728 x 90

حركات اعتراضى داخل,

اعتراضات در دانشگاههای مختلف تهران و درگیری جوانان با مأموران سرکوبگر در تهران و فردیس کرج

-

اعتراضات مردمی - آرشیو
اعتراضات مردمی - آرشیو
اعتراض دانشجویان دانشکده ادبیات دانشگاه تهران به فضای اختناق
تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک تهران
فراخوان به گردهمایی دانشجویان ستاره‌دار در دانشگاه ملی تهران
درگیری جوانان با مأموران سرکوبگر رژیم آخوندی در سلوقان تهران
درگیری جوانان فردیس کرج با مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی
تجمع اعتراضی متقاضیان مسکن مهر در کرمانشاه
اعتراض کشاورزان کوزران کرمانشاه
حرکت اعتراضی کشاورزان مریوان به اخاذی رژیم آخوندی
حکومت نظامی اعلام نشده در مریوان کردستان در وحشت از تظاهرات ضدحکومتی
اعدام دو زندانی جوان در میدان فردوسی مشهد در ملاعام
اعدام یک زندانی در اصفهان به اتهام به هلاکت رساندن یک مأمور انتظامی
قتل یک دختر 17ساله کرد در بانه کردستان توسط مأموران جنایتکار نیروی انتظامی

جمعی از دانشجویان دانشکده ادبیات دانشگاه تهران در یک حرکت اعتراضی علیه فضای اختناق، خواستار برکناری «سیف» رئیس مزدور دانشکده شدند.

دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک تهران طی تجمعی خواستار برکناری «رهایی» رئیس مزدور این دانشگاه شدند. مزدوران حراست دانشگاه به دانشجویان یورش بردند. دانشجویان معترض طوماری نیز در این رابطه امضا کردند. این اعتراضات از روز 20آبان شروع شده است.

شماری از دانشجویان دانشگاه ملی تهران اعلام کردند اول آذر ماه گردهمایی درباره دانشجویان ستاره‌دار برگزار خواهند کرد.

تعدادی از جوانان در جاده سلوقان در منطقه 5 تهران ـ کن روز شنبه 25آبان با مأموران سرکوبگر رژیم که وارد رستوران کاکتوس شده و به اذیت و آزار آنها پرداختند، درگیر شدند. مأموران زمانی که قصد داشتند چند تن از جوانان معترض را دستگیر کرده و با خود ببرند، با مقاومت آنها روبه‌رو شدند. مردمی که شاهد این صحنه بودند به کمک جوانان آمدند. مأموران رژیم از ترس خشم مردم مجبور به آزاد کردن جوانان شدند.

جمعی از جوانان در پارک موسوم به چمران فردیس کرج با مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی درگیر شدند. درگیری هنگامی آغاز شد که مأموران رژیم به اذیت و آزار یک خانواده پرداختند. به‌دنبال اعتراض مردم به‌ویژه جوانان مزدوران نیروی انتظامی صحنه را ترک کردند.

روز دوشنبه 27آبان کشاورزان بخش کوزران کرمانشاه در اعتراض به خودداری رژیم آخوندی از تحویل کود شیمیایی و کم کردن سهمیه آنها در مقابل بخشداری و سیلوی منطقه تجمع کردند.

متقاضیان مسکن مهر در کرمانشاه روز دوشنبه 27آبان ماه در اعتراض به خودداری رژیم آخوندی از تحویل خانه‌هایشان تجمع کردند.

جمعی از کشاورزان مریوان در اعتراض به اخاذی رژیم آخوندی در مقابل اداره کشاورزی تجمع کردند. ایادی رژیم سال گذشته تحت عنوان راه‌اندازی سیستم آبیاری از کشاورزان اخاذی کردند ولی تا کنون اقدامی برای در این زمینه نکرده‌اند.

بنا‌ به گزارشهای دریافتی مأموران سرکوبگر رژیم آخوندی در مناطق مختلف شهر مریوان از جمله دارسیران، میدان دارایی، چهار راه بیمارستان، میدان سپاه و میدان سرباز طور چشمگیری مستقر شدند و عملاً یک حکومت نظامی اعلام نشده را در این شهر حاکم کردند. مردم مریوان، نگران جان زندانیان سیاسی زانیار و لقمان مرادی هستند و احتمال می‌دهند رژیم آخوندی قصد اعدام آنها را دارد.

ـ دژخیمان رژیم آخوندی دو جوان را که پسر عموی یکدیگر بودند در خیابان فردوسی مشهد در ملأعام بدار آویختند. این اعدام روز شنبه 18آبانماه جاری صورت گرفته است. ”اوین عثمانی“ دختر 17ساله اهل شهرستان بانه که با شلیک مستقیم مأموران جنایتکار نیروی انتظامی مجروح شده بود، روز پنجشنبه 23آبان جان باخت. اوین عثمانی روز چهارشنبه ٢٢ آبان‌ماه که به همراه همسرش تردد می‌کرد، مورد اصابت گلوله دژخیمان قرار گرفت و روز بعد در بیمارستان جان سپرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5afe2d79-bee6-4cd4-8ad3-35864bfe040b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات