728 x 90

كابينه روحاني,

مجلس ارتجاع به دو وزیر پیشنهادی آخوند روحانی رأی اعتماد داد و یکی را رد کرد

-

مجلس ارتجاع
مجلس ارتجاع
بررسی سه وزیر پیشنهادی آخوند روحانی برای وزارتخانه‌های آموزش عالی، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان از صبح امروز در مجلس ارتجاع شروع شد. در این جلسه یک نماینده به‌ریاست مجلس ارتجاع اعتراض کرد که چرا همه در موافقت با وزرا صحبت می‌کنند و حتی کسانی هم که به‌عنوان مخالف ثبت‌نام کرده‌اند در موافقت صبحت می‌کنند.

4 نماینده مجلس ارتجاع به عدم پخش مستقیم این مذاکرات از تلویزیون رژیم اعتراض کردند اما لاریجانی از خود رفع مسئولیت کرد و گفت مخالفتی با این مسأله نداشت و مدعی شد که نمی‌داند علت این‌که تلویزیون رژیم با وجود این‌که تجهیزاتش را برای پخش این مذاکرات نصب کرده بود، آنها را جمع کرده است چیست.

وقتی یکی از نمایندگان گوشه‌یی از فساد مالی صالحی وزیر پیشنهادی ورزش را رو کرد یک نماینده خواستار غیرعلنی شدن مجلس شد تا در پشت درهای بسته به این مسأله رسیدگی شود اما با مخالفت لاریجانی روبه‌رو شد.

سه وزیر پیشنهادی آخوند روحانی هم‌چنان که در جریان این مذاکرات روی آن تأکید شد همگی از عناصر با سابقه در سپاه یا وزارت اطلاعات و از مهره‌های جنایتکار سرکوب در رژیم آخوندی بوده‌اند.

علی اصغر فانی که وزیر وزارت آموزش و پرورش، شد، در دوران جنگ ضدمیهنی و فرستادن دانشجویان به روی میدانهای مین به‌عنوان ”سربازهای یک بار مصرف“ از مدیران وزارت آموزش و پرورش بوده است.

رضا فرجی دانا وزیر علوم، از بنیانگذاران سپاه و مهره‌یی است که وزارت علوم را عهده‌دار شد. وی در جریان قیام 18تیر 78 و سرکوب آن، ریاست پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران را برعهده داشته است.

رضا صالحی امیری، که رد صلاحیت شد، رئیس بدنام وزارت اطلاعات در استان خوزستان بود. وی همچنین رئیس کمیته اجتماعی در شورای عالی امنیت ملی رژیم و از دست‌اندرکاران سرکوب و مهار حرکتهای اجتماعی جوانان است. در جریان مذاکرات مجلس گوشه‌یی از رشوه خواری، قاچاق این مهره پیشنهادی آخوند روحانی در جنگ گرگـها برملا شد.

به این ترتیب از سه وزیری که با دانش آموزان، دانشجویان و جوانان مرتبط هستند و مجلس آخوندی در مرداد ماه پیشنهادات آخوند روحانی را دارای توانایی کافی برای سرکوب و مهار قیامهای اجتماعی تشخیص نداده بود اکنون 2تن از آنها یعنی وزیران آموزش و پرورش و آموزش عالی از همان مجلس رأی اعتماد گرفته‌اند و وزارت جوانان دولت آخوند روحانی هم‌چنان بر اثر جنگ گرگهای رژیم بدون وزیر باقی مانده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7cbdecc6-036c-4b0d-80a3-2d00becd4e7f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات