728 x 90

سركوب زنان,

نمونه‌یی از افکار پوسیده آخوندهای خمینی صفت در مورد زنان

-

اعتراض دختران دانشجو به سخنان آخوند روحانی دردانشگاه ملی
اعتراض دختران دانشجو به سخنان آخوند روحانی دردانشگاه ملی
همراه با شدت یافتن حرکتهای اعتراضی و وحشتی که سراپای رژیم را از شعله‌ور شدن دوباره قیام فراگرفته است. ، یکبار دیگر اقدامات و اظهارات سرکردگان و کارگزارن رژیم در مورد سرکوب زنان شدت گرفته است.
عوامل و ارگانهای سرکوب رژیم که به خوبی از نفرت شدید زنان میهن‌مان از رژیم زن‌ستیز آخوندی مطلعند و نقش بدون جایگزین زنان در خیزشهای اجتماعی را می‌دانند، در هر فرصتی و به هر بهانه‌یی بر طبل سرکوب زنان می‌کوبند تا به این وسیله‌این نیروی عظیم اجتماعی ضد رژیم را مهار کنند.

در نمایش جمعه قم در16آذر 92 آخوند سعیدی امام جمعه قم با اظهارات تهوع‌ آوری طینت ارتجاعی و زن‌ستیزانه نظام پلید آخوندی را بار دیگر بروز داد. آخوند سعیدی گفت فرصتهای شغلی باید بیشتر در اختیار مردان قرارگیرد، و زنان جز در موارد ضروری که نظام آخوندی ضرورت آن را تعیین می‌کند، وارد مشاغل گوناگون نشوند.
این آخوند خمینی صفت در ذکر دلائل چنین باور ارتجاعی اظهارات مفتضح‌ تری می‌کند و می‌گوید چون خرج زنان را همسران یا پدران آنها می‌دهند نیازی نیست زنان وارد کلیه عرصه‌های اجتماعی بشوند و اگر زنان وارد اجتماع بشوند از وظیفه بچه‌ داری بازمی مانند.
این آخوند مرتجع و پلید در ادامه رهنمودها و افاضات ارتجاعی‌اش برای زنان گفت: ”شاغل بودن زنان در همه عرصه‌ها ره‌آورد فرهنگ غربی است و مفاسد زیادی هم به بار خواهد آورد. با این‌که بر روی این واژه تبلیغات زیادی صورت می‌گیرد ولی قدرتهای بین‌المللی از آن برای اهداف شوم خود بهره می‌برند و به هر وسیله ممکن درصدد سرکوب ملتهای مظلوم هستند“. این اظهارات آخوند مرتجع، سعیدی، نشان می‌دهد اگر این نظام سرکوبگر قدرت و توان داشت، حق بیرون آمدن از خانه برای زنان را نیز از آنان سلب می‌کرد. چرا که حضور فعال زنان در جامعه، هم یک عامل بی‌ثبات کننده برای ارکان قدرت دیکتاتوری زن‌ستیز ولایت‌فقیه است. و هم در اندیشهٴ پوسیده آخوندی، فعالیت اجتماعی و اقتصادی زنان برخلاف شرع ضد‌مردمی و ضداسلامی آخوندها است.
مدیر سیاسی و فرهنگی مرکز امور زنان در کابینه آخوند حسن روحانی نیز در راستای سرکوب زنان گفته است که مبارز ه با به‌اصطلاح بدحجابی باید نهادینه شود تا نیروی انتظامی بتواند زنان را به این بهانه آخوند‌ساخته مورد اذیت و آزار و سرکوب قرار دهد. بخشی از گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا 13مهر 92 در مورد این عامل سرکوب نهاد ریاست‌جمهوری رژیم به این شرح است: ”لاجوردی با تأکید بر این‌که برخوردهای گشت ارشاد نباید به‌صورت مقطعی و فصلی باشد گفت: استمرار در برخورد با بدحجابان مهم است چون بسیاری از اوقات می‌بینیم که بدحجابی در یک فصل کنترل می‌شود چون نیروی انتظامی برخورد‌هایش را شدید‌تر می‌کند اما با پایان فصل همه چیز تمام می‌شود و بدحجاب می‌داند که دیگر کنترلی بر پوشش او وجود ندارد و دوباره با پوشش نامناسب در جامعه حضور می‌یابد. این مشکل به‌خاطر این است که مبارزه با بدحجابی در جامعه به‌صورت قانون در نیامده و نهادینه نشده است در حالی که باید قانون مبارزه با بدحجابی داشته باشیم درست مثل داشتن قوانین راهنمایی و رانندگی. همان طوری که کسی از قوانین راهنمایی و رانندگی تخلف می‌کند با او برخورد می‌شود با یک بدحجاب هم همیشه باید برخورد شود“.

1آبان 92 خبرگزاری اطلاعات آخوندها موسوم به مهر از قول آخوند مکارم شیرازی در مورد پخش صدای زنان خواننده نوشت: ”استاد برجسته حوزه در ادامه با انتقاد از جسور شدن برخی افراد و اظهارات تأمل برانگیز در خصوص درخواست صدور مجوز برای پخش صدای خوانندگان زن، تصریح کرد: عدّه‌ای آمده‌اند و در مغالطه‌ای آشکار گفته‌اند که فقها دلیلی ندارند برای این‌که صدای زن نباید پخش شود و چرا علما و فقها می‌گویند خواننده زن نباشد؛ این طرز سخن گویی جسورانه سابقه ندارد.
وی ابراز داشت: افرادی که جسور شده و مدعی شده‌اند که فقها دلیل خود را بر ممنوعیت پخش صدای خوانندگان زن و موسیقی از نوع حرام بگویند، خبر ندارند که یک طلبه بیست سال درس می‌خواند تا به مرحله اول اجتهاد برسد و یک مرجع تقلید نیز سی یا چهل سال باید تلاش کند تا به این مرحله برسد، حال یک خواننده و نوازنده بیاید و از خود فتوایی بدهد“.

شدت یافتن بیش از پیش اقدامات و اظهارات زن‌ستیزانه عوامل و ارگانهای حکومتی در گام اول به‌خاطر وحشتی است که حکومت زهر خورده آخوندی از زنان آگاه و مبازره این میهن دارد. زنان شجاع و آزاده میهن با شرکت خود در صحنه‌های مبارزات اجتماعی و در دانشگاههای کشور، عملاً جواب خود را به یاوه‌هایی نظیر افضات امام جمعه خامنه‌ای در قم و ارگانهای سرکوبگر آن داده‌اند. همین زنان شجاع در جریان قیام سال 88 همدوش با مردان، با شرکت در تظاهرات عظیم و میلیونی، این نظام منحوس و زن‌ستیز را در تمامیتش نفی کردند
قبل از قیام سال88 زنان شجاع و مجاهدی نظیر مجاهد شهید نسترن عظیمی، درموارد زیادی تظاهرات دانشجویی را هدایت می‌کردند. از جمله این‌که مجاهد قهرمان نسترن عظیمی در جریان تظاهرات دانشجویی در دانشگاه، خطاب به مزدوران نیروی انتظامی و بسج ضد‌مردمی شعار انقلابی ”ما زن و مرد جنگیم بجنگ تا بجنگیم“ را که شعار مجاهدین اشرفی است سرداد و این شعار را به یک شعار مردمی تبدیل کرد و در طول تظاهرات قیام سال88، این شعار یکی از شعارهای اصلی دانشجویان و مردم ایران بود.

هم‌اکنون دانشجویان دختر در سراسر کشور، در تمامی تظاهراتها و اعتراضات دانشجویی نقش مهمی ایفا می‌کنند. در همین تظاهرات دانشجویی 16آذر، زنان دانشجو دوش به دوش مردان تمامیت نظام ولایت‌فقیه را نفی کردند. از جمله این‌که در جلسه آخوند روحانی در دانشگاه و در جلسه پاسدار حسین شریعتمداری در دانشگاه صنعتی شریف علیه دو باند درونی رژیم خروشیدند. در جلسه آخوند حسن روحانی در دانشگاه ملی، یک دانشجوی دختر شجاع دستنوشته‌ای به دست داشت که با اشاره به دجالگریهای آخوند روحانی نوشته بود: «شما حقوقدان هستید نه سرهنگ، فضای امنیتی باید شکسته شود ”یک دانشجوی دختر دلیر دیگر روی دو کف دست خود که آن را در برابر دوربینها گرفته بود نوشته بود «فضای امنیتی باید شکسته شود»، دانشجوی دختر دیگری دستنوشته‌یی بلند کرده بود که روی آن نوشته شده بود: «تریبون آزاد دانشگاه کجاست؟ ما رئیس‌جمهور ندیده نیستیم“

به‌رغم سیاستهای زن‌ستیزانه و سرکوبگرانه رژیم و انواع و اقسام محدودیتهایی که در این نظام جهنمی برای زنان، زنان آزاده میهن بیش از گذشته در مقابل این نظام جهنمی می‌ایستند و در مقابل سرکوب رژیم سرخم نمی‌کنند تا جایی که بسیاری از موارد، مزدوران سرکوبگر و زنان بسیجی و آخوندها را گوشمالی می‌دهند.
در مقابل حرکتهای شجاعانه زنان علیه نیروهای سرکوبگر و آخوندهای مرتجع بود که امام جمعه نمره موقت تهران آخوند موحدی با وقاحت خاص آخوندها و فرهنگ ارتجاعی و لمپنی آخوندی، از کتک خوردن مأموران رژیم از مردم و زنان شجاع، در بساط جمعه‌بازار رژیم در17آبان 92 شکوه و شکایت کرد و به بیان صریح به عجز و بن‌بست رژیم در سرکوب زنان آگاه اعتراف کرد و گفت: ”حالا که این اراذل گاه گاهی برنامه‌ریزی می‌کنند یک نفر که یک جمله میگه حمله‌ور می‌شن بهش. برادر عزیز روحانی سراغ داشتیم سراغ داریم، یک جمله مؤدبانه به یک زن بدحجاب گفته یا نگفته، یکی از این اراذل با مشت حمله‌ور می‌شود، می زندش چشمش را کورش می‌کنه“.
آری، به‌رغم بگیر و ببندهایی که در مورد زنان ایران از جانب حکومت آخوندی صورت می‌گیرد، زنان شجاع مرعوب دو و دم نظام آخوندی نمی‌شوند، زیرا نظام ولایت پوسیده‌تر و ناتوان تر از این است که بتواند مانع خیزش اجتماعی عظیم زنان عاصی و آ گاهی باشد که نیروی اصلی سرنگونی حکومت آخوندی را تشکیل می‌دهند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a5e2c0b6-68b5-4920-bf40-02fed2f77674"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات