728 x 90

شقه دروني رژيم,

جنتی: شورای نگهبان با این وسعت از اختیارات در هیچ‌کجای دنیا نظیر ندارد

-

آخوند جنتی
آخوند جنتی
با زیر سؤال رفتن بیش از پیش موقعیت خامنه‌ای در بین باندهای رژیم، آخوند جنتی دبیر شورای نگهبان تحت‌امر ولی‌فقیه رژیم، هر گونه تفسیر از قانون اساسی را منحصر به شورای نگهبان دانست.
بر اساس گزارش خبرگزاری سپاه پاسداران ـ فارس ـ جنتی که در به‌اصطلاح پژوهشکده شورای نگهبان رژیم سخنرانی می‌کرد، گفت: تفسیر قانون اساسی برعهده شورای نگهبان است و هیچ دستگاهی نمی‌تواند این کار را انجام دهد. این تفسیر، اعتبارش در حد اصول قانون اساسی است و این تفسیر مثل خود اصول قانون اساسی واجب الاتباع است».
آخوند جنتی در توصیف بیشتر نقش این اهرم اعمال نظر ولی‌فقیه ارتجاع گفت «شورای نگهبان با این وسعت اختیارات و اهمیت، نه تنها در ایران بلکه در خارج کشور نیز مشابه ندارد. هر چند دادگاههای قانون اساسی در برخی کشورها وجود دارد اما اختیارات و وظایف آنها، اصلاً قابل قیاس با شورای نگهبان نیست. ما در سفرهایی که به برخی کشورها داشتیم و با دستگاههای مشابه شورای نگهبان جلساتی برگزار کردیم، خودشان تصدیق داشتند که کار آنها با شورای نگهبان تفاوت زیادی دارد و نهادهای مشابه آنها قدرت و جایگاه شورای نگهبان را ندارند».
وی افزود: «هیچ دستگاه با عظمت دیگری را نمی‌شود با شورای نگهبان مقایسه کرد».
آخوند جنتی به نقش شورای نگهبان در حذف و تصفیه رقبا در نمایشهای انتخابات رژیم اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان علاوه بر بررسی مصوبات مجلس، جایگاه ویژه‌یی در نظارت بر انتخابات دارد و حق دارد انتخاباتی را که خلاف قانون انجام شده، ابطال کند. همچنین در بررسی صلاحیتها نقش دارد و صلاحیتها تا وقتی که به تأیید شورای نگهبان نرسد، فهرست نهایی داوطلبان، نمی‌تواند در اختیار وزارت کشور قرار بگیرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bed33646-658f-46a1-949c-c899ea4251fb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات