در شورای امنیت و اتحادیه اروپا و با استفاده از نفوذ خود در عراق به آزادی هفت گروگان اشرفی که در دست دولت عراق اسیرند، انتقال فوری پناهجویان ساکن لیبرتی به کشورهای اروپایی و آمریکا، تأمین تجهیزات مبرم امنیتی در لیبرتی، استقرار شبانه روزی ناظران ملل‌متحد همراه با یک تیم کلاه آبی در داخل لیبرتی، انجام یک تحقیقات جامع و مستقل درباره قتل‌عام اشرف توسط ملل‌متحد و فروش اموال اشرف توسط نماینده قانونی ساکنان برای تأمین هزینه‌های بازاسکان آنها کمک نماید.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
اول بهمن 1392 (21ژانویه 2014)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6ab2e4a6-4f30-4c55-bb83-410175a6b7a7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات