728 x 90

گفته ها و نا گفته ها,

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های رژیم 24 دی 92

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
فضای حاکم بر روزنامه‌های باند رفسنجانی – روحانی در روز سه‌شنبه 24 دی، فضای غلبه خواست آنان و پیشرفت خط زهرخوران در مذاکرات ژنو و ضرورت جام زهرهای بعدی برای نظام ولایت است

ایران: اولین پیآمد لغو تحریم ایران

مردم‌سالاری: آزادی: ۴.۲میلیارد دلار پول ایران در 8 گام

ابتکار: زمان آزادسازی داراییهای ایران هشت تاریخ برای پرداخت اعلام شد

شرق: وزیر ارشاد: محدودیت فیس‌بوک باید برداشته شود

مردم‌سالاری: رئیس‌جمهور: نباید بگذاریم اندیشه و نقد در جامعه زیر زمینی شود

جهان صنعت: روحانی: بگذارید فضا باز شود

روزنامه‌های باند ولی‌فقیه در روز سه‌شنبه با حمله به توافقنامه ژنو و سیاست خارجی دولت روحانی، عملکرد جرعهٴ اول زهر در پیکر باند ولایت را به نمایش گذاشتند:

جوان: یادداشت سیاسی: مسئولان تیم هسته‌یی ایران گفته‌اند که برای توافق ژنو یک متن تفسیری تهیه شده است ولی این سؤال جدید مطرح است که آیا توافقی در این سطح از حساسیت، که با مسایل امنیت ملی ایران در ارتباط است، در چارچوب متنهای تفسیری قابل انجام است؟
در حقوق دیپلوماتیک، «متن تفسیری» به یک سند تایپی امضا نشده بر روی یک کاغذ بدون عنوان گفته می‌شود که به‌طور غیررسمی برای تفسیر یک سند امضا شده تهیه می‌شود.
به همین خاطر در حقوق فرانسه، به چنین متنی گاه «یادداشت کمکی»
نیز گفته می‌شود. این متن، همیشه مورد توافق تمام طرفها است ولی برای این‌که تفاسیر بیان شده در آن، رسمیت پیدا نکند، دولتها آن را منتشر نمی‌کنند.

جوان: سفر چند روز پیش جک استراو موجبات ذوق‌زدگیعده‌یی در داخل کشورمان را فراهم آورد. اظهارات استراو قابل تأمل است.
استراو در انگلیس گفت: «موضوع مهمی که در این دو روز درباره آن صحبت کردم این بوده که کارمندان سفارت انگلیس و همه جای دنیا باید آزادانه فعالیت خود را انجام دهند. آنچه ما می‌خواهیم و به ما اطمینان داده شده است، احترام به کارمندان ما در سفارت انگلیس در ایران است». این لحن علاوه بر این‌که فریبکارانه و گستاخانه به‌شمار می‌آید، جای نگرانی را در خصوص اقدامات آتی عوامل سفارت انگلیس پس از بازگشایی احتمالی در حوادث آینده دوچندان می‌سازد... ولع بی‌حد و حصری کهعده‌یی در خصوص سفر یک مقام نه چندان بلندپایه انگلیسی از خود نشان می‌دهند از روی چیست؟ آیا جز این است که این مسأله موجب ایجاد ادراک نیازمندی دولت جمهوری اسلامی ایران به روابط با انگلستان در طرف مقابل می‌شود (و احتمالاً شده است!)... اگرعده‌یی در ابتکارات سیاست خارجی خود توسعه روابط با انگلستان را ابزار چانه‌زنی با ایالات متحده آمریکا قلمداد می‌کنند، چرا هزینه چنین اقدامی را باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی پرداخت نمایند؟

تأکید بر نقش رفسنجانی در رویارویی با خامنه‌ای در روزنامه‌های باند رفسنجانی، مبین اوجگیری بحران مرگبار شقه در رأس نظام بعد از اولین جرعهٴ زهر است

ابتکار: چرا باید نیروهای انقلابی وفرزندانشان به زندان بروند؟ آیا زیبنده نظام ماست که شخصیت عالی‌رتبه‌ای نظیر... هاشمی رفسنجانی بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری سال88، دوفرزندش (فائزه ومهدی) زندانی شوند و فاطمه، به‌خاطر دفاع از سیل تهمتهای نمایندگان تندرو به برادرش به دادگاه احضارگردد؟
هاشمی رفسنجانی بعد از79سال زندگی، اکنون دراوج محبوبیت قرار دارد. این الطاف مردمی بی‌شائبه، مرهون همراهی شیخ انقلاب با جامعه آسیب دیده و به ستوه آمده از فشارهای سخت وجانکاه دوران احمدی‌نژاد می‌باشد.

در روزنامه‌های باند خامنه‌ای تداوم حملات به باند رفسنجانی – روحانی مبین ورود گریز ناپذیر رژیم به مرحله تشدیدتخاصمات در تمامی عرصه هاست:

رسالت: سرمقاله: چه خوب بود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با انجمن دفاع از آزادی مطبوعات موضع خود را در برابر این جماعت رو سیاه مشخص می‌کردند که بالاخره «با آنها» هستند یا «بر آنها» ؟
یک روزنامه اصلاح‌طلب از آقای هاشمی رفسنجانی در صفحه اول خود تیتر زده بود؛ «اصولگرایان باید اعتماد کنند و بیخودی بهانه نگیرند». وی این سخن را در موردتوافقنامه ژنو گفته بود. ما به آقای هاشمی رفسنجانی اعتماد داریم. فعلاً غنی‌سازی 20 درصد را متوقف کردند و آن را به 5 و 5/3 درصد فرو کاهیدند. اما آیا ایشان متوجه است که آمریکایی‌ها در حال سرعت بخشیدن به چرخش سانتریفوژهای رسانه‌یی خود در داخل هستند؟ آیا ایشان متوجه است آمریکایی‌ها در حال غنی‌کردن فتنه 18تیر 78 و فتنه سال 88 برای خلق فتنه جدید هستند؟ آیا ایشان متوجه این واقعیت است که سانتریفوژهای رسانه‌یی از کار افتاده در داخل را می‌برند واشینگتن، با تعمیراتی در رسانه‌های خود به‌کار می‌برند و برخی را در همین داخل تعمیر می‌کنند و در گردونه فتنه جدید می‌خواهند به‌کار گیرند؟

آرمان: اختلاف افکنی در میان اصلاح طلبان، سیاست جدید اصول‌گرایان باهنر بحث عبور از روحانی را کلید زد

رسالت: سردار عراقی: بدبین کردن مردم به نظام، خیانتی نابخشودنی است

رسالت: آیت‌الله خاتمی: وجود اختلاف به مصلحت کشور نیست

سایر عنوانهای روزنامه‌های سه‌شنبه، بازتاب سایر بحرانها و بن‌بستهای نظام اند:

مردم‌سالاری: ظریف در لبنان: برای گفتگو با سعودیها آماده‌ایم

مردم‌سالاری: رئیس دیوان عالی کشور: هرکس به روی مردم اسلحه بکشد محارب است

رسالت: بدهی دولت به تأمین اجتماعی به 60هزار میلیارد تومان رسید

اعتماد: سپاه برای جمع کردن ماجرای 88 وارد صحنه شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fe34d2a2-54a9-49d0-bde5-1b29a4c498bc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات