728 x 90

مسائل اجتماعي ايران,

تیر سرکوب بر صخرهٴ مردم

-

درگیری جوانان با نیروهای سرکوبگر - آرشیو
درگیری جوانان با نیروهای سرکوبگر - آرشیو
این روزها وضعیت نیروهای سرکوبگر رژیم در برابر مقاومتهای اجتماعی به‌شدت به هم ریخته است. بسیاری از خط و خطوط ضد‌مردمی که از بیت‌العنکبوت جماران و ارگانهای سرکوبگر برای آنان صادر می‌شود، به‌دلیل برخورد با صخرهٴ مقاومتهای اجتماعی، کارآیی ندارند. این را می‌توان به خوبی از صحبتهای پاسدار احمدی مقدم که در روز چهارم مرداد از تلویزیون رژیم پخش شد دریافت. سرکرده انتظامی با استیصال از مقاومت مردم در برابر تهاجمات وحشیانهٴ نیروی انتظامی برای جلوگیری از استفاده مردم از ماهواره، روز 4مرداد درشبکه سه تلویزیون حکومتی گفت:
”حالا ببینید طبق قانون مبارزه با تجهیزات ماهواره‌یی بالاخره مجلس تصویب کرده ما تکلیف داریم. خوب این‌که به نیروی انتظامی بگن تکلیف قانونیت رو انجام نده این‌که چیز خوبی نیست باید برن مجلس قانونی رو تغییر بدن، یا یه مرجع قانونی به ما بگه دیگه به شما ربطی نداره، نیروی انتظامی در برابر جرایم مشهود بدون حکم قاضی باید مداخله بکنه در برابر جرم مشهود. این‌جایی که جرم علنی است و آشکاره ما باید مداخله بکنیم. خوب ما به بچه‌هامون گفتیم آقا وارد واحد مسکونی نشید یعنی حکم از قاضی گرفتید فقط برای مشاعات. خوب اینها هم دست ما رو خوندن می‌بره جلو ساختمانشون تو بالکنش پیچ می‌کنه. ما دیگه از خونه که نمی‌خوایم رد بشیم دچار محدودیت میشیم. مجبور شدیم بگیم آقا برید جلو حالا با نردبان با راپل حالا ما که نگفتیم راپل تلاش کنین این جلوام جمع کنید حالا هرکی رفت یه ابتکاری به خرج داد اینم جمع کردیم این هم نظر باز مسؤلان نظام بود این رفتار هم موجب تخفیف مأموران ناجا میشه این هم کار خوبی نیست“

پاسدار احمدی مقدم وحشت کارگزاران رژیم از ایستادگی زنان در برابر تهاجمات مزدوران رژیم تحت عنوان بدحجابی را نیز منعکس کرد. از جمله به تهاجم یک دختر جوان به یکی از دختران معاویه وگشتیهای سرکوب زنان، در پونک تهران اشاره کرد که تبدیل به مطالبات باندهای فاشیستی رژیم از نیروی انتظامی برای سختگیری بیشتر شده. سرکرده نیروی انتظامی در این رابطه در گفتگو با هما شبکه تلویزیونی حکومتی گفت:
”یک ورزشکاری چاقو می‌خوره این میشه مطالبه عمومی مجلس، نماینده، مردم، مطبوعات، همه به ما حمله می‌کنند. الانم اخیراً مثلاً کشیده شدن چادر یک خانم ناهی عن المنکر، داریم تحقیق می‌کنیم، این میشه مطالبهٴ عمومی“.
درآستانهٴ ماه رمضان همگان شاهد بودیم که تمام ارگانهای نیروی انتظامی رژیم با صدور دستورات غلاظ و شداد، مردم را تهدید می‌کرد. در عمل هم هرجا توانستند طی این مدت به بهانهٴ روزه‌خواری به سرکوب مردم پرداختند. از جمله روز 18تیر خبرگزاری حکومتی مهر از قول پاسدار معصوم بیگی سرکرده انتظامی همدان نوشت: ”پلیس همدان با روزه‌خواری در ملاعام برخورد می‌کند. وی تأکید کرد: با کسانی که علناً اقدام به روزه‌خواری کنند برخورد قاطع خواهد شد“.
دو روز قبل از آن سایت شبکه خبر تلویزیون رژیم از: ”حبس و شلاق مجازات روزه‌خواری در ملا عام“ ، خبر داد و نوشت: ”تظاهر به روزه‌خواری از جرایم مشهود بوده و برابر ماده 21 قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب در امور کیفری امکان دستگیری متهم و حفظ دلایل جرم برای ضابطین قضایی پیش‌بینی شده است“.
پاسدار سعیدی سرکرده انتظامی ملایر هم در فردای شروع ماه رمضان گفت: ”در ماه رمضان نیروی انتظامی با شدت با افراد روزه‌خوار در ملأعام برخورد می‌کند چرا که از نظر ما روزه‌خواری جرم است“.
اما 20روز از ماه رمضان نگذشت که پاسدار احمدی مقدم از شکست طرح سرکوبگرانهٴ رژیم علیه مردم به جرم روزه‌خواری پرده برداشت و در گفتگو با تلویزیون حکومتی گفت: ”مثلاًروزه‌خواری من می‌بینم عزیزان ما که خیلی بهشون ارادت داریم میگن آقا روزه‌خواری نکنید نیروی انتظامی باهاشون برخورد کنه، آقا شما تو تهرانید دیگه فکر می‌کنید چند درصد روزه نیستند؟ 30 درصد ما روزانه مسافر داریم از اطراف میان این‌جا، اینهایی که میتونن روزه نباشن، بعضی احکام، بچه و پیر و بزرگ و مریض و اینها رو هم همه رو کم کن، نصفی اقلا روزه نیستند. شما چند تا روزه‌خوار می‌بینید عمدتاً اونم که اگه می‌بینید سیگاره، خوب غفلتم که یک کسی بگه حواسم نبود ما نمی‌توانیم بگیم تو تعمد داری“.
اکنون با توجه به صحبتهای پاسدار احمدی مقدم آیا باید پرسید: ”مژدگانا که گربه عابد شد“ و دست از جنایاتش برداشته یا صخرهٴ سرسخت مقاومت مردمی این‌چنین او را به تضرع و استیصال کشانده است؟ طبعاً جواب روشن است که بنا برطینت ضدبشری و ارتجاعی حکومت آخوندی و سرکردگان دستگاه سرکوب این رژیم، جنایت، سرکوب و اختناق لازمه بقای این حکومت است و هیچ وقت سران این حکومت و ایادی آن، به اختیار دست ازجنایاتشان درحق مردم نمی‌کشند، بنابراین، این صخره سرسخت مقاومت مردمی است، که سرکردگان جنایتکار دستگاه سرکوب رژیم را به تضرع و استیصال می‌کشاند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5617d964-a198-4a71-a8d9-dd976d86eeb2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات