728 x 90

,اختلاس عوامل رژيم,

گزارش تلويزيون العربيه در باره دستگيري بابک زنجاني و افشاي پولشويي و دورزدن تحريمها

-

باباک زنجانی و پاسدار طلایی
باباک زنجانی و پاسدار طلایی
بعد از افشای پولشویی رژیم آخوندی و مراودات آن با ترکیه و افتضاح فساد مالی که منجر به استعفای چند وزیر و ترمیم کابینه ترکیه شد، رسانه‌های رژیم خبر دادند، بابک زنجانی که از او به‌عنوان مهمترین عامل پولشویی و دور زدن تحریمهای رژیم آخوندی یاد می‌شود، توسط دادستانی رژیم دستگیر شده و به زندان اوین منتقل شده است. تلویزیون العربیه در این باره گزارش داد:
با گذشت چند روز از دستگیری بابک زنجانی میلیاردر ایرانی که سرکرده شبکه دور زدن تحریمهای رژیم ایران در ترکیه است، هنوز ابعاد این دستگیری و دلیل متلاشی شدن شبکه او مشخص نشده است. به‌ویژه این که رسانه‌های دولتی ایران به طرز گسترده‌یی به پرونده زنجانی و دستگیری او پرداخته‌اند، اما رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران تا کنون در برابر این پرونده، سکوت اختیار کرده‌اند.

بابک زنجانی ارتباط تنگاتنگی با سپاه پاسداران دارد. محافل سپاه پاسداران اعتقاد دارند که متلاشی شدن شبکه ''ضد تحریم'' رژیم در ترکیه اقدامی از سوی دولت روحانی برای اعتمادسازی در پرونده هسته‌یی بوده است.

گفته می‌شود برخی از فرماندهان سپاه پاسداران از اقدام دولت روحانی در مورد توافقنامه‌ی اتمی به‌شدت خشمگین هستند و حملات و تهدید‌های دو هفته گذشته آنها علیه دولت یازدهم بی‌ارتباط با این مسأله نیست.

سایت انتخاب نوشته است زنجانی در سال ۱۳۸۸ شمسی پس از آشنایی با حسین رعیت با اسفندیار رحیم‌مشایی، نزدیک‌ترین فرد به محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین رژیم ارتباط گرفته و از پوشش امنیتی یک نهاد خاص برای فعالیتهای اقتصادی خود استفاده می‌کرده است.

این گزارش افزوده است ''بابک زنجانی که از رعیت و هروی برای ارتباط با محافل خودسر استفاده می‌کرده مبالغ هنگفتی به افراد مختلف پرداخته و از این طریق به سیستم نظارتی نفوذ می‌کند.''

از حسین رعیت، به‌عنوان یکی از ''ویژه‌خواران اقتصادی'' و حسن میرکاظمی، شریک زنجانی یکی از رهبران لباس شخصی‌های مسلح در ایران نام برده می‌شود.

نام حسین رعیت پس از بازداشت بابک زنجانی، بار دیگر در جریان تیراندازی محمود کریمی مداح شناخته‌ شده تهران در اتوبان ''بابایی'' بر سر زبانها افتاده است.

به نظر می‌رسد با دستگیری زنجانی و مطرح شدن دوباره نام حسین رعیت در رابطه با تیراندازی یادشده پرونده فعالیتهای اقتصادی وی نیز در دستور کار دولت حسن روحانی قرار گرفته باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/74f3d3cf-9699-43b0-981e-b8890e056000"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات