728 x 90

ليبرتي,

اعتراض شخصیتهای برجسته آمریکایی به عدم پایبندی آمریکا به تعهداتش نسبت به اشرفی ها

-

کنفرانس بین المللی در پاریس با حضور رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران
کنفرانس بین المللی در پاریس با حضور رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران
در کنفرانس بین‌المللی پاریس شخصیتهای برجستهٴ آمریکایی با قوی‌ترین کلمات، جنایات رژیم آخوندی و دست‌نشاندگانش در عراق را محکوم کردند و به دولت خودشان نسبت به عدم پایبندی به تعهداتش نسبت اشرفی‌ها اعتراض کردند و گفتند، کسی که قول می‌دهد و تضمین مکتوب می‌دهد، باید به آن وفادار باشد؛ و گرنه اعتبار کشور زیر سؤال خواهد رفت؛ بخش‌هایی از سخنان آنها رو گوش به شرح زیر است:
هوارد دین، رئیس حزب دموکرات آمریکا (2004 ـ 2009) : «مالکی 52تن را به قتل رساند و این کار را با سلاحهای ما کرد. ما یعنی آمریکا تاحدی در قتلهای اشرف شریک جرم هستیم.
... من از دولت آمریکا می‌خواهم تا اقدام جدی به‌عمل آورد. ما باید فشار مالی بسیار زیادی را که می‌توانیم به نوری مالکی وارد کنیم و در واقع باید بخشی از یک دادگاه جنایت جنگی باشیم تا تمامی افراد، از جمله نوری مالکی را که در لیبرتی و اشرف با سلاحهای ما مرتکب قتل‌عام شده‌اند، در برابر دادگاه جنایی بین‌المللی قرار دهیم... .
این یک آزمایش اخلاقی برای آمریکا و با وجود اشاره‌هایی بوده، یعنی حرفهای زیادی که از جانب کاخ سفید و وزارت‌خارجه زده شده، با وجود همه اشاره‌هایی که صورت گرفته، در این آزمایش اخلاقی ما داریم شکست می‌خوریم».
لوئیس فری، رئیس اف.بی.آی (اداره تحقیقات فدرال) (1993 ـ 2001) : «علاوه بر برخی از مواردی که همکارانم خواهان آن شده‌اند، من امشب خواهان برانگیختگی و تعهد فعال دولتمان برای نجات این گروگانها هستم... .
ما نمی‌توانیم قولی بدهیم و آن را نقض کنیم و شرافت خود را هم بخواهیم حفظ کنیم. شما نمی‌توانید وعده‌یی دهید و آن را نادیده بگیرید. شما نمی‌توانید خط قرمز بکشید ولی آنها را رها کنید. ما نمی‌توانیم به کشوری تبدیل شویم که دیگر اعتباری ندارد که بخواهد خط قرمز مشخص کند. نمی‌توانیم با کلمات قوی صحبت کنیم چون سابقه اعمال ما خلاف این را نشان می‌دهد».
مایکل موکیزی، وزیر دادگستری آمریکا (2007 - 2009) : «به‌طور خاص، ما به دولت آمریکا اجازه نخواهیم داد وعده‌یی را که در سال 2003 هنگام گرفتن سلاح ساکنان اشرف توسط یک ژنرال آمریکا به‌صورت مکتوب به آنها داده شد که از موقعیت افراد حفاظت‌شده تحت کنوانسیون ژنو برخوردارند و حفاظت خواهند شد، فراموش شود».
وقتی برجسته‌ترین شخصیتها این‌چنین بر تعهد دولت کشور خودشان تأکید می‌کنند، وقتی آنها از حقانیت و مظلومیت اشرفی‌ها می‌گویند، این موضوع را می‌توان بهتر فهمید که ایستادگی و پایداری اعضا و حامیان مقاومت چه‌طور راه باز می‌کند؛ تا جایی که هوارد دین پایبندی آمریکا به تعهد حفاظت به اشرفی‌ها را یک آزمایش اخلاقی توصیف می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c6ebe8f0-d05a-4b42-a976-2a684afa6cf2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات