728 x 90

شانزده آذر,

فهرست اعتراضات گسترده دانشجویی از شروع سال تحصیلی جدید

-

 -
-
در حاکمیت سراسر جهل و فساد آخوندها به‌رغم همهٴ سرکوبها باز نیروی جوان و آگاه دانشگاهها نه تنها به آخوندهای مرتجع تسلیم نشده، بلکه با شتابی فزاینده تمامی دعاوی اصلاح طلبی و اعتدال شیادانی هم‌چون حسن روحانی را برهم زده، به‌گونه‌یی که خواب از چشمان ولی‌فقیه ارتجاع ربوده‌اند. در آستانهٴ سال تحصیلی جدید گسترش اعتراضات دانشجویی که پیشینه‌یی از رزم و مبارزه و سابقه انقلابی را در پشت جنبش خود دارند، پیامی جز کابوس وحشتناک شروع قیام و سرنگونی برای رژیم آخوندی ندارد.

نقشه زیر شهرهایی که از شروع سال تحصیلی جدید صحنه حرکتهای اعتراضی دانشجویان بوده‌اند را نشان می‌دهد و در ادامه فهرستی گزیده‌یی از این حرکات با ذکر محل، تاریخ و علت آن طی 2ماه اخیر آمده است:

نقشه حرکتهای اعتراضی دانشجویان1392

حرکتهای دانشجویی تهران:

7/92: دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک تهران طی یک تجمع اعتراضی خواستار آزادی کلیه زندانیان سیاسی شدند. در این تجمع که با استفاده از فرصت مرخصی دانشجوی زندانی مجید توکلی شکل گرفت، دانشجویان به‌طور جمعی سرودهای انقلابی خواندند.

۱۱/۷/۹۲: شماری از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد غرب تهران علیه اخاذی رژیم به بهانهٴ تجهیز آزمایشگاه تجمع کردند. این حرکت اعتراضی در مقابل دانشکده علوم و تحقیقات غذایی واقع در پونک 35 متری گلستان صورت گرفت.

۱۰/۷/۹۲: دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف تهران در اعتراض به ممانعت رژیم آخوندی از بازگشت دانشجویان ستاره‌دار، تحصن کردند. دانشجویان پلاکاردهایی حمل می‌کردند که روی آنها نوشته شده بود: ”دانشجو می‌میرد اخراج نمی‌پذیرد ”و ”دانشجو آزادی آزادی“. آنها به سمت مسجد دانشگاه راهپیمایی کردند.

۱۳/۷/۹۲: دانشجویان دانشگاه آزاد بومهن در تهران در مقابل در شمالی این دانشگاه تجمع کردند و به تمدید نشدن زمان حذف و اضافه دروس اعتراض کردند.

۱۶/۷/۹۲: دانشجویان دانشگاه ملی تهران موسوم به بهشتی در میدان اصلی دانشگاه تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواستار لغو هر گونه ممنوعیت فعالیت دانشجویی و ایجاد فضای باز سیاسی شدند.

۱۷/۷/۹۲: دانشجویان رشته‌های مختلف دانشگاه صنعتی شریف تهران در اعتراض به ممانعت از برگشت دانشجویان ستاره‌دار، به‌رغم وعده‌های داده شده، در مقابل مسجد دانشگاه با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود، ”ما را به خانه‌مان راه نمی‌دهند ”و ”دانشجو= ذلت: هرگز و هرگز“ تجمع اعتراضی برگزار کردند.

۲۵/۷/۹۲: تعدادی ازدانشجویان رشته‌های مختلف دانشگاه تهران در اعتراض به خفقان و ممنوعیت هر گونه فعالیت دانشجویی، در مقابل در شرقی این دانشگاه روبه‌روی خیابان طالقانی تجمع کردند. این دانشجویان به نشانهٴ اعتراض، کاغذی ضربدر خورده را بر دهان خود چسبانده بودند.

۲۷/۷/۹۲: دانشجویان دانشگاه آزاد واحد رودهن برای دومین بار طی ماه جاری در مقابل دانشگاه تجمع کردند و خواهان برکناری معاونت آموزشی دانشکده و مسئول بخش کامپیوتر دانشگاه شدند.

۳۰/۸/۹۲: شماری از دانشجویان دانشگاه سجاد تهران به گران شدن قیمت غذای سلف‌سرویس از 1500 به 2700 تومان در سالن آمفی‌تئاتر این دانشگاه اعتراض کردند.

۱/۸/۹۲: جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به احضار چند تن از دانشجویان به کمیته سرکوبگر انضباطی در مقابل تالار علامه امینی دانشگاه تهران تجمع کردند. گفته می‌شود 8تن از دانشجویان به‌دلیل اعتراض به حضور آخوند روحانی در دانشگاه تهران از شرکت در کلاسهای درس منع شدند.

۶/۸/۹۲: شماری از دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک تهران در مقابل ساختمان خیام این دانشگاه تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواستار برکناری رهایی رئیس مزدور این دانشگاه شدند

۱۱/۸/۹۲: دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک تهران به اقدامهای سرکوبگرانه حراست و ضرب و شتم یک دختر دانشجو به بهانه آخوند‌ساخته بدحجابی اعتراض کردند. آنها خواستار برکناری رئیس مزدور دانشگاه شدند.

۱۱/۸/۹۲: دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک تهران در ادامه اعتراض خود خواستار کناره‌گیری رهایی رئیس مزدور دانشگاه و توقف احضار دانشجویان شدند.. دانشجویان دست نوشته‌های اعتراضی بر روی زمین چیده و تمام محوطه دانشگاه را پر کردند که شامل این عبارات بود: ”اوین دانشجوی مادام العمر می‌پذیرد ”، ”اعتصاب‌غذا = رهایی از رهایی ”و ”رهایی حیا کن، دانشگاه را رها کن ”

۲۰/۸/۹۲: جمعی از دانشجویان دانشکده ادبیات دانشگاه تهران در یک حرکت اعتراضی علیه فضای اختناق، خواستار برکناری «سیف» رئیس مزدور دانشکده شدند.

۲۰/۸/۹۲: دانشجویان دانشکده کامپیوتر دانشگاه تهران، روز دوشنبه 20آبان ماه به وضعیت نابسامان خدماتی و بی‌کفایتی گردانندگان دانشگاه اعتراض کردند.

۲۱/۸/۹۲: دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک تهران طی تجمعی خواستار برکناری «رهایی» رئیس مزدور این دانشگاه شدند. مزدوران حراست دانشگاه به دانشجویان یورش بردند. دانشجویان معترض طوماری نیز در این رابطه امضا کردند.

۲۷/۸/۹۲: شماری از دانشجویان دانشگاه ملی تهران اعلام کردند اول آذر ماه گردهمایی درباره دانشجویان ستاره‌دار برگزار خواهند کرد.

سیستان و بلوچستان:

۹/۷/۹۲: دانشجویان دانشگاه فنی مهندسی زاهدان در اعتراض به وضعیت نابسامان خوابگاه دانشگاه تجمع کردند.
۱۷/۷/۹۲: دانشجویان دانشگاه زابل به بی‌کفایتی مدیریت دانشگاه و نبود امکانات رفاهی اعتراض کردند. دانشجویان تهدید کرده‌اند اگر به خواسته‌هایشان رسیدگی نشود، بار دیگر دست به اعتراض خواهند زد.

شهرکرد:

۶/۷/۹۲: شماری از دانشجویان شهر کرد با چاپ و توزیع یادنامه‌یی از شهیدان مجاهد و مبارز خاطره آنها را گرامی داشتند. این اقدام مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت و باعث وحشت مزدوران حراست دانشگاه گردید.
۱۴/۷/۹۲: دانشجویان دانشگاه آزاد شهر کرد، تصاویر منحوس خمینی و خامنه‌ای را در این دانشگاه پاره کردند و قاب این تصاویر منحوس را شکستند.

۱۰/۷/۹۲: دانشجویان دانشگاه آزاد شهر کرد، با مزدوران بسیجی که به گردهمایی آنها یورش بردند، درگیر شدند. در این درگیری پنج تن از دانشجویان دچار شکستگی از نواحی مختلف بدن شدند.

کردستان:

۱۷/۸/۹۲: رژیم آخوندی «وریا تاسه» دانشجوی دانشگاه پیام نور مریوان و دانا لنج آبادی را به اتهام شرکت در تظاهرات مردم مریوان علیه اعدام زندانیان سیاسی کرد دستگیر کرده است.

۲۶/۸/۹۲: در ایام عاشورای حسینی دانشجویان دانشگاه پیام‌نور سرپل ذهاب اطلاعیه‌هایی در محکومیت اعدامهای اخیر جوانان در کردستان و سایر نقاط ایران را به دیوارهای دانشگاه زده و در کلاسهای درسی پخش کردند.

۸/۷/۹۲: جمعی از دانشجویان فارغ‌التحصیل رشته شیمی مهاباد در مقابل فرمانداری رژیم در این شهر دست به تجمع زدند. این تجمع در اعتراض به ممانعت رژیم آخوندی از شرکت دانشجویان در آزمون استخدامی صورت گرفت.

همدان:

دانشجویان دانشگاه جامع ملایر در اعتراض به کشته شدن دو تن از دوستان دانشجوی خود بر اثر تصادف، یک روز دانشگاه را تعطیل کردند. و خواستار انتقال دانشجویان به دانشگاههای محل سکونتشان شدند.

۷/۷/۹۲: دانشجویان دانشگاه آزاد همدان در مقابل دفتر معاونت دانشجویی رژیم تجمع کردند و نسبت به وضعیت تحصیلی و نبودن کارگاه و آزمایشگاه اعتراض کردند.

۸/۷/۹۲: دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینای همدان خواستار برچیدن فضای امنیتی و سرکوبگرانه در دانشگاه شدند. آنان همچنین خواهان برکناری رئیس مزدور دانشگاه، صدور مجوز برای نشریات، و لغو طرح ارتجاعی تفکیک جنسیتی گردیدند.

۲۵/۷/۹۲: جمعی (بین 20 تا 30نفر) از دانشجویان دانشگاه پیام نور با تجمع در مقابل حراست سرکوبگر این دانشگاه نسبت به مزاحمتها و اذیت و آزار دانشجویان پسر و دختر و ممانعت از ورود دانشجویان به دانشگاه اعتراض کردند.

شیراز:

۲۰/۷/۹۲: جمعی از دانشجویان دانشکده پزشکی شیراز در مقابل این دانشکده واقع در فلکه ستاد تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنها در اعتراض به نایاب یا کمیاب بودن داروهای حیاتی برای بیماران دست به تجمع زدند.

۱۹/۷/۹۲: دانشجویان دختر دانشگاه شیراز، در اعتراض به وضعیت وخیم بهداشتی و مسمومیت و شیوع بیماری در خوابگاههای این دانشگاه تجمع کردند.

۲۷/۷/۹۲: اعتراض دانشجویان و فارغ‌التحصیلان علوم کشاورزی استان فارس نسبت به رشته‌های تحصیـلی که به‌حال خود رها شده‌اند... ! و بدون هیـچ گونه حمایـتی از سوی دولت هنوز درصحن دانشگاهها دانشجو جذب می‌کنند.. دانشجویـان می‌گویند واقعا" تأسف برانگیـزاست که پس ازچندیـن سال تلاش برای زندگی پس ازتحصیـلات بایـد به سراغ شغل‌های کارگری، رانندگی، یـا نگهبانی بروند.

ارومیه:

۱۶/۷/۹۲: جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه در اعتراض به رئیس مزدور این دانشگاه، در مقابل فاز اول این دانشگاه دست به تجمع زدند.

۱۶/۷/۹۲: چند صد تن از دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه در اعتراض به سرکوب و فضای امنیتی حاکم بر دانشگاه تحصن کردند. دانشجویان با شعار «میرزایی استعفا استعفا» خواستار برکناری رئیس مزدور این دانشگاه شدند.

قم:

۲۷/۷/۹۲: جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد قم در اعتراض به وضعیت برنامه‌های درسی مقابل دفتر رئیس مزدور دانشگاه تجمع کردند و به کمبود امکانات در دانشگاه و مشکلات دانشجویان دست به اعتراض زدند.

۱۱/۸/۹۲: جمعی از دانشجویان دانشکدهٴ علوم انسانی دانشگاه آزاد قم در اعتراض به سانسور و محدودیتهای اینترنتی توسط رژیم آخوندی در مقابل دانشکده تجمع کردند.

دانشجویان دختر دانشگاه آزاد قم به طرح ارتجاعی تفکیک جنسیتی و دخترانه ـ پسرانه کردن بوفه دانشگاه اعتراض کردند. آنها این اقدام را توهین به دانشجویان قلمداد کردند.

۸/۸/۹۲: جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد قم در اعتراض به وضعیت وخامت‌بار خدماتی، در محل سلف‌سرویس دانشگاه دست به تجمع زدند.

مشهد:

۱۷/۷/۹۲: دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد به اجرای طرح ارتجاعی تفکیک جنسیتی در انجمن علمی این دانشگاه اعتراض و آن را تعطیل کردند.

۱۱/۷/۹۲: دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری در نیشابور به وضعیت نابسامان خوابگاه و کمبود فضای اتاقهای آن اعتراض کردند.

اصفهان:

۱۵/۷/۹۲: چهل تن از اساتیدی که در آموزشکده‌های استان اصفهان تدریس می‌کنند در بخش اداری آموزشکدهٴ مهاجر واقع در دانشگاه اصفهان تجمع کردند و از رفتن به کلاسهای درس خودداری کردند… آنها در اعتراض به احضار چندین باره اساتید این دانشگاه به اطلاعات آخوندی و توضیح پیرامون پخش شب نامه در این آموزشکده اعتصاب کردند.
۲۱/۸/۹۲: دانشجویان دانشگاه فنی مهاجر اصفهان به‌نحوه برگزاری امتحانات و عدم اطلاع از زمان آن اعتراض کردند.

۲۹/۸/۹۲: شماری از دانشجویان دانشگاه مهاجر اصفهان نسبت به وضعیت نابسامان کلاسهای درسی اعتراض کردند.

کرمانشاه:

۲۲/۷/۹۲: دانشجویان غیربومی در کرمانشاه در اعتراض به بی‌کفایتی رئیس خوابگاه دانشجویی و وضعیت نامناسب خوابگاه در مقابل دانشگاه رازی کرمانشاه تجمع کردند.
۲۲/۸/۹۲: جمعی از دانشجویان دوره‌های شبانه دانشگاه رازی کرمانشاه به افزایش ۷۰ درصدی شهریه ورودیهای جدید اعتراض کردند.

دامغان:

۱۰/۷/۹۲: بیش از دو هزار تن از دانشجویان دانشگاه دامغان علیه فضای خفقان در دانشگاه و ممنوعیت هر گونه فعالیت دانشجویی اعتراض کردند. هنگامی که رئیس مزدور دانشگاه حاضر به شنیدن خواسته دانشجویان نشد، آنان از رفتن به سرکلاس خودداری کردند.

کرمان:

۶/۷/۹۲: شماری از دانشجویان پرستاری زرند در اعتراض به وضعیت نابسامان دانشگاه اعتصاب کردند. آنها برای بیان خشم و اعتراض خود غذا را در محوطه سلف دانشگاه روی زمین ریختند.

خوزستان:

۳/۷/۹۲: جمعی از کارکنان زن دانشگاه پیام نور در شهرستان اندیمشک در اعتراض به فشارهای رژیم آخوندی برای حجاب اجباری روز چهارشنبه سوم مهر تجمع کردند.

۲۹/۸/۹۲: جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد و پیام نور اهواز در چهار راه آبادان، در مقابل ترمینال اتوبوسرانی شهر اهواز تجمع کردند و به کمبود اتوبوس و مشکلات حاد ایاب و ذهاب اعتراض کردند.

گرگان:

۲۳/۷/۹۲: دانشجویان خوابگاه دخترانه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در اعتراض به گرداننده دانشگاه و وضعیت وخامت‌بار خدماتی تجمع کردند.

۱۱/۸/۹۲: جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در اعتراض به وضعیت وخامت‌بار خدماتی تجمع کردند.

آذربایجان شرقی:

ـ۱۱/۷/۹۲: جمعی از دانشجویان دانشگاههای اردبیل و تبریز به طرح سرکوبگرانه تفکیک جنسیتی در این دانشگاهها اعتراض کردند.

زنجان:

۲۲/۸/۹۲: دانشجویان دانشگاه آزاد زنجان علیه طرح سرکوبگرانه و ارتجاعی تفکیک جنسیتی در این دانشگاه اعتراض کردند.

هرمزگان:

۱/۸/۹۲: دانشجویان دانشگاه هرمزگان در اعتراض به شرایط بد خدماتی دانشگاه به‌ویژه وضعیت نابسامان و اسف‌بار سرویس رفت و برگشت تجمع کردند. دانشجویان طی هفته گذشته چهار روز پیاپی مقابل ساختمان رئیس مزدور دانشگاه و در خروجی دانشگاه دست به تجمع اعتراضی زدند.

ساوه:

۱۱/۸/۹۲: دانشجویان دانشگاه آزاد واحد ساوه در اعتراض به وضعیت نابسامان دانشگاه به‌ویژه وضعیت خدماتی تجمع کردند.

شهر ری:

ـ۱۷/۸/۹۲: دانشجویان دانشگاه شهر ری با مزدوران حراست دانشگاه که یک دانشجو را بازداشت کرده بودند، درگیر شدند.

گیلان:

۲۹/۸/۹۲: دانشجویان دانشگاه گیلان به وضعیت بد خوابگاه دانشگاه و بی‌کفایتی رئیس آن اعتراض کردند. دانشجویان فراخوانی توزیع کردند که خواستار تجمع اعتراضی دانشجویان مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه گیلان است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4e3c3d45-965c-4398-a6e2-32b540dcf814"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات