728 x 90

مسائل اجتماعي ايران,

مواضع رفسنجانی رو در روی خط ولایت به قصد تقرب به کشورهای منطقه

-

خامنه ای و رفسنجانی
خامنه ای و رفسنجانی
پس از غصب انقلاب ضدسلطنتی توسط خمینی و روی کارآمدن حکومت ولایت‌فقیه در ایران، دستور کار محوری این رژیم در مورد کشورهای اسلامی و جهان سوم صدور بنیادگرایی، تروریسم تحت عنوان صدور انقلاب بود و در این راستا رژیم از هیچ کوششی برای راه‌انداختن بلوا و آشوب در کشورهای اسلامی خصوصاً کشورهای خاورمیانه فروگذارنکرد. رژیم آخوندی برای پیشبرد مقاصد ارتجاعی و تروریستی‌اش هسته‌های تروریستی در بسیاری از کشورها تشکیل داد و با حمایت مالی و تسلیحاتی از آنان در امور داخلی کشورهای منطقه دخالت می‌کرد. همزمان با ایجاد هسته‌ها و سلولهای تروریستی برای پیشبرد خطوط ارتجاعی‌اش نهادهای سیاسی و مذهبی مختلفی تحت عنوان تشکل علما، اندیشمندان و... برای به‌اصطلاح تقریب مذاهب، تحکیم وحدت و... راه‌اندازی کرد که در این رابطه سالیانه مبالغ هنگفتی توسط سازمان تبلیغات اسلامی رژیم و سایر نهادهای صدور تروریسم و ارتجاع به این نهادهای اجیرشده در سایرکشورها کمک می‌کند. همین گروه‌های اجیرشده هستند که سالانه چندین بار توسط رژیم به بهانه هفته وحدت، تقریب مذاهب و... در تهران گردآوری می‌شوند تا ضمن برخورداری از سوروسات آخوندی، رژیم خط و خطوط ارتجاعی‌اش را به آنها منتقل کند. از چند روز پیش طبق سیاق سالهای گذشته رژیم مزدوران خود را تحت عنوان علما و اندیشمندان اسلامی در تهران فراخواند و طبق معمول خامنه‌ای برای آنان سخنرانی کرد.
آنچه که در گردهمایی امسال اهمیت دارد، مراسم اختتامیه این گردهمایی در حضور رفسنجانی است که این به‌اصطلاح اندیشمندان و علما به حضور رفسنجانی به‌عنوان سری دیگر از نظام رسیدند و رفسنجانی نیز رودرروی خط ولایت مواضعش را در زمینه‌های مختلف خصوصاً در تعامل با دولتهای منطقه اعلام کرد.
رفسنجانی در قسمتی از سخنرانی خود رودرروی خط ولی‌فقیه که خواستار اجرای بی‌چون و چرای فرامینش توسط مزدوران برون مرزی است و تروریسم را تحت عنوان جنگ اسلام با کفر تئوریزه می‌کند، به اختلاف آرای بین مسلمانان رسمیت داد و کشتار، جنگ و تـروریسم تحت عنوان عقیده و اسلام را گناهی کبیره دانست و گفت: ”از اختلاف نظر، اختلاف عقیده پدید می‌آید که آن هم در سنت و مکتب ما پذیرفته است و ایرادی در آن وجود ندارد. آنچه که ما باید مانع شویم ایجاد نزاع و تنازع است و قرآن کریم هم ما را به این مهم دعوت کرده است. تنازع و جنگ و خونریزی که امروز در برخی از جوامع اسلامی بر اساس اختلاف نظرها و عقاید بروز کرده خطرناک است و به کلی با مفهوم و عمل نادرستی است و گناه کبیره محسوب می‌شود“.
رفسنجانی عملیات انتحاری گروه‌های بنیادگرا را که رژیم سابقا به‌عنوان عملیات استشهادی در بوغ های تبلیغاتی‌اش از آنان یاد می‌کرد را محکوم کرد و آن را جنون‌آمیز و دیوانه‌وار خواند کرد و گفت: ”شرایط طوری شده که کم کم حالتی از جنون ایجاد شده و برخی از اعمال دیوانه‌وار صورت می‌گیرد. دو روز پیش در خبرها چیزی دیدم که اگر صحت داشته باشد باید به وضعیت کنونیمان گریه کنیم که چرا ما به این‌جا رسیدهایم!“
رفسنجانی تروریسم و بنیادگرایی به نام دین راظاهراً محکوم کرد و این اعمال را حرکات تفرقه‌افکنانه دانست و دولتهای منطقه را به مقابله با این وضعیت فراخواند و گفت ”چرا دشمنان ما باید بیایند ما را به‌خاطر اختلاف نظرهای جزیی که با هم داریم به‌جان هم بیندازند و منابع و امکانات ما را ببرند؟ چرا باید پول و سرمایه ما برای خرید سلاح از دشمنانمان صرف شود تا آن سلاحها را برای کشتن خودمان و برادرانمان استفاده کنیم. بنابراین حرکات تفرقه انگیز هیچ‌وجه عقلایی ندارد. به نظر من باید رسانه‌های مشترکی تشکیل دهیم و بر حرفهای مشترکمان تأکید کنیم و همه فرقه‌های اسلامی را با هم متحد و یکپارچه کنیم و دولتها هم در این طریق گام بردارند. البته این‌که من می‌گویم چنین چیزی امکانپذیر است به این معنا نیست که من می‌توانم این کار را انجام دهم، بلکه منظورم این است که عقلا ممکن است و قرآن هم بر آن صحه می‌گذارد“.
رفسنجانی به سرخوردگی مردم دنیا از بنیادگرایی و صدور تروریسم رژیم اشاره کرد و: ”امروز کسی که از بیرون به جامعه اسلامی نگاه کند با چنین شرایط و رفتارهایی که ما داریم اصلاً به خود اجازه نمی‌دهد حتی به اسلام و قرآن ما فکر کند، بنابراین گناه کسانی که به تفرقه و اختلاف دامن می‌زنند بسیار بیش از یک جنگ و قتل است، آنها زحمات و جانفشانیهای یک امت بزرگ در طول یک تاریخ بزرگ را هدر می‌دهند. آنها تلاش 1 میلیارد و 600 میلیون نفر مسلمان را هدر می‌دهند که سعی می‌کنند برای جهانیان الگو باشند. بنابراین رفتارهای آنها اصلاً مبتنی بر اصل اسلام نیست“.
رفسنجانی درجای دیگر ی از سخنانش رودرروی خط ولی‌فقیه که خود را ولی امرمسلمین می‌داند و حاکمیت آخوندها را برای جهان ام القرا و الگو می‌داند که مسلمانان تماماً باید طابق النعل به النعل به افاضات ولی‌فقیه عمل کنند، زیر آب ام القرایی رژیم را از اساس زد و دولتهای اسلامی و منطقه را ضامن اجرایی شدن مسائل اسلامی دانست و گفت: ”امروز در خاورمیانه و برخی کشورهای عربی شاهد تنازعی هستیم که اصلاً مبتنی بر معارف اسلامی نیست. اگر بنا را بر وحدت گذاشتهایم علمای اسلامی باید دور هم بنشینند و این مسائل را به‌صورت دسته‌جمعی مطرح کنند و دولتهای اسلامی هم برای اجرایی شدن تصمیمات علما همت کنند تا شاید جلوی این بحران و شرایط خطرناک گرفته شود“.
همان‌طور که ملاحظه می‌شود رفسنجانی در دیدار با مزدوران برون مرزی رژیم اضافه بر این‌که به‌عنوان یک سر و خط دهنده در مقابل خامنه‌ای قدعلم می‌کند و مهمانان را به حضور می‌پذیرد، رودر روی اظهارات همان روز خامنه‌ای که برای عربستان شاخه و شانه می‌کشید همکاری بین دولتهای اسلامی را تضمین اجرایی شدن تصمیمات علمای اسلامی می‌خواند. رفسنجانی از طریق این اظهارات اضافه بر خط آویختن به قدرتهای غربی خط تقرب به کشورهای منطقه را نیز می‌خواهد پیش ببرد که این هم یکی از سلسله عقب‌نشینیهای رژیم از مواضع گذشته به موازات بحران زهر خوران اتمی است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4876dfed-e7e4-4773-a5a8-5b31032cf64c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات