728 x 90

اتمي رژيم,

اعتراف یک نماینده مجلس ارتجاع به قصد رژیم برای ساخت بمب اتمی

-

آخوند محمود نبویان
آخوند محمود نبویان
آخوند محمود نبویان، عضو مجلس ارتجاع طی سخنانی در مشهد گفت: «هر چند جمهوری اسلامی به‌دنبال بمب اتم نیست٬ اما برای مقابله با اسراییل به این بمب نیاز دارد».
وی زهر خوردن رژیم ولایت‌فقیه در جریان مذاکرات اتمی را این طور توصیف کرد: «در تفاهم‌نامه ژنو قید شده که کل ۲۰ درصد اورانیوم غنی شده باید نابود شود، اینجاست که آمریکا می‌گوید در هیچ زمان مثل الآن نتوانستیم امنیت اسراییل را تأمین کنیم».

آخوند نبویان به آمادگی رژیم برای ساخت بمب اتمی اذعان کرد و گفت «اگر کشوری ۲۷۰ کیلو ۲۰ درصد و ۱۰ تن پنج درصد و ۲۰ هزار سانتریفوژ داشته باشد در حالت جهش بوده و ظرف دو هفته می‌تواند بمب اتم بسازد.
بر اساس آمار منتشرشده، رژیم پیش از تفاهم‌نامه ژنو ۴۵۰ کیلو اورانیوم با غلظت ۲۰ درصد داشت که ۲۵۰ کیلوی آن را به اکسید تبدیل کرد. همچنین در حال حاضر در سایتهای اتمی حدود ۱۹ هزار سانتریفوژ نصب شده دارد. بر اساس تفاهم‌نامه ژنو افزایش این دستگاهها متوقف شده است. اورانیوم پنج درصد غنی شده رژیم نیز حدود ۹ هزار کیلو بوده که پس از تفاهم‌نامه ژنو به‌خاطر تبدیل اورانیوم با غنای ۲۰ درصد به زیر پنج درصد٬ بر حجم آن افزوده شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/25135e4c-a7e5-4b70-81fc-4c7126e3c198"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات