728 x 90

افشاگري اتمي - پاريس,بن بست اتمي,

خبرگزاری رویتر: مخالفان ایرانی گفتند رژیم ایران سایت اتمی جدید مخفی ساخته است

-

کنفرانس مطبوعاتی مهدی ابریشمچی
کنفرانس مطبوعاتی مهدی ابریشمچی
خبرگزاری رویتر در گزارشی از افشاگری مقاومت ایران در پاریس گفت: یک گروه اپوزیسیون تبعیدی ایرانی روز دوشنبه گفت اطلاعاتی راجع به یک سایت اتمی زیرزمینی که در ایران ساخته می‌شود به‌دست آورده است و این در میان شماری از راههای مخفی است که در برنامه بمب اتمی رژیم قرار دارد.
شورای ملی مقاومت ایران مجتمع غنی‌سازی اورانیوم ایران در نطنز و همچنین در 2002 یک راکتور آب سنگین در اراک را نیز افشا کرده است.
خبرگزاری رویتر در قسمت دیگر از گزارش خود افزود:
شورای ملی مقاومت ایران مستقر در پاریس گفت اطلاعات قابل اتکایی پیرامون یک سایت جدید و مخفی که برای پروژه اتمی ایران طراحی شده به‌دست آورده است.
مهدی ابریشمچی از شورای ملی مقاومت به خبرنگاران گفت بنا‌ به اطلاعات مشخصی که توسط مقاومت ایران به‌دست آمده؛ رژیم ایران در حال ساختن یا تکمیل کردن سایتهای موازی سری و اعلام نشده در پروژه اتمی خود می‌باشد.
شورای ملی مقاومت گفت این سایت جدید در داخل یک مجتمع تونلی 600متری قرار دارد که در زیر یک کوه ساخته شده و در 10کیلومتری از شهر مبارکه واقع شده است. این سایت در جوار شاهراه اصفهان شیراز در نزدیکی مجتمع صنایع نظامی هفت تیر قرار گرفته است.
ابریشمچی گفت کار روی این سایت در 2005 شروع شده است و ساختن این تونلها در اوایل 2009 پایان یافته است. وی افزود کار روی این سایتها اخیراً تکمیل شده است.
ابریشمچی گفت این سایت در مقایسه با بقیه مجتمع‌های نظامی، از تدابیر امنیتی فوق‌العاده برخوردار است. ابریشمچی گفت این اطلاعات را برای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یا دیدبان اتمی سازمان ملل نیز ارسال کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7d5a1a37-d080-496d-a237-b4f814b799ca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات