728 x 90

شانزده آذر,

گزارشهای تکمیلی از خیزشهای دانشجویی در ۱۶آذر

-

دانشگاه-ملی-ـ-16-آذر-1392_
دانشگاه-ملی-ـ-16-آذر-1392_
درگیری دانشجویان دانشگاه نجف آباد با مزدوران بسیجی
طنین شعار ”دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد“ در دانشگاه ایلام
خروش دانشجویان دانشگاه تهران: ”مرگ بر استبداد“ ، ”مرگ بر دیکتاتور“
اعتراض دانشجویان دانشگاه شاهرود به اختناق و فضای امنیتی در دانشگاه
فرار مفتضحانه نماینده خامنه‌ای پاسدار شریعتمداری از دانشگاه صنعتی شریف
دانشجویان دانشگاه آزاد نجف آباد طی مراسمی به‌مناسبت 16اذر روز دانشجو با مزدوران بسیجی درگیر شدند. به گفته شاهدان دامنه این درگیری به بیرون از دانشگاه کشیده شد. در این درگیریها بیش از 10تن از دانشجویان دانشگاه آزاد نجف آباد بازداشت شدند.

دانشجویان دانشگاه ایلام در سالن اجتماعات دانشگاه به‌مناسبت 16آذر تجمع کردند و شعار ”دانشجو می‌میرد. ذلت نمی‌پذیرد“ سر دادند. دانشجویان همچنین اعلامیه‌هایی علیه رژیم آخوندی در دانشگاه پخش کردند. 

دانشجویان دانشگاه شاهرود با برگزاری مراسمی، روز 16آذر را گرامی داشتند. در این مراسم که به‌رغم تهدیدها و اقدامات سرکوبگرانه رژیم آخوندی برگزار شد، دانشجویان اختناق و فضای امنیتی حاکم بر دانشگاه را مورد اعتراض قرار دادند.

بنا‌ به خبرهای تکمیلی، در جریان حرکت اعتراضی دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک تهران، دانشجویان در حالی که سرود می‌خواندند و شعارهای ضدحکومتی می‌دادند با مزدوران بسیجی که قصد بر هم زدن مراسم را داشتند، درگیر شدند..

دانشجویان دانشگاه تهران با شعارهای «مرگ بر استبداد»، «مرگ بر دیکتاتور»، «جای هم کلاسیهایمان خالی» و «ریاست دانشگاه، استعفا، استعفا» مراسم 16اذر را به اعتراضی ضدحکومتی تبدیل کردند. به گزارش دریافتی مزدوران رژیم آخوندی چند تن از دانشجویان را دستگیر کردند. آنان مدعی شدند دستگیر ‌شدگان دانشجو نبودند و کارت دانشجویی آنها تقلبی بوده است.

خبرهای تکمیلی از اعتراضات دانشجویی در دانشگاه صنعتی شریف حاکی از مفتضح شدن بیش از پیش پاسدار شریعتمداری نماینده خامنه‌ای است.

خبرگزاری رسمی رژیم ـ ایرنا ـ نوشت: شریعتمداری در حالی خاطرات خود از دوران انقلاب را در دانشگاه صنعتی شریف تعریف می‌کرد که دانشجویان با بالا بردن صدایشان اجازه نمی‌دادند او سخنانش را به پایان برساند. در این هنگام عده‌یی از دانشجویان با پشت کردن به جایگاه سخنران در سالن دانشگاه شعار; مرگ بر دروغگو; را فریاد می‌زدند. عده‌یی از دانشجویان شعارهای شدیداللحنی علیه شریعتمداری سر دادند. تعدادی از دانشجویان باز هم با طرح شعارهایی علیه مدیر مسئول کیهان خروج وی از دانشگاه را خواستار شدند.
بر اساس گزارش دریافتی پاسدار شریعتمداری که با شعارهای شریف جای تو نیست روبه‌رو شده بود در حفاظت کامل و با اسکورت در حالی‌که تمامی محوطه و اطراف او را مأموران و مزدوران لباس‌شخصی پوشانده بودند از دانشگاه رفت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c57cd54b-4184-4c7c-9768-826dcbf0498d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات