728 x 90

اعتراضات زنان,

واکنش هراس‌آلود رژیم در برابر گسترش جنبش زنان

-

زنان در تظاهرات اراک - آرشيو
زنان در تظاهرات اراک - آرشيو
همگام با اوجگیری حرکتهای اعتراضی مردم در مناطق مختلف کشور، و مشارکت فعال زنان در آنها، جنبش برابری طلبانهٴ زنان آگاه و مبارز نیز اوج گرفته است. با افزایش فعالیت زنان و شکل‌گیری تجمعات خاص زنان، رژیم آخوندی هراسان شده است. سرکرده نیروی سرکوبگر انتظامی پاسدار احمدی مقدم در همین رابطه به صحنه آمد، و با خط ونشان کشیدن برای زنان گفت: یگان ویژه‌یی تشکیل شده که اجتماعات زنانه را کنترل خواهد کرد.
احمدی مقدم گفت: «یکی از مشکلات موجود در یگان ویژه این است که برخی اجتماعات زنانه بود و مأموران مرد نمی‌توانستند وارد شوند که این مسأله مشکل‌آفرین شده بود و تصمیم به راه‌اندازی واحد کوچک و مختصری از زنان در یگان ویژه گرفتیم که کنترل اجتماعات را بر عهده دارد» (روزنامه ابتکار 4آبان).
اظهارات این پاسدار جنایتکار، بیانگر این است که طرحهای سرکوبگرانه علنی رژیم مانند گشت ارشاد، امربه معروف و نهی از منکر و غیره… برای سرکوب زنان میهن دیگر کارآیی لازم را ندارند و رژیم با این ابزار، نتوانسته زنان را از اعتراض و مخالفت علیه سیاست‌ها و عملکردهای زن‌ستیزانهٴ رژیم بازدارد.
از سوی دیگر، با نزدیک شدن ماه نوامبر و مشخصاً روز 26نوامبر روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان نامگذاری شده فعالیتهای مجامع بین‌المللی و سازمانهای مدافع حقوق زنان در تلاش و تکاپو برای دفاع از حقوق زنان اوج دیگری می‌گیرد، رژیم آخوندی در تقابل با تمامی معیارهای بین‌المللی و در هراس از نقش فزایندهٴ زنان در جنبشهای مردمی، علاوه بر سرکوب عریان زنان در کوچه‌ها و خیابان، به فکر تشکیل یگان ویژه برای کنترل تجمعات خاص زنان افتاده است.
اما آخوندهای زن‌ستیز و نیروی انتظامی و یگان ویژه سرکوبگرش، نمی‌توانند زنان را از فعالیت برای رسیدن به حقوق حقه خودشان و رهایی از زیریوغ این حکومت جهل و فریب بازدارند و رژیم از تشکیل یگان ویژه برای کنترل تجمعات زنان نیز طرفی نخواهد بست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3b98e2cd-4ec0-4951-9b8a-def75913897f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات