728 x 90

بن بست اتمي,اتمي رژيم,

جان کری: اگر رژیم ایران غنی‌سازی را بار دیگر آغاز کند، گزینه نظامی مطرح خواهد بود

-

جان کری وزیر خارجه آمریکا
جان کری وزیر خارجه آمریکا
جان کری، وزیر خارجه آمریکا، بار دیگر هشدار داد در صورتی که رژیم ایران به تعهدات خود در خصوص توافق هسته‌یی عمل نکند، گزینه نظامی مطرح خواهد بود و ارتش آمریکا برای اقدام علیه این رژیم آماده است.
جان کری گفت: اگر رژیم ایران اکنون بخواهد توافقنامه را به دور‌ اندازد و غنی‌سازی را بار دیگر آغاز کند، یقینا می‌تواند این کار را انجام دهد اما حدس بزنید در این صورت چه می‌شود؟ اگر این کار را انجام دهند، گزینه‌ نظامی آمریکا آماده و مهیا است تا هر آنچه را که لازم است انجام دهد. بنابراین فکر نمی‌کنم که چنین چیزی به طول انجامد. فکر نمی‌کنم که این انتخابی عاقلانه برای رژیم ایران باشد. واقعیت این است که رئیس‌جمهور آمریکا به‌وضوح و آشکارا بیان کرده که ایران سلاح هسته‌یی نخواهد داشت. ”وزیر خارجه آمریکا در مورد نقش رژیم در سوریه گفت:“ رژیم ایران نیروهای سپاه پاسداران را به سوریه فرستاده که امور نظامی را انجام می‌دهند. رژیم ایران حامی اصلی سازمان تروریستی موسوم به حزب‌الله است. حزب‌الله فقط در لبنان فعال نیست بلکه در سوریه نیز می‌جنگد. حزب‌الله تفاوت اصلی در جنگی است که در سوریه رخ می‌دهد. ”جان کری رژیم ایران، دولت بشار اسد و حزب‌الشیطان لبنان را مانع برقراری صلح در سوریه دانست.
جان کری گفت: «ما درباره عمل و نه حرفهای رژیم ایران در خصوص سوریه قضاوت می‌کنیم»
جان کری افزود: رژیم ایران حکومتی است که از تروریسم حمایت می‌کند، این رژیم از حزب‌الله در سوریه حمایت می‌کند، حزب‌الله یک سازمان تروریستی است و رژیم ایران باید به حمایت از حزب‌الله پایان دهند. رژیم ایران می‌توانست به ژنو بیایند اما از پذیرش این استاندارد اجتناب ورزید. بنابراین این رژیم باید نشان دهد که بیش از کلمات، عمل می‌کند، و در رفتار نیز خواهان پیوستن به جامعه بین‌المللی است در غیراین صورت پذیرش رژیم ایران در این امر بسیار سخت خواهد بود“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a9092baa-70d4-427f-9acc-692d23adb354"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات