728 x 90

بن بست اتمي,اتمي رژيم,

عضو تیم مذاکره‌ کننده هسته‌یی رژیم: خامنه‌ای در جریان تمام جزییات هست

-

حمید بعیدی‌نژاد از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی در ژنو
حمید بعیدی‌نژاد از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی در ژنو
بعیدی‌نژاد از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی در ژنو، تأکید کرد که «ما خود را موظف به حرکت در چارچوب ساختارهای تعیین شده در نظام تصمیم‌گیری کشور می‌دانیم».
وی که با خبرگزاری اصلی رژیم (ایرنا ـ 6بهمن) مصاحبه کرده، با تصریح این نکته که: «محورها و جزئیات توافق شده در جریان مذاکرات، جزء به جزء و یک به یک، نظر خامنه‌ای را داشته است» گفت: «ما موافق نیستیم که برای اثبات اقدامات خود از مقام معظم رهبری در این موضوع هزینه کنیم».
بعیدی‌نژاد که رئیس دبیرخانه اجرای توافق ژنو نیز هست، توضیح داد: «طبیعی است که ما نتیجه مذاکرات را در مراحل مختلف به مقامات عالی‌رتبه از جمله رهبری گزارش کنیم ولی این ایشان هستند که تصمیم می‌گیرند در چه مراحلی چه نکات و مواردی را به نهادهای ذی‌ربط منتقل کنند که به تیم مذاکره‌کننده برسد».
بعیدی‌نژاد با اشاره به محذوریت ولی‌فقیه طلسم شکستهٴ ارتجاع در اعلام صریح و شفاف موضع خود در مورد زهرخوران اتمی گفت: «ما فکر نمی‌کنیم که مناسب باشد ایشان را در معرض موضعگیری قرار دهیم».
عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی در ادامه اظهارات خود، با اشاره به تشتت کنونی در نظام، از دور بعدی مذاکرات که قرار است 6ماه بعد صورت بگیرد، ابراز نگرانی کرد و هشدار داد: «اجماع برای دور بعدی مذاکرات که پیچیدگی و دشواری بسیاری دارد، باید بیش از اینها استوار باشد و پیگیری این مذاکرات یک عزم مردانه و جدی در کل سطح کشور را می‌طلبد».
وی با اعتراف به سنگینی و سختی زهرخوران و پیامدهای آن تأکید کرد: «هدف مذاکرات، هدف سنگینی است. باید مذاکرات را به‌گونه‌یی هدایت کنیم که در اثر آن تمام تحریمهای یک جانبه و چند جانبه بین‌المللی برداشته شوند».
بعیدی‌نژاد که ایرنا از وی به‌عنوان دیپلومات واقع‌بین نام می‌برد، هر گونه توقع برای برداشته شدن همه تحریمها را رد کرد و گفت: «تحریمها به قدری درهم تنیده شده و به‌عنوان بخشی از نظام روزمره و واقعیتهای جاری در تبادلات مالی و بانکی تبدیل شده است که توافق بر سر راه‌حل جامعی که منجر به برداشتن همه تحریمها شود و برنامه هسته‌یی ایران را به‌مثابه یک برنامه عادی یک کشور غیر دارنده سلاح هسته‌یی تبدیل کند، به هیچ‌وجه ساده نیست».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6391b109-24a8-4047-a715-506c42514f18"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات