728 x 90

اقدامات سركوبگرانه مالكى,

درگیریهای عشایر با نظامیان مالکی دراستانهای به‌پاخاسته عراق

-

درگیری عشایر استان الانبار با نیروهای مالکی
درگیری عشایر استان الانبار با نیروهای مالکی
تلویزیون فلوجه اعلام کرد: در همبستگی با مردم استان الانبار، تشکیل ارتش عزت و شرف در استان نینوا اعلام شد.

تلویزیون الجزیره در همین رابطه گزارش داد: تعدادی از شیوخ عشایر در شهر فلوجه تصمیم گرفتند فرماندهی شورای نظامی انقلابیون را تشکیل دهند. این شورا دربرگیرنده افراد عشایر برای حفاظت از امنیت فلوجه و دفاع از آن می‌باشد. شورای نظامی انقلابیون گفتند دولت تلاش می‌کند تا به فلوجه و رمادی حمله کند تا مانع برگزاری نماز وحدت جمعه شود.. این شورا افزود تلاش می‌کند جمعه وحدت را برپا کند تا جهانیان از این طریق صدای استانهای ششگانه به‌پاخاسته را بشنوند».

تلوزیون رافدین در گزارشی از درگیریها در منطقه طارمیه بغداد گفت: نیروهای عشایر در طارمیه بغداد بعد از درگیری سنگین با نیروهای ویژه مالکی موسوم به سوات که از تکریت آمده بودند حرکت ستون آنان را سد کردند و دو خودرو آنان را به آتش کشیدند.

الرافدین در گزارش دیگری گفت: نیروهای عشایر در منطقه الطاشALTASH رمادی سومین هلیکوپتر جنگی مالکی را سرنگون کردند. به گزارش رافدین در صلاح‌الدین درگیریهای خونیتی بین نیروهای عشایر و نیروهای مالکی از فرماندهی دجله در سلیمان بک جریان دارد

درباره درگیریهای موصل و دیالی نیز الرافدین گزارش داد: به گزارش رافدین درگیریهایی بین نیروهای عشایر و ارتش مالکی در مناطق العامل، الرساله و خیابانهای الفاروق و المیدان در مرکز موصل جریان دارد. نیروهای عشایر در ناحیه النمرود و السلامیه در استان نینوا با نظامیان مالکی درگیر شدند». همچنین نیروهای عشایر مقر لشگر هشتم در رمادی را موشک باران کردند.

در تهاجم نیروهای عشایر به پست و بازرسی در القوسیات واقع در شمال موصل، یک خودروی هامر نظامیان مالکی منهدم شد. نیروهای عشایر در دیالی مسیر عبور و مرور نظامیان مالکی را در قره تپه را بستند.

تلویزیون فلوجه گزارش داد نظامیان مالکی با توپ‌باران مسجد حمود المحمود را درفلوجه خسارات فراوانی به آن وارد کردند. آنها مناره مسجد یوسف الصدیق در فلوجه را نیز منهدم کردند. در شهر فلوجه، در اثر اصابت 29 گلوله توپ نظامیان مالکی 8نفر از شهروندان کشته و 21نفر مجروح شدند و 17 خانه نیز منهدم شد.

به گزارش تلویزیون الجزیره پنجشنبه شب، مراکز دولتی در ابوغریب به کنترل افراد مسلح عشایر درآمد.

تلویزیون رافدین همچنین گفت: بعد از اسیر کردن تعدادی از شبه‌نظامیان مسلح تحت نام داعش توسط عشایر مشخص شد که این افراد از شبه‌نظامیان ”بدر ”هستند.

رافدین افزود: عشیره ”الملاحمه ”در ”الخالدیه با شماری از شبه‌نظامیان ”داعش ”به مقابله برخاستند و تعدادی از آنها را اسیر کردند که مشخص شد از شبه‌نظامیان ”بدر ”هستند.

تلویزیون الجزیره نیز گفت: شیخ ابواسامه الدلیمی یکی از شیوخ عشایر فلوجه در تماس تلفنی با الجزیره گفت: کلیه نیروهای عشایر در حال حاضر در آماده‌باش به‌سر می‌برند، زیرا دولت و ارتش مالکی درصدد تهاجم هستند، آنها نیروهای سوات و غیرنظامی را به منطقه آورده، حتی به آنها لباس غیرنظامی پوشانده است و می‌خواهد ما را متهم به هوادارای از «داعش» و سایر گروه‌های تروریستی بکند. آنها می‌خواهند اوضاع را وارونه جلوه بدهند

رافدین گزارش داد: نیروهای عشایر در رمادی دو ستون از نیروهای مالکی را که شبه‌نظامیان ”سوات ”را با لباس‌شخصی جابه‌جا می‌کردند وقصد ورود به این شهر از قسمت شمالی آن را داشتند تار و مار کردند.

به گزارش رافدین؛ منابع ویژه به رافدین گفتند مالکی به افسران شرکت کننده در جنگ علیه الانبار وعده داد که چنان‌چه فرار نکنند درجه آنان را ارتقاء خواهد داد.

نیروهای مالکی در رمادی بر روی نماز گزاران بی‌دفاع آتش کشودند تا مانع برگزاری نماز بشوند.

ایاد علاوی رهبر العراقیه طی مصاحبه‌یی با شبکه جهانی بی‌بی‌سی، درباره حمله نظامیان مالکی به مردم استان الانبار گفت مالکی باید ارتش خود را از شهرها خارج کند و از حمله به عشایر خودداری کند. علاوی همچنین خواستار آزادی احمد العلوانی نماینده پارلمان و دیگر زندانیان شد.

به گزارش تلویزیون فلوجه همزمان با بالا گرفتن حملات مالکی به شهرهای استان الانبار و افزایش تعداد مجروحان و زخمیهای مردم؛ سخنگوی رسمی وزارت کشور اردن اعلام کرد که کلیه تسهیلات لازم را برای مجروحان و بیماران عراقی و تسهیلات ورودشان به خاک کشور اردن را نیز فراهم می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4cd62fe6-71f3-4030-9c8c-b34b6dd91500"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات