728 x 90

اقدامات سركوبگرانه مالكى,

برگزاری تجمع و نماز وحدت روز جمعه در عراق در استانهای به‌پاخاسته علیه حکومت مالکی و دخالتهای جنایتکارانه رژیم آخوندی

-

تظاهرات مردم عراق
تظاهرات مردم عراق
همزمان با تظاهرات در شش استان به‌پاخاسته؛ شوراهای نظامی عشایر در رمادی و موصل اعلام موجودیت کرد
پلاکارد خطاب به مالکی: عراق از تو شروع نشده و با تو هم پایان نمی‌یابد ما یک ملت یکپارچه هستیم که قومیت و مذهب میان ما تفرقه نمی‌اندازد
با عشایرمان زندانیانمان و سردار؛ می‌دانمان را آزاد می‌کنیم


نماز وحدت جمعه این هفته در شش استان به‌پاخاسته با عنوان ”با عشایرمان، زندانیانمان و سردار می‌دانمان را آزاد می‌کنیم“ برگزار شد. نماز جمعه در شهرهای رمادی و فلوجه در یکی از خیابانهای این شهرها برگزار شد. در فلوجه و رمادی نیروهای حکومتی تلاش کردند تا با حمله به این شهرها از برگزاری نماز جمعه جلوگیری کنند اما به‌رغم این تهاجمات نماز جمعه با شرکت انبوه جمعیت برگزار شد. تلویزیونهای التغییر، الرافدین، بغداد، فلوجه، از نماز امروز شهرهای رمادی، فلوجه، تکریت و جلولاء اقدام به پخش مستقیم از برگزاری نماز وحدت کردند.
نیروهای امنیتی مانع ورود ستون حامل اسامه النجیفی رئیس مجلس و نمایندگان همراهش به مسجد ابی حنیفه نعمان در اعظمیه بغداد شد و آنها ناگزیر شدند مسیر را پباده طی کنند تا در نماز جمعه شرکت نمایند.

به گزارش تلویزیون رافدین به‌رغم حملات نظامیان مالکی به مردم فلوجه و رمادی، نماز وحدت با حضور جمعیت عظیم مردم در این دو شهر برگزار شد. شرکت انبوه مردم در حالی بود که شبه‌نظامیان مالکی به نام نیروهای بیداری جدید؛ در هماهنگی با نظامیان مالکی به سمت نمازگزاران رمادی آتش گشودند تا مانع برگزاری نماز وحدت جمعه در مسجد جامع بزرگ رمادی شوند. رافدین گفت: بین نیروهای عشایر با شبه‌نظامیان مالکی که به سمت نمازگزاران شلیک می‌کردند به‌شدت درگیر

در همین رابطه تلویزیون الرافدین در گزارش خود از تظاهرات امروز مردم عراق گفت: همزمان با برگزاری نماز وحدت امروز مردم عراق؛ نظامیان مالکی اقدام به شلیک خمپاره به مسجد ”الحاج کسار“ در منطقه ”العزیزیه“ در رمادی کردند که منجر به مجروح شدن تعدادی از نمازگزاران شد. همچنین به گزارش رافدین به‌نقل از منابع پزشکی؛ توپ‌باران منطقه ”حی العسکری و النعیمیه“ در فلوجه سه کشته و 9 مجروح بر جای گذاشته است. به گزارش رافدین مفتی دیار عراق از مردم الانبار خواست که صفوف خود را در مقابله با نظامیان مالکی و شبه‌نظامیان او متحد کنند. وی افزود: افراد پلیس محلی باید کمک‌کار برادران انقلابی‌شان باشند و از فرماندهان همکار مالکی فرمان نبرند. رافدین گفت همزمان با برگزاری نماز وحدت امروز در میان حمله و هجوم مالکی؛ شورای نظامی عشایر موصل اعلام موجودیت کرد

شورای نظامی عشایر موصل اعلام کرد: ما هماهنگ با بقیه شوراهای نظامی در استانهای به‌پاخاسته و در جهت کمک به آنان عمل می‌کنیم. این شورای نظامی از همه افسران وطن‌پرست در استانها خواست که جهت طرد نیروهای المالکی متحد شوند و سازمان‌یافته عمل کنند.

امام جمعه تکریت گفت: به نام تمامی شما و به‌نام شرفاء به مقاومت سر فراز عراق درود می‌فرستم، ما مردم عراق هستیم که ظلم برما تحمیل شده و این ظلم به حدی رسیده است که دیگر نمی‌توانیم در برابر آن سکوت کنیم. خطیب جمعه تکریت از سیاسیون خواست تا از دولت خارج شوند، ».... .

علامه شیخ احمد حسن طه در نماز وحدت در مسجد امام اعظم در اعظمیه بغداد گفت مسئولیت آنچه در روزهای گذشته در انبار رخ داده برعهده دولت مالکی است. این مالکی است که خارج از کادر قانون عمل کرده است. شیخ احمد حسن طه اعلام کرد: آنچه در الانبار علیه اهل تسنن رخ می‌دهد… ناعادلانه، بی‌رحمانه و غیرقانونی است»..

شیخ علی البصری خطیب جمعه فلوجه جنایتهایی که به‌دست نیروهای شبه‌نظامی صورت می‌گیرد را محکوم کرده و تأکید نمود همه باید بدانند که تحصن‌ها به‌رغم توطئه‌هایی که بوده و از این پس کسی به آن وقعی نمی‌گذارد، ادامه خواهد یافت. وی از عشایر خواست که زمام امور در فلوجه را در دست بگیرند..

یکی از اهداف سخنرانان و خطبای جمعه این هفته خنثی کردن طرح دولت برای نسبت دادن انقلابیون عشایر به القاعده و داعش (دولت اسلامی عراق و شام) بود.

به گزارش تلویزیون تغییر شورای نظامی عشایر الانبار یک طرح اطلاعاتی مورد حمایت ایران برای نفوذ در استان الانبار تحت پوشش نیروهای داعش را کشف کرده‌اند. بر اساس همین گزارش تعدادی از عناصر به‌اصطلاح داعش که دستگیر شده‌اند از نیروهای بیداری جدید هستند که نخست‌وزیر مالکی با حمایت یک سری از شیوخ عشایر طرفدارش آن را تشکیل داده است و برخی دیگر از دستگیر ‌شدگان اعضای ارگانهای اطلاعاتی عراق هستند.

شیخ علی حاتم سلیمان امیر دلیم در همین رابطه اعلام کرد: داعش را ارتش مالکی و نیروهای سوات به الانبار آورده‌اند. به گزارش تلویزیون العربیه شیخ علی حاتم سلیمان، امیر قبیله دلیم گفت: ما مردم الانبار روی یک چیز وحدت نظر داریم نه القاعده و نه داعش و نه دیگران در شهرهای ما حضور ندارند این نظامیان مالکی هستند که داعش را آورده‌اند. نیروهای مالکی هستند که داعش را آورده‌اند. عشایر الانبار سلاح به‌دست گرفته‌اند علیه نیروهای مالکی این مسأله خیلی مهمی است. نباید شما این اصل را گم کنید. اکنون این مالکی است که به الانبار حمله کرده است… ما نه به داعش و نه به مالکی و نه به نیروهای بیداری جدید که ساخته اوست و نه به القاعده اجازه جولان نمی‌دهیم. امیر عشیره دلیم تصریح کرد: این‌که بازی داعش را علم کرده‌اند همان سناریوی سوریه است که دارد در الانبار پیاده می‌شود. اما ما به فکر جان خودمان و دفاع از آن نیستیم بلکه در فکر آرمانمان هستیم. شیخ علی حاتم افزود:
وقتی نظامیان مالکی رمادی را محاصره کرده‌اند این نیروهای داعش از کجا وارد می‌شوند؟ این داعش در سوریه دارد رزمندگان ارتش آزادی را هدف قرار می‌دهد الآن همین سناریو دارد در الانبار پیاده می‌شود اما ما این اجازه را نخواهیم داد. بگذار همه در جریان باشد هیچ رد گم کردنی هم نیست جنگجویان عشایر علیه مالکی و داعش و غیرداعش سلاح به‌دست گرفته‌اند تا این‌که از این فتنه خلاص شویم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/047b8203-736e-4a31-a3b7-16d85c2c2d3f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات