728 x 90

بن بست اتمي,بن بست اتمي,

«محرمانه» به‌معنی محرمانه نیست!

-

وزارت خارجه رژیم آخوندی
وزارت خارجه رژیم آخوندی
در پی غوغایی که در درون رژیم بر سر محرمانه بودن مذاکرات ژنو برخاسته، وزارت‌خارجه دولت حسن روحانی درصدد رفع و رجوع این قضیه بر آمده است.

روزنامه حکومتی اعتماد (30مهر) نوشت: «روز گذشته مجید روانچی، معاون وزیر خارجه نیز در گفتگو با ایسنا، تأکید کرد که محرمانه بودن به‌معنای مخفی کردن جنبه‌هایی از مذاکرات و پیشنهاد‌ها نیست».

معاون جواد ظریف می‌افزاید: «بر اساس توافقی که میان دو طرف در مذاکرات صورت گرفت، قرار شد که مذاکرات محرمانه بماند. البته عبارت «محرمانه» ممکن است حساسیتهایی ایجاد کند… دوطرف در مذاکرات ژنو تأکید داشتند برای این‌که جدی بودن این گفت‌ و گوها حفظ شود به‌صورت غیرعلنی باقی بماند، اما متأسفانه این موضوع در داخل به‌صورت دیگری مطرح می‌شود».

اشارهٴ روانچی به سرمقاله کیهان خامنه‌ای است که روز گذشته توجیه وزارت‌خارجه در مورد محرمانه بودن مذاکرات را مورد تمسخر قرار داده و نوشته بود: «این استدلال که «محرمانه بودن مذاکرات نشانه جدی بودن آن است»! بیشتر به یک شوخی شبیه است».

معاون وزیر خارجه رژیم حرف اصلی را در آخر توجیهات خود زده و با تصریح این نکته که خامنه‌ای در جریان از اول تا آخر ماجرا و ریز مذاکرات قرار دارد، افزوده است: «مقامات ارشد و عالیرتبه نظام در جریان ریز وقایع هستند و طبیعی است که وقتی ما برای مذاکره می‌رویم دستورالعمل مشخصی داریم و این‌گونه نیست که شخصاً مذاکراتی را دنبال کنیم. هر دوره از مذاکرات دستورالعمل‌هایی دارد و ما بر اساس آن کارهای خود را دنبال می‌کنیم و پس از بازگشت به تهران نیز به‌صورت جزیی موضوعات را گزارش می‌دهیم».

به این ترتیب بیش از پیش روشن می‌شود که ولی‌فقیه طلسم‌شکسته، ناتوان از سر جای خود نشاندن مهره‌های ناراضی و پاسداران معترض، از طریق ایادی سرسپرده‌اش، از جمله روزنامه کیهان و پاسدار شریعتمداری، در قبال مذاکرات ذلت‌بار جاری خود را مخالف و ناراضی نشان می‌دهد و می‌خواهد کاسه کوزه آن را بر سر روحانی و رفسنجانی بشکند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ab9244cc-d143-4c1d-be46-899d34a37ffc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات