728 x 90

مسائل اجتماعي ايران,

نگاهی به اعتراضات مردمی دوشنبه ۱۱آذر

-

تجمع اعتراضی مردم شهرستان سامان درچهارمحال وبختیاری
تجمع اعتراضی مردم شهرستان سامان درچهارمحال وبختیاری
- اعتراضات دانشجویی
روز دوشنبه نیز اعتراضات دانشجویی ادامه داشت و دانشگاههای کشور به‌دلیل سانسور در دانشگاه اعتراض به وضعیت نابسامان دانشگاهها اعترضاتشان را علیه عوامل رژیم در دانشگاهها ادامه دادند. دانشجویان اهوازی نیز با ابتکارشان از حرکت مردمی در اهواز علیه سیاستهای رژیم در مورد انتقال آب کارون از این حرکت مردم حمایت کردند تعدادی از حرکتهای اعتراضی دانشجویان به شرح زیراست:
دانشجویان دانشگاه پزشکی شهرکرد آذر به قطع شدن مستمر اینترنت و سانسور و محدودیتهای رژیم آخوندی اعتراض کردند.
جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی فولاد اصفهان آذر به نابسامانی وضعیت دانشگاه و بی‌کفایتی گردانندگان آن، اعتراض کردند.
شماری از دانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی سپاهان اصفهان به کمبود امکانات ضروری در دانشگاه به‌خصوص در فصل سرما اعتراض کردند.
با بالا گرفتن اعتراض مردم اهواز به انتقال و فروش آب کارون توسط رژیم آخوندی، جمعی از دانشجویان علوم پزشکی اهواز روز پنجشنبه هشتم و شنبه دهم آذر در یک اقدام ابتکاری به این حرکت اعتراضی پیوستند.
رژیم آخوندی در وحشت از اعتراضات ضدحکومتی در سالگرد 16آذر، در دانشگاه پلی‌تکنیک تهران برگزاری امتحانات را در این روز مشخص کرده است تا مانع از شکل‌گیری مراسم و تجمع دانشجویان شود.
- اعتصاب و اعتراض در زندانها
اعتصاب زندانیان زندان قزلحصار هم‌چنان ادامه دارد حال دوتن از زندانیان سیاسی اعتصابی در قزلحصار به وخامت گراییده است، جمعی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج طی نامه‌یی به احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق‌بشر ملل‌متحد در امور ایران نسبت به شکنجه و مرگهای مشکوک زندانیان شکایت کرده است که مشروح این خبرها به شرح زیر می‌باشد:
ـ اعتصاب‌غذای سه هزار از تن زندانیان زندان قزل‌حصار ششمین روز خود را پشت سر گذاشت. زندانیان از روز دوشنبه ۴ آذر ماه و در اعتراض به اعدام ۱۱ زندانی اعتصاب خود را شروع کردند. این اعتصاب با پوستن زندانیان چندین سالن واحد ۲ گسترش یافته است.
اعتصاب‌غذای شش زندانی سیاسی زندان قزلحصار کرج هم‌چنان ادامه دارد. این زندانیان روز دوشنبه به‌دلیل وخامت حالشان به بهداری واحد 3 منتقل شدند. پزشک بهداری واحد 3 وضعیت آنان را خطرناک اعلام کرد. حال دو تن از این زندانیان به نامهای حامد احمدی و جمشید دهقانی وخیم می‌باشد و در حالت بیهوشی به بهداری منتقل شده‌اند. روز یکشنبه خانواده‌های این زندانیان دست به اعتراض زدند.
زندانی سیاسی احمد محمدی د‌ر اعتراض به شکنجه‌های وحشیانه هم‌چنان در اعتصاب‌غذا به‌سر می‌برد. وی از 30آبان که به سلولهای انفرادی منتقل شده، اعتصاب‌غذای خود را آغاز کرده است. احمد محمدی در این مدت به‌شدت تحت شکنجه‌های جسمی و روحی قرار داشته و از حداقل امکانات در سلول انفرادی محروم بوده است.
جمعی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج طی نامه‌یی به احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق‌بشر سازمان ملل‌متحد در امور ایران نسبت به شکنجه و مرگهای مشکوک زندانیان شکایت کردند. آنها از جمله نوشتند: در طول چند سال اخیر تعداد زیادی از همبندیان در اثر شکنجه دچار مرگهای مشکوک شده‌اند از جمله منصور رادپور، امیرحسین حشمت ساران، عبدالرضا رجبی، اکبر محمدی، افشین اسانلو، علیرضا کرمی خیرآبادی، و اعدامهای فله‌ای و غیرقانونی مثل اعدام علی صارمی و اینک حدود ۱۲ زندانی در لیست سیاه قوه قضاییه قرار دارند.
- اعتراضات مردمی
به موازات ادامه اعتراضات دانشجویان و اعتصاب و اعتراض زندانیان اعتراضات اقشار مختلف نیز ادامه داشت.
جمعی از زلزله‌زدگان «راهدار» در مقابل فرمانداری رژیم در دشتستان در استان بوشهر تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنها در اعتراض به خودداری رژیم آخوندی از توزیع چادر و نداشتن امکانات اولیه در این سرما، جاده دالکی به برازجان در محل سه راه راهدار را بستند.

مردم روستاها و شهرهای حاشیه زاینده رود روز جمعه هشتم آبان ماه در یک حرکت اعتراضی به‌صورت پیاده یا با تراکتور به سمت پل زمانخان در نزدیکی شهر سامان در استان چهارمحال و بختیاری راهپیمایی کردند. و به حفر تونل گلاب و انتقال آب اعتراض کردند. کشاورزی و باغداری دهها هزار نفر از مردم این ناحیه بعد از حفر تونل گلاب توسط رژیم آخوندی از میان می‌رود.
اعتصاب کارگران قطار شهری اهواز روز یکشنبه پنجمین روز خود را پشت سر گذاشت. آنها در اعتراض به پرداخت نشدن پنج ماه حقوق عقب افتاده، از روز سه‌شنبه پنجم آذر اعتصاب کرده‌اند.
به‌دنبال ممانعت مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی از فروش بنزین توسط جوانان محروم در سوسنگرد، یکی از جوانان فروشنده با ریختن بنزین بر روی خود قصد خودسوزی اعتراضی داشت. اما مردم با دیدن این صحنه جلوی او را می‌گیرند و مانع خودسوزی می‌شوند.
طی چند روز گذشته 2 زن در اهواز بر اثر فشارهای طاقت‌فرسای ناشی از حاکمیت آخوندهای ضدبشر، به قصد خودکشی خود را از بالای پل به پایین پرت کردند. روز یکشنبه یک زن 40ساله خود را از بالای پل سفید اهواز پایین انداخت. چهار روز پیش نیز یک زن 25ساله خود را از بالای پل پنجم اهواز به پایین انداخت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5f692720-3f79-4960-8e5c-e6573740493d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات