728 x 90

حركات اعتراضى داخل,

وحشت از تجمعات عزاداران حسینی، چرا؟!

-

محرم ماه خونه,  یزید سرنگونه
محرم ماه خونه, یزید سرنگونه
شعار مرگ بر ولایت در تکیه‌ها

در آستانهٴ عاشورای سرور آزادگان، حسین بن علی (ع)، هراس و اضطراب ارگانهای سرکوبگر رژیم و مهره‌های امنیتی و انتظامی را آشکارا فراگرفته است.

پاسدار احمدی‌مقدم سرکرده نیروی انتظامی رژیم طی اظهاراتی که در سایت متعلق به پاسدار رضایی منعکس شده، (۱۵/۸/۹۲) با نعل وارو زدن ادعا کرد که نیروی انتظامی مداخله‌ای در عزاداریها نخواهد کرد.

اما به‌رغم این ادعای فریبکارانه، این روزها، مستمراً گزارشهایی از سرکوب و اعمال کنترلهای امنیتی در نقاط مختلف کشور بر هیأتهای مذهبی می‌رسد، از جمله:
بازداشت بیش از 40نفر در سده اصفهان
رژیم به بهانه جلوگیری از قمه زنی، بیش از 40نفر را در سده بازداشت کرد. بازداشت‌شدگان عمدتاً از افراد سرشناس سده هستند که هر کدام سازماندهی و هدایت دسته‌های عزاداری را به عهده‌ دارند. تعداد زیادی از افراد وابسته به این 40نفر تهدید کرده‌اند که اگر این افراد تا روز تاسوعا آزاد نشوند، حکومت با عواقب شدیدی مواجه خواهد شد.

حمله نیروهای امنیتی به یک حسینیه در زرین شهر
با شروع ایام عزاداری محرم، شماری از دانشجویان ضدارتجاعی اهل زرین شهر که در دانشگاههای مختلف اصفهان تحصیل می‌کنند، در خیابان بهشت این شهر یک تکیه ایجاد کردند تا خود را برای شرکت در مراسم تاسوعا و عاشورا آماده کنند.

در شامگاه جمعه 17آبان گروهی از مزدوران بسیجی و لباس‌شخصی به این تکیه حمله کردند و تمامی آنچه را که این جوانان برای مراسم عزاداری آماده کرده بود داغان و تخریب کردند. در این یورش وحشیانه، علاوه بر وارد آمدن خسارتهای مالی، بیش از 10نفر نیز مصدوم شده و به بیمارستان منتقل گردیدند. در پی این حوادث، افراد نیروی انتظامی زرین شهر، طی یک اقدام هماهنگ و برنامه‌ریزی شده، بعد از یک ساعت خود را به تکیه رساندند و در حالی که ضاربان و مهاجمان همه رفته بودند، مشابه سناریو حمله به کوی دانشگاه تهران، چند تن از خود دانشجویان شاکی را که اغلب هم مصدوم بودند، بازداشت کردند و با خود بردند.

به نظر می‌رسد که رژیم می‌کوشد که علاج واقعه را قبل از وقوع بکند و قبل از آن که تجمع مردمی که تحت سیطرهٴ مزدران شناخته شده خودش نیستند، شکل بگیرد، آن را از هم بپاشد. اما آمادگی و پتانسیل اعتراضی مردم به حدی است که به‌رغم همهٴ این تمهیدات، باز هم خشم و نفرت مردم از همین تجمعات مذهبی فوران می‌کند.

شعار مرگ بر ولایت در تکیه‌های نجف آباد
در روزهای پنجشنبه و جمعه 16 و 17آبان در برخی تکیه‌های مذهبی نجف آباد اصفهان، جمعیت عزادار که اکثر آنها جوان بودند، شعارهای تندی هم‌چون مرگ بر ولایت و مرگ بر استبداد سر دادند.

به گزارش شاهدان عینی، مردم و به‌خصوص جوانان، هنگام عزاداریهای شبانه به شیوه‌های مختلف و از جمله در نوحه‌ها و به زبان استعاره، خشم و انزجار خود را از این حکومت یزیدی اعلام می‌کنند و با حسین و حسینی‌های زمانه تجدید پیمان می‌کنند.

بنا‌ به همین گزارشها، تعداد علاقمندان این تکیه‌ها روزافزون است. و این به‌رغم آن است که مأموران امنیتی و انتظامی به‌طور گسترده‌یی در اطراف تکیه حضور دارند. بر اساس این گزارشها، فرماندهان نیروی انتظامی روز شنبه گذشته با مراجعه به بانیان این تکیه‌ها، از آنها خواستند تا با امضای تعهدنامه، از مطرح شدن هر گونه حرف و شعار سیاسی در تکیة خود ممانعت کنند.

اما هیچ‌یک از این اقدامات سرکوبگرانه، نه تنها نتوانسته رژیم آخوندی را آسوده خاطر کند، بلکه شاهد تشدید هراس و نگرانی رژیم هستیم. کما این‌که دادستان جنایتکار تبریز، طی اظهاراتی که در خبرگزاری رسمی رژیم (ایرنا ـ 18آبان) درج شده، تهدید کرد: «با مخلان نظم عمومی در محرم برخورد می‌شود»

این دژخیم به نام خلیل‌اللهی برای مردم خط‌ و نشان کشید که: «دادسرای عمومی و انقلاب تبریز همانند سالهای قبل با عزمی راسخ و استوار با هر کسی که سعی کند آرامش و امنیت مردم را در این روزها و شبهای عزاداری برهم زند با قاطعیت و جدیت برخورد خواهد کرد».

تخته شدن دکان دین‌فروشی جماعت خمینی
فارغ از این‌که تهدیدها چقدر جدی یا عملی است، اما این تهدیدها قبل از هر چیز و بارزتر از هر چیز، اولاً وحشت رژیم را از تجمعات مردمی در ایام عزاداری محرم برملا می‌کند. ثانیاً و مهمتر آن که ورشکستگی آخوندهای حاکم را برملا می‌کند که با آن که پیوسته دجالگرانه خود را متولی دین و مذهب و به‌خصوص «نوکر امام حسین» قلمداد می‌کردند و همیشه از قبـل امام حسین و کربلا، از مردم سواری می‌گرفتند، اما حالا کار افلاس مذهبی و آبرو باختگی این جماعت منفور به کجا رسیده که از محرم و عاشورا و از عزاداران و برپا دارندگان آن هم این‌چنین احساس وحشت و ناامنی می‌کنند.

در این‌جا بایستی درود فرستاد به مجاهدین خلق ایران و رهبری این مقاومت که چگونه با فدای تمام‌عیار حسینی و با پای فشردن بر همان راهی که پیامبر جاودان آزادی و عاشوراییان رکابش گشودند، دکان دینفروشی خمینی و جماعت او را تخته کردند و ماهیت ضداسلامی آخوندهای خمینی صفت را برای مردم برملا نمودند.‌.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec140d76-cb93-4986-9ce7-3864c42119f4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات