728 x 90

نلسون ماندلا رهبر تاریخی آفریقای جنوبی درگذشت

نلسون ماندلا
نلسون ماندلا
نلسون ماندلا رهبر تاریخی آفریقای جنوبی در سن 95سالگی درگذشت. درگذشت این قهرمان مبارزه با آپارتاید که منبع الهام‌بخش برای مردم بود، آفریقای جنوبی را در سوگ و ماتم فرو برد. او که ۶۷ سال برای برابری و آزادی مبارزه کرده و 27سال از عمرش را در زندان گذرانده بود، از احترام و جایگاه ویژه‌یی در سطح بین‌المللی برخوردار بود. سازمان ملل‌متحد به پاس خدمات او، روز جهانی ماندلا اعلام کرده بود.
با انتشار خبر درگذشت ماندلا، مردم آفریقای جنوبی به مقابل بیمارستان ژوهانسبورگ شتافتند تا با رهبر تاریخی خود وداع کنند.
جاکوب زوما رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی گفت: مردم ما فرزندی بزرگ و پدری بزرگ را از دست داده است. ماندلا ساعت 8 و 20دقیقه به وقت محلی و در حالی که اعضای خانواده‌اش در کنار او بودند در گذشت. دولت آفریقای جنوبی اعلام کرد که پرچم این کشور تا تدفین پیکر ماندلا، نیمه افراشته خواهد بود.
با درگذشت نلسون ماندلا، بسیاری از کشورهای جهان پرچمهای خود را به‌حالت نیمه افراشته درآوردند.. فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد آفریقای جنوبی یک شخصیت مقاوم استثنایی و یک مبارز خستگی‌ناپذیر علیه آپارتاید را از دست داد.
براي دانلود کليپ کليک کنيد
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f2fa00d3-8383-4004-b6b2-7cbf532ab06d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات