728 x 90

حركات اعتراضى داخل,

تجمع و اعتراض در شهرهای، خرمدره، ماهشهر، بهبهان، سنندج و تهران

-

اعتراضات مردمی در مناطق مختلف ایران
اعتراضات مردمی در مناطق مختلف ایران
تجمع اعتراضی کارگران کارخانه مینو در خرمدره
اعتصاب کارگران پتروشیمی رازی و بوعلی سینا در ماهشهر
کارگران شهرداری بهبهان 8ماه حقوق دریافت نکرده‌اند
10ساعت کار طاقت‌فرسا توسط زندانیان در زندان مرکزی سنندج
وضعیت بحرانی کارخانه‌های لوله صفا و پروفیل
پخش اطلاعیه تشکیل کمیته دفاع از کارگران زندانی در سنندج
درگیری جوانان با نیروهای سرکوبگر انتظامی و هوکردن آخوندها در استادیوم آزادی


جمعی از کارگران کارخانه مینو در خرمدره روز شنبه 28دی، در مقابل این کارخانه تجمع اعتراضی برپا کردند.
کارگران معترض در این تجمع به بدرفتاری و توهین کارگزاران رژیم در این کارخانه و همچنین محرومیت از حق بیمه اعتراض کردند.
بیش از 1000تن از کارگران تولید و قسمت تعمیرات پتروشیمی رازی و 180تن از کارگران تعمیرات پتروشیمی بوعلی سینا، در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق معوقه و دیگر مزایای کارگری، اعتصاب کردند. این اعتصاب به مدت 9روز تا پنجشنبه 26دی، هم‌چنان ادامه داشت.
بر اساس گزارش دریافتی، ایادی رژیم در شهرداری بهبهان، 8ماه حقوق پرسنل روز مزد کارگران شهرداری را پرداخت نکرده‌اند.
کارمندان رسمی و قراردادی این شهرداری نیز حداقل 3ماه حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.
رژیم ضدبشری آخوندی در یکی از پروژه‌های ساختمانی زندان مرکزی سنندج 40 زندانی را به بیگاری کشیده است.
این زندانیان بدون پرداخت هیچ‌گونه دستمزدی مجبور شده‌اند که روزانه 10ساعت در هوای یخبندان سنندج به‌کار طاقت‌فرسای ساختمانی بپردازند.
کارگران کارخانه لوله صفا بیش از دو ماه و کارگران کارخانه پروفیل بیش از7ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند. این دو کارخانه که در ساوه قرار دارند، مجموعاً دارای بیش از 2هزار کارگر و کارمند با سوابق طولانی هستند.
کارگران تا کنون از مراجعات و شکایات متعدد به کارگزاران رژیم در این دو کارخانه و دیگر ارگانهای حکومتی هیچ پاسخی نگرفته و بلاتکلیف هستند.
شامگاه چهارشنبه 25 دی، تعداد اطلاعیه تحت عنوان «تشکیل کمیته دفاع از کارگران دستگیرشده مهاباد» در سطح شهر سنندج توزیع شد.
این اطلاعیه در دفاع از 3فعال کارگری: «محمد مولانایی»، «واحد سیده» و «یوسف آب خرابات» صادر شده که از سوی بیدادگاه رژیم در مهاباد به 5سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.
در شهر سنندج نیز اطلاعیه‌یی با شعار «پیش به سوی اتحاد و همبستگی کارگری» و با امضای کارگران و فعالان کارگری سنندج پخش گردیده است.
بر اساس گزارش دریافتی، روز جمعه 27دی، تماشاچیان جوان در استادیوم آزادی تهران با نیروهای سرکوبگر انتظامی درگیر شدند. این جوانان که برای تماشای مسابقه فوتبال بین تیمهای پرسپولیس و استقلال آمده بودند، هنگام ورود و بازرسی با مزاحمت و آزار نیروهای سرکوبگر انتظامی مواجه شدند. جوانان خشمگین در اعتراض به این بهانه‌ جوییها، با نیروهای انتظامی درگیر شدند.
ایادی رژیم، چند آخوند را برای سخنرانی در فرصت قبل از شروع مسابقه به استادیوم آورده بودند اما آخوندهای مزبور با تمسخر و هو کردن تماشاچیان مواجه شده و مجبور به ترک خفت‌بار استادیوم گردیدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ff3e6ffe-39f1-42ef-b4b9-e77a7587fe5c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات