728 x 90

حمله به اشرف - اعتصاب غذا,

آشنایی با فالح الفیاض یکی از همراهان مالکی در دیدار با بایدن و در کاخ سفید

-

فالح فیاض
فالح فیاض
فالح الفیاض العامری، گماشته مالکی در پست: «مشاور امنیت ملی».

پسر عمومی‌هادی العامری دست بوس معروف خامنه‌ای، و از افسران ارشد نیروی تروریستی قدس است.

فالح الفیاض همکار نیروی تروریستی قدس در عراق است. او در زمانی که تروریست معروف ابومهدی مهندس سر شبکهٴ نیروی قدس در عراق تحت تعقیب نیروهای آمریکایی بود، با او ارتباط داشت. منزل و محل کار فالح الفیاض از جمله مخفیگاههای ابومهدی مهندس بود.

فالح الفیاض به اشاره نیروی قدس مدیر دفتر ابراهیم جعفری شد. و بنا‌ به خواسته رژیم مالکی او را به‌عنوان مشاور امنیت ملی خود گماشت. البته توصیه‌های شخص ابومهدی مهندس به مالکی در این امر بی‌تاثیر نبود.

فالح الفیاض در تمام پستهای حکومتی مدافع منافع رژیم آخوندی، و راه بازکن دخالتهای رژیم ایران در عراق بوده است. به‌عنوانه نمونه در فروردین سال 86، که دخالت ها و کشتارهای عوامل رژیم در استانهای جنوبی به‌خصوص بصره به اوج رسیده و صدای همه را درآورده بود، فالح الفیاض به تلویزیون العربیه گفت: ”این موضوع بزرگنمایی می‌شودمن به‌عنوان عضوی از کمیته دفاع چنین دخالت آشکاری را ندیدم. دخالت از نوع دیگر است که ما آن را رد می‌کنیم. قدرت دولت برای منع دخالت خارجی محدود است. پرونده امنیتی در دست نیروهای آمریکایی است و نیروهای آمریکایی اعمال زیادی علیه کنسولگری ایران و دیپلوماتهای ایرانی انجام دادند و آنها هم واکنش نشان می‌دهند“.

فالح فیاض، یکی از طراحان و دست‌اندرکاران سرکوب تظاهرات مردم عراق است. او بعد از اولین تظاهرات گسترده مردم عراق در 6اسفند 89، در بغداد و 23 شهر دیگر، با اشارهٴ مالکی، برای چاره‌جویی به تهران شتافت. در جریان این سفر فالح فیاض در ملاقات با سعید جلیلی دبیر شورایعالی امنیت رژیم، نگرانی مالکی را از قیامهای مردم عراق تشریح کرد و از جلیلی خواست که با نفوذی که او روی جریانهای شیعه عراقی و برخی از کشورهای عربی منطقه دارد سیاستی را دنبال کند که عراق در زمره کشورهای عربی که ناآرامی و اعتراضات مردمی در آن در جریان است، قرار نگیرد تا بتواند تظاهرات مردم را در نقطه‌ای متوقف کند وی به‌نقل از مالکی مطرح کرده بود که چنان‌چه رهبران جریانهای شیعه وابسته به رژیم را برای عدم برپایی تظاهرات در استانهای جنوبی متقاعد کند تا به این تظاهراتها دامن نزنند می‌تواند با طرح اتهام بعثی به تظاهر کنندگان، سرکوب هر تظاهراتی را در سایر نقاط توجیه کند.

فالح فیاض، مسؤل کمیته سرکوب اشرف در دفتر نوری مالکی است.

در همان سفر سال 89 او به تهران خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس به‌نقل از مجید شیخ سفیر عراق نزد رژیم نوشت: «روابط دوجانبه و موضوعات مختلف از جمله مسائل امنیتی و موضوع گروهک منافقین و همچنین مسائل منطقه‌یی از جمله محورهای موردگفتگو بین طرفین بوده است“.

فالح فیاض از زمره دست‌اندرکاران جنایت علیه بشریت در اشرف بوده و هست. او در روز 19فروردین که نیروهای تحت‌امر مالکی مشغول کشتار اشرفیان بودند به آقای طاهر بومدرا، مسؤل پرونده اشرف در هیأت سازمان ملل در عراق (یونامی) گفت هیچ خبری نیست. و از ورود آقای بومدرا به اشرف جلوگیری کرده بود تا برای کشتار کنندگان زمان بیشتری بخرد.

فالح الفیاض، در مورد تمام‌کش کردن مجروحان اشرف، به‌خصوص مجاهدان شهید، بهمن عتیقی و منصور حاجیان، در برابر دادگاه باید پاسخ بدهد، که چرا اجازه رسیدگی پزشکی به آنها نداد.

او مسؤل مستقیم محاصره ظالمانه اشرف و لیبرتی است. مرگ 15 مجاهد خلق در اثر منع خدمات پزشکی و درمانی برای آنها برگ دیگری از جنایتهای این مزدور نیروی تروریستی قدس است.

فالح فیاض به‌طور مستقیم دستور حمله به اشرف و قتل‌عام مجاهدین در دهم شهریور را به‌طور مستقیم از قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس دریافت کرد.

قاسم سلیمانی، در روز سه‌شنبه 5شهریور شتابزده به عراق رفت و خارج از ساعت اداری (ساعت1030 شب) با مالکی دیدار کرد. در این دیدار مسأله حمله احتمالی آمریکا به سوریه و کشتار اشرف مورد بحث قرار گرفت. فالح در این دیدار حضور داشت و به اتفاق مالکی در مورد زمانبندی حمله به اشرف با سلیمانی به توافق رسیدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/42c23f0f-594d-4934-8b97-614696c56dd6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات