728 x 90

ليبرتي,

چهارمین حمله مرگبار به لیبرتی، تضمین حفاظت ساکنان آن را ضروری می‌سازد

-

ایلیانا رزلهتینن
ایلیانا رزلهتینن
ایلیانا رزلهتینن رئیس کمیته خاورمیانه و شمال آفریقا در کنگره آمریکا طی بیانیه‌یی ضمن محکوم کردن چهارمین حمله مرگبار به لیبرتی اعلام کرد این حمله ثابت کرد که دولت (آمریکا) باید برای برای حفاظت ساکنان لیبرتی فشار بر دولت عراق و سازمان ملل ‌متحد را افزایش دهد.
در این بیانیه آمده است:
”این آخرین حمله، چهارمین حمله از نوع خود در امسال علیه کمپ لیبرتی است. کسانیکه مسئول آن هستند باید سریعاً باید به پای میز محاکمه آورده شوند. اکنون بیش از یک سال است که من از دولت (آمریکا) خواسته‌ام تا جهت اطمینان از فراهم شدن امنیت و سلامتی که در یادداشت تفاهم با دولت عراق و سازمان ملل ‌متحد برای این ساکنان تضمین داده شده بود، دست به اقدام فوری بزند.
متأسفانه، هچکدام از طرفین تمایل به برآورده کردن التزامات خود ندارند و این حملات بی‌دلیل و شریرانه علیه کمپ لیبرتی و کمپ اشرف ادامه یافت.
تا وقتی ساکنان لیبرتی بتوانند به سلامت بازاسکان شوند، سازمان ملل ‌متحد و دولت عراق باید گامهای ضروری برای حفاظت از ساکنان کمپ لیبرتی را اتخاذ نمایند. این شامل نصب تی‌والها و دیگر اقداماتی است که می‌تواند این کمپ را امن‌تر نماید. ماه گذشته من به وزیر کری فشار آوردم تا از تمام اهرم وزارت‌خارجه و دولت جهت فشار آوردن به اقدام سریع دولت عراق در نصب (تی والها) استفاده کند، و این کار را تا هنگامیکه این ساکنان به‌طور کافی حفاظت گردند ادامه خواهم داد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d87c1b41-38cd-45db-8937-3fb0178babf1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات