728 x 90

فروغ جاويدان,

روضهٴ مرصاد و هراس از لحظه سرنگونی

-

صحنه های نبرد دلاورانه ارتش آزادیبخش در فروغ جاویدان
صحنه های نبرد دلاورانه ارتش آزادیبخش در فروغ جاویدان
پس از آن‌که در مرداد سال 1367 رزم‌آوران ارتش آزادیبخش ملی ایران در عملیات کبیر فروغ جاویدان تا دروازه‌های کرمانشاه پیش تاختند و در مهمترین عملیات تاریخ مقاومت با تمامی قوای دشمن – که از سراسر کشور به صحنه گسیل شده بودند- چنگ در چنگ شدند، رعشه مرگ و سرنگونی بر ارکان حاکمیت ارتجاع آخوندی مستولی شد. آخوندها که در جریان این عملیات هزاران تن از مزدورانشان را از دست داده بودند، از ماههای بعد شروع به برگزاری نمایشگاهها، روضه‌خوانیها، مانورها و... از مناطق عملیاتی فروغ جاویدان کردند. در 25سال گذشته پیوسته این اقدامات جریان داشته و هر سال بیش از گذشته نشان داده‌اند که تا کجا از فروغ جاویدان ضربه خورده‌اند و از ظرفیت این ”گروهک متلاشی شده“ به قول آنان، در هراسند. امری که به‌وضوح نسل جوان کشور را بیش از هر زمان به این حقیقت رهنمون می‌کند که چگونه به قول رژیم ”یک گروهک“ در برابر صدها هزار نیروی نظامی رژیم مصاف داد، اما رژیم آخوندی هم‌چنان بعد از 25سال مثل مار زخمی از این ”فروغ جاویدان“ به خود می‌پیچد و روضه و تئاتر و رزمایش برایش تشکیل می‌دهد. نگاهی به برخی از ”مرصادیات“ رژیم، و بودجه کلانی که برای آنها خرج می‌کند، این حقیقت را بیشتر اثبات می‌کند:

تلویزیون رژیم -21فروردین1392

مجری: بریم به سراغ ترور شهید صیاد که اصلاً چرا منافقین سمت شهید صیاد رفتند و چرا ایشون رو به‌شهادت رسوندند علت اصلی چه بود؟

قاسمیان: شهید سرلشکر صیاد شیرازی ترورشون به دو دلیل عمده صورت گرفت.

وقتی منافقین حمله کردند مسئولیت عملیاتی و فرماندهی نداشت. هشت و نیم شب از فرماندهی زنگ زدند که باید بره جلوی دشمن رو بگیره براش ... زدند ده و نیم شب با هواپیما رفت کرمانشاه، نیمه‌شب طرح عملیاتی‌اش رو ریخت گفت 5 صبح بالگردهای هوانیروز آماده باشند برای حمله خودش خلبانها رو توجیه کرد موقع حمله هم توی یک بالگرد دیگه فرماندهی مستقیم عملیات شد تا پا به پای مردم و بقیه نیروهای دیگه بایسته جلوی دشمن و چشم در چشم دشمن. اسم آن عملیات شد مرصاد علی صیاد شیرازی فرمانده نیروی زمینی ارتش و جانشین ستاد کل نیروهای مسلح

 

مجری: آقای قاسمیان گفتند که کینه‌ای که منافقین از شهید صیاد داشتند بر سر همین عملیات مرصاد یکی از علل اصلی‌ ترور شهید صیاد بود



خبرگزاری حکومتی ایسنا 30 خرداد 92
مسئول سازمان اردویی و راهیان نور استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد، امسال بیش از یک میلیون نفر در قالب کاروانهای راهیان نور از مناطق عملیاتی استان کرمانشاه بازدید کنند. یوسفی‌راد بازدید از مناطق عملیاتی، زیارتگاهها، یادمان شهدای مرصاد... را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای کاروان راهیان نور در کرمانشاه عنوان کرد.

روزنامه حکومتی رسالت 28تیر 92
سرکرده نیروی زمینی ارتش تحت‌امر خامنه‌ای درباره برنامه‌های ویژه سالروز عملیات مرصاد گفت: ما برنامه‌های ویژه‌یی به این مناسبت در کرمانشاه و تنگه مرصاد برگزار می‌کنیم و از خانواده شهدای مرصاد در این مراسم تجلیل خواهد شد.

خبرگزاری حکومتی فارس 26تیر 92
امیر پوردستان سرکرده نیروی زمینی ارتش تحت‌امر ولایت‌فقیه، گفت: عملیات مرصاد نقطه عطف فعالیتهای هوانیروز در طول دوران انقلاب بود.

خبرگزاری حکومتی ایسنا 11تیر 92
مسئول اردویی ناحیه بسیج بجنورد از آغاز اعزام اولین کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب کشور خبر داد.
مهدی صفری توضیح داد: پاوه کرمانشاه (منطقه عملیاتی مرصاد، سرپل ذهاب و پادگان ابوذر)، از مناطق مورد بازدید زائران خواهد بود

خبرگزاری حکومتی مهر 16تیر 92
مدیر دفتر تئاتر استانی کرمانشاه از برگزاری هفتمین جشنواره منطقه‌یی تئاتر مرصاد در شهرستان اسلام‌آباد غرب خبر داد. مرتضی اسدی گفت: تئاتر منطقه‌یی مرصاد به‌مناسبت سالروز عملیات مرصاد برگزار و امسال هفتمین دوره خود را تجربه خواهد کرد. وی افزود: این تئاتر به‌صورت اجرای صحنه‌ای و با حضور استانهای همدان، کردستان، ایلام، لرستان، خوزستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه برگزار می‌شود.

خبرگزاری حکومتی فارس 28تیر 92
امام جمعه تاکستان با اشاره به سالروز تهاجم وسیع منافقان به خاک ایران اسلامی در آستانه اجرای قطعنامه 598 تصریح کرد: عملیات مرصاد که با پیوند ارتش، سپاه و بسیج در مناطق غربی کشور در مقابله با دشمن صورت گرفت امروز افتخاری برای نظام و ملت می‌باشد.

خبرگزاری حکومتی فارس 23تیر 92
پنجم مردادماه سال‌روز عملیات مرصاد به‌عنوان روز ملی کرمانشاه نام گرفته است. رئیس بسیج اساتید استان کرمانشاه اعلام کرد: نشستهایی با عنوان نشست روشن‌گری مرصاد در حوزه مقاومت برگزار خواهد شد و بسیجیان از تنگه مرصاد بازدید خواهند کرد.

خبرگزاری حکومتی فارس 24تیر 92
معاون فرماندار تویسرکان از برگزاری یادواره شهدای عملیات مرصاد تویسرکان در پنجم مرداد ماه خبر داد.
وی گفت: عملیات مرصاد عملیاتی بسیار بزرگ و ماندگار در تاریخ جنگ است،

خبرگزاری حکومتی فارس 6تیر 92
روستاییان قمی به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند. زیارتگاههای شهدای سرپل ذهاب، مرصاد، شهرهای پاوه و سنندج، پادگان اباذر و موزه دفاع مقدس همدان را از مناطق بازدیدی نام برد.

خبرگزاری حکومتی فارس 8تیر 92
130 خواهر بسیجی به همت سپاه ناحیه زاهدان به اردوهای راهیان نور مناطق جنگی غرب کشور اعزام شدند. راهیان نور مقرر است در این اردوی پنج روزه از مناطق عملیاتی، تنگه مرصاد بازدید کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3590010e-ba94-444b-b0fe-83c8e602a100"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات