728 x 90

نیروهای ائتلاف عربی دو پهپاد شبه‌‌نظامیان حوثی را رهگیری کردند

نیروهای ائتلاف عربی دو پهپاد شبه‌‌نظامیان حوثی را رهگیری کردند
نیروهای ائتلاف عربی دو پهپاد شبه‌‌نظامیان حوثی را رهگیری کردند

واحدهای ضدهوایی نیروهای مسلح امارات متحده عربی که تحت فرماندهی نیروهای ائتلاف عربی عمل می‌کنند دو هواپیمای بدون سرنشین حوثیهای یمن را ردیابی و رهگیری کردند.

پهپادهای بمب‌افکن ساخت ایران مملو از مواد منفجره بودند. یکی از آنها محل تمرکز نیروهای ارتش ملی یمن در شهرستان المخا را هدف قرار داده بود.

پهپاد دوم به سوی مرکز پرجمعیتی در بخش الخوخه در استان حدیده یمن در حال پرواز بوده است.

وام خبرگزاری امارات متحده عربی ۲۴ژوئیه ۲۰۱۸ گزارش داد طی بررسی‌هایی که متخصصان ائتلاف عربی از این پهپادها به‌عمل آوردند مقادیر زیادی ماده انفجاری کشف کردند که آماده عملیات تروریستی علیه شهروندان بود.

 

حملات هدفمند علیه غیرنظامیان

خبرگزاری امارات متحده عربی اضافه کرد: ادامه حملات هدفمند شبه‌‌نظامیان حوثی علیه مناطق پرجمعیت در شهرها و اماکن دولتی و دست داشتن رژیم ایران در حمایت از کودتا در یمن، خلاف قوانین و کنوانسیونهای بین‌المللی بوده و به‌روشنی تلاش رژیم ایران در بی‌ثبات کردن منطقه و تهدید صلح و امنیت در یمن را نشان می‌دهد.

رژیم ایران برای پوشاندن شکستهای پی‌درپی شبه‌‌نظامیان حوثی در ساحل غربی یمن با دادن تسلیحات و تجهیزات نظامی پیشرفته به حوثیهای یمن صلح در این کشور را به خطر انداخته‌اند.

لازم به ذکر است که شبه‌‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران پهپادهای بمب‌افکن دارند. این پهپادها مشابه هواپیماهای بی‌سرنشین ابابیل هستند که توسط رژیم ایران تولید می‌شود

دخالتهای رژیم ایران در یمن

رژیم ایران همواره ادعا کرده که چهار پایتخت کشورهای عرب را در کنترل خود دارد.

این رژیم علاوه بر دخالتهای آشکار در عراق، سوریه و لبنان و راه‌اندازی گروه‌های شبه‌نظامی بحران یمن را نیز دامن زد و تلاش کرده تا شبه‌‌نظامیان حوثی را به‌عنوان دست نشاندگان خود به حاکمیت برساند. در این رابطه عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور قانونی یمن در تاریخ ۳۱شهریور ۹۶ در مجمع عمومی ملل ‌متحد نسبت به دخالتهای رژیم ایران هشدار داد.

عبد ربه منصور هادی گفت: به‌دلیل طرح و برنامه‌های توسعه‌طلبانه رژیم ایران در منطقه ما از کشورهای عضو ائتلاف عربی درخواست کمک کردیم و این کشورها به رهبری عربستان سعودی به ما پاسخ مثبت دادند.
او در قسمت دیگری از سخنانش گفت‌:
جنگی که در یمن در جریان است جنگی است که شبه‌نظامیان حوثی بر مردم یمن تحمیل کرده‌اند. این شبه‌نظامیان از جانب رژیم ایران حمایت می‌شوند و تنها کشوری که به آنها کمک می‌کند ایران است. حمایتهای سیاسی و نظامی، پول و سلاح توسط رژیم ایران به آنها داده می‌شود.

رژیم ایران منطقه را با حمایت از گروه‌های تروریستی و بنیاد گرا بی‌ثبات می‌کند. در اینجا می‌بایست بگویم که صلح پایدار در منطقه امکانپذیر نیست مگر این‌که این رژیم دست از دخالت در امور کشورهای عرب بردارد و درگیریهای فرقه‌گرایانه و خشونت طلبانه را متوقف کند. جهان امروزه خواهان توقف خواسته‌های توسعه‌طلبانه و نامشروع رژیم ایران در منطقه است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8a4a9a59-ab18-48da-84e2-fdc066058412"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات