728 x 90

اتمي رژيم,بن بست اتمي,

بر اثر اختلاف نظر، مذاکرات کارشناسی رژیم و گروه پنج به‌علاوه یک در وین تا 9ژانویه آتی به تعلیق افتاد

-

علي اكبر صالحي معاون آخوند روحاني
علي اكبر صالحي معاون آخوند روحاني
در حالی که قرار است مذاکرات کارشناسی بین رژیم و گروه پنج به‌علاوه یک در ژنو از سر گرفته شود، صالحی اعلام کرد که نسل جدید سانتریفیوژها در حال ساخت است. آسوشیتدپرس به‌نقل از کارشناسان این اقدام را در تضاد با توافقهای گروه پنج به‌علاوه یک با رژیم ارزیابی کرد و اعلام کرد این اقدام می‌تواند زمان اجرایی شدن توافق هسته‌یی ژنو را به تأخیر بیاندازد.
عراقچی، عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی رژیم اعلام کرد دور بعدی مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ روز دوشنبه٬ ۹ دی‌ماه در ژنو از سر گرفته می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس مذاکرات کارشناسی آینده قرار است تنها یک روز طول بکشد.
دو مقام آگاه به برنامه هسته‌یی ایران به آسوشیتدپرس گفتند برداشت ایران از توافق ژنو مورد بحث و گفت‌و‌گوی شش قدرت جهانی است و همین اختلاف نظر منجر به موکول شدن دور دوم گفتگوهای کارشناسی به زمانی دیگر شده است.
در همین حال، صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم  با اظهار این‌که اکنون ۱۹هزار سانتریفوژ در ایران وجود دارد٬ می‌گوید نسل جدید سانتریفیوژ‌ها در حال ساخت است.
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که آسوشیتدپرس نیز می‌گوید دو مقام آگاه به برنامه هسته‌یی ایران به این خبرگزاری گفته‌اند که در جریان گفتگوهای کارشناسی هسته‌یی میان ایران و ۱+۵ کارشناسان هسته‌یی ایران به شش قدرت جهانی گفته‌اند که تعدادی «ماشین برش» در یکی از مراکز غنی‌سازی ایران نصب شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8421fce9-990c-4b65-9c0c-2cdf00b95576"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات