728 x 90

فلسطين,

جان کری سفر خود به خاورمیانه را بدون توافقی روی یک چارچوب به پایان رساند

-

جان کری
جان کری
به گزارش خبرگزاری فرانسه، بعد از 4روز دیپلوماسی فشرده، جان کری وزیرخارجه آمریکا روز دوشنبه راهی کشورش شد و تأکید داشت که با وجود نرسیدن به یک توافق روی چارچوب برای هدایت گفتگوهای اسراییل و فلسطینی، گفتگوهای او در خاورمیانه پیشرفت داشته است.
طی این سفر، وی ملاقاتهای جداگانه‌یی با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل و پرزیدنت محمود عباس انجام داد و علاوه بر آن سفرهایی سرزده از اردن و عربستان انجام داد.
صبح دوشنبه این دیپلومات ارشد آمریکا به‌طور کوتاهی با تونی بلر سفیر ویژه گروه کوارتت در خاورمیانه در هتلی در بیت‌المقدس و همچنین با ایساک هرزوگ رهبر اپوزیسیون در اسراییل صحبت کرد و به این سفر 10روزه خاتمه داد.
در عین‌حال فلسطینیها بنا‌ به گزارشات، به کری گفتند اسراییل را به‌عنوان یک دولت یهودی به‌رسمیت نمی‌شناسند و در استقرار یک نیروی اسراییلی در دره اردن برای تضمین امنیت اسراییل در کشور جدید فلسطین به‌شدت مخالفند.
ریاست تیم مذاکره آمریکا در مورد صلح خاورمیانه مارتین ایندیک است. به‌گفته مطبوعات اسراییل، کری هفته آینده به منطقه بازمی‌گردد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5c6ea135-7fdb-4e73-ae24-3639dbf1786d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات