728 x 90

گفته ها و نا گفته ها,

گفته‌ها وناگفته‌ها از میان روزنامه‌های رژیم ۱۹ دی ۱۳۹۲

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
برجسته‌ترین عنوانهای روزنامه‌های پنجشنبه 19 دیماه، درآستانهٴ دور جدید مذاکرات ژنو، حاکی از حمله و هجوم باند رفسنجانی – روحانی به باند ولی‌فقیه در عرصه‌های مختلف است. که پافشاری برادامه مسیر زهرخوران در عرصه هسته‌یی و منطقه‌یی در کانون آن قرار دارد:

رسالت: هاشمی در پاسخ به این سؤال که «فکر نمی‌کنید نیاز است در این برهه حساس، ... وارد میدان شده و ضمن سفر به عربستان، مشکلات را مرتفع سازید؟»، گفت: این‌گونه نه. بروم که چه بگویم. من مسئولیتی ندارم که بگویم با این کار موافق یا با آن کار مخالف هستیم. این کار در درجه اوّل از اختیارات رهبری و سیاستهای کلی نظام و بعد دولت است. باید اول طرحی مثل همین مذاکرات، تهیه و خطوط قرمز مشخص شود تا کسانی که برای مذاکره می‌روند؛ بدانندچه بگویند.

جمهوری اسلامی: هاشمی رفسنجانی: اختلافات مسئولان عراق می‌تواند مورد سوء‌استفاده تروریستها قرار گیرد و مبارزه با آنها نیاز به وحدت همه فرقه‌ها و قومیتها دارد.

جمهوری اسلامی: ظریف: هیأتهای کارشناسی ایران و 1+5 به نتایج مثبتی رسیده‌اند

خورشید: سخنگوی دولت: دولت با هر گونه تخلف برخورد خواهد کرد

قانون: جک استراو: روحانی باعث تغییر نگاه غرب به ایران شد

اعتماد: معاون وزیر نفت: نفت را از مافیا پس می‌گیریم

اعتماد: درنشست مشترک روانچی از اعضای تیم مذاکرات هسته‌یی مطرح شد: آثار توافقنامه ژنو بتدیل به یک زلزله سیاسی در منطقه می‌شود

اعتماد: عباسعلی منصوری آرانی، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس دیروز با اشاره به سفر هیأتی از پارلمان انگلیس به ایران گفت: متأسفانه روابط ما در گذشته به گونه‌یی نبود که به آن افتخار کنیم ولی قرار نیست در گذشته متوقف شویم و باید آینده را بسازیم

روزنامه‌های باند رفسنجانی در تک هماهنگ علیه مجلس و باند ولی‌فقیه به دفاع از رفسنجانی – روحانی پرداخته‌اند، مطلبی تحت عنوان «یک بام چند هوا دارد» در روزنامه‌های جمهوری، ابتکار و اعتماد کنار سایر مطالب، از هماهنگی این هجوم رسانه‌یی خبر می‌دهد:

ابتکار: چرا... توهین به بعضی از مسئولان نظام با توجه به نگاه سیاسی آنها، حرام، مباح، مکروه و نهایتاً حلال تلقی می‌شود.
چند تن از نمایندگان مجلس در جریان رأی اعتماد به وزرای دولت یازدهم، با استفاده از تریبون مجلس... به‌خاطر عصبانیت از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، سخنانی علیه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفتند که در بدترین فرهنگ نامه‌ها هم ”فحش و ناسزا خوانده می‌شود“ اما آن زمان گویا مقامات مسئول متوجه نشدند و جرمی هم اعلام نشد و حتی اعتراض یکی از فرزندان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به آن ناسزاها را توهین به مسئولان تلقی و علیه ایشان اعلام جرم کردند؟!
در فضای سیاسی جامعه و محافل و اماکن سیاسی نیز همین یک بام و چند هوا مصداق دارد و حاکم است... حال باید مردم خود قضاوت کنند که: در فضای سیاسی کشور یک بام و چند هوا وجود دارد؟!

اعتماد: مجلس این روزها با یک انرژی ذخیره شده هشت ساله با انتقادهایش به دولت می‌تازد... تذکر، سوال، تهدید به استیضاح تنها بخشی از این انتقادها است... درخواستهای عجیبی دارند که در طول دولت احمدی‌نژاد هیچ‌وقت نداشتند. .. مجلس این روزها عجیب تغییر ذائقه داده است. تغییر ذائقه‌اش آن‌قدر ناگهانی بوده که دولت را بهت‌زده کرده است.
برای سؤال و تذکر از دولت... گوی سبقت را از هم می‌ربایند تا مبادا از قافله فشار به دولت عقب بمانند... جلسه علنی روز گذشته مجلس هم در ادامه همین دست از واکنشها بود. همگی در برابر انتقاد کوچک رئیس‌جمهور به میزان سؤال از وزرا موضع گرفتند. تذکرات متعددی به رئیس‌جمهور دادند و یکی از وزرایش را به صحن مجلس و دیگری را به کمیسیون فراخواندند... اما نمایندگان مصاحبه می‌کنند و می‌گویند دولت مجلس را تهدید می‌کند. باز هم باید رسید به این سؤال که در مجلس چه خبر است؟

در مطالب روزنامه‌های حکومتی پنجشنبه، تعمیق شقه در رأس نظام با فاصله گرفتن علی لاریجانی از باند ولی‌فقیه و نزدیک شدن به سمت رفسنجانی – روحانی بسیار بارز است:

شرق: انتقاد رئیس مجلس از کارت زردهای پی‌درپی به وزرا

اعتماد: به‌رغم پیگیری دادستان تهران برای محاکمه دختر ارشد هاشمی رفسنجانی علی لاریجانی اعلام کرد که هرگز شکایتی نسبت به فاطمه هاشمی نداشته و ندارم

جمهوری اسلامی: رئیس مجلس: وجهی برای اعلام جرم از سوی دادستانی برای مطهری نیست

مردم‌سالاری: علی لاریجانی با اشاره به نطق علی مطهری... گفت که این حد از اظهارنظر، وجهی برای اعلام جرم از سوی دادستانی ندارد... رئیس مجلس... با اشاره به سؤال نمایندگان از وزرا تصریح کرد: البته روشن است که وجه دیگر وظیفه نمایندگی نظارت برکار وزرا و هیأت وزیران است... البته از هر حقی زیادتر از حد معمول استفاده شود به ضدخود بدل می‌شود که قطعاً نمایندگان به این امر توجه کافی خواهند نمود.
بنده نیز برخی دعاوی آقای مطهری، به‌خصوص آنچه نسبت به قوه قضاییه مطرح کردند را نادرست و قدری هم تحقیرآمیز می‌دانم. اما بحث در درستی یا نادرستی گفتار نیست بحث در این است که ساحتی که در قانون اساسی برای صیانت از آزادی مخصوصاً برای نمایندگان قائل شده اقتضا دارد، دادستان از تفسیر محدود قانون پرهیز نماید
مراد مرّ قانون است با نگاه خوشبینانه به آزادی بیان و این رویکرد برای وجه نظام و آینده آن قطعاً بهتر و نافع‌تر است.

عنوانها و مطالب روزنامه‌های باند ولی‌فقیه علیه باند رفسنجانی – روحانی در عرصه‌های مختلف نیز از دیگر وجوه عملکرد جام زهر ژنو در پیکر نظام ولایت است:

حمایت: آملی لاریجانی: دستگاههای اجرایی سرچشمه فساد را از بین ببرند

تهران امروز: نمایندگان از توضیحات علوی قانع نشدند وزیر اطلاعات چهارمین کارت زرد را می‌گیرد؟

رسالت: مکارم شیرازی: برخی تصور نکنند شرایط عوض شده و هرچه می‌خواهند می‌توانند بنویسند

رسالت: داود احمدی‌نژاد: فعالیت اقتصادی زنجانی به دولت هاشمی بر می‌گردد

رسالت: سردار نقدی: هر تصمیمی در کنفرانس ژنو 2 بدون حضور ایران یک تصمیم ناقص و بی‌نتیجه است

رسالت: روح‌الله حسینیان: آماده استقبال از استراو با شعار مرگ بر انگلیس در مجلس هستیم

رسالت: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: مجلس ارتباط دولت با انگلیس رارصد می‌کند

رسالت: نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: هیچ اعتمادی به انگلیسیها نداریم

رسالت: ثروتی نماینده مجلس: سؤال از وزرا به‌خاطر بی‌قانونی‌ها است
رئیس‌جمهور می‌گوید نمایندگان کمتر از وزرا سؤال کنند، ما هم از آقای رئیس‌جمهور تقاضا داریم که به قانون عمل کند

رسالت: رسایی: قوه قضاییه باید پرونده مهدی هاشمی را بررسی کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ee8c0431-b7ee-4b43-80b0-4b18579dd214"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات