728 x 90

شانزده آذر,

گامهای اعتراض دانشجویان در آستانه روز شانزدهم آذر

-

تظاهرات دانشجویان  پلی تکنیک تهران - آرشیو
تظاهرات دانشجویان پلی تکنیک تهران - آرشیو
کورش صوفیه از دانشجویان دورهٴ کارشناسی ارشد دانشکدهٴ کشاورزی دانشگاه تهران در کرج، به‌دلیل اهمال و بی‌اعتنایی کارگزاران این دانشگاه درگذشت.
دانشجویان در اعتراض به مرگ دلخراش این دانشجو دست به اعتصاب و اعتراض زدند و اعلام کردند که خواستشان برکناری مقامهای دانشگاه تهران و به‌خصوص فرهاد رهبر است، مزدوری که سالها معاون وزارت بدنام اطلاعات بوده و حالا بر کرسی ریاست دانشگاه تکیه زد ه است.
از اعتصاب دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک هفته‌ها است که می‌گذرد، دانشجویان پلی‌تکنیکی این هفته به‌خاطر مرگ فجیع یک کارگر نوجوان ساختمانی بر اثر سقوط از ارتفاع در محوطه دانشگاهشان بر آشفتند و تجمع اعتراضی برپا کردند.
خواسته دانشجویان مبارز پلی‌تکنیک از ابتدای سال تحصیلی جاری برکناری «رهایی» رئیس سرسپرده و سرکوبگر این دانشگاه بوده و هست.
برکناری رؤسای مزدور دانشگاه، خواست مشترک دانشجویان دانشگاههای صنعتی ارومیه، دانشگاه ملی، علم و صنعت و یاسوج است. مزدورانی که دانشگاه را تبدیل به پادگان و زندان کردند و هیچ هدفی جز به بند کشیدن انرژیهای دانشجویان آزادیخواه را دنبال نمی‌کنند.
آری! با این نگاه گذرا به یک نتیجه روشن می‌رسیم. نتیجه این‌که گام مشترک دانشجویان دانشگاههای مختلف، اعتراض برای برکناری رؤسای مزدور دانشگاه است. این یک هدف مقطعی برای شکستن فضای اختناق در دانشگاهها و پس زدن دست سرکوبگر ولایت‌فقیه است.
دانشجویان آزادیخواه، وضعیت متزلزل خامنه‌ای را به خوبی تشخیص داده ند و در روزگاری که ولی‌فقیه در تله اتمی‌گیر افتاده و راه فراری از زهرخوران تحمیلی ندارد، برای عمل به وظیفه‌شان قیام کردند.
دانشجویان به‌پاخاسته می‌دانند که در گام اول اعتراض، باید دست به دست هم داد و راس سرکوب در دانشگاه را هدف قرار داد.
این همان مسیری است که آزاد شدن نیروی عظیم دانشجویی را دست یافتنی می‌کند، گام بعدی همبستگی با توده‌های مردم به جان آمده و به‌ویژه کارگران و همراهی با خانواده‌های زندانیان سیاسی و شهیدان راه آزادی است.
حرکت دانشجویان پلی‌تکنیک در دفاع از کارگر جانباخته و پیوند دانشجویان دانشگاه موسوم به چمران اهواز با زنجیرهٴ بزرگ انسانی کارون، نمونه‌های درخشانی از آمادگی برای برداشتن گامهای بعدی هستند.
دانشجو با هوشیاری بر روی خط اعتراض حرکت می‌کند و خوب می‌داند که برای شتاب گرفتن در این مسیر، باید گامهایش را جای گامهای مقاومت میهنش بگذارد و صدایش را با فریاد پرطنین جنبش سراسری پیوند بزند. این همان راز غلبه بر ناتوانایی‌ها و فروزان شدن شعله‌های توانایی است. جسارت اشرف‌نشان در پرتو همین پیوند شکوفا می‌شود و چرخهای قیام به حرکت در می‌آید. دانشجویان مجاهد و مبارز ایران زمین، راه دشوار آزادی را با پرداخت بهای آن طی خواهند کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/263b91c5-a8be-4999-b046-8307d5cbd3bb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات