728 x 90

اعتراضات زنان,

کتک خوردن زنان بسیجی طلیعه مرحله پایانی رژیم آخوندی

-

سرکوب زنان توسط گشتهای باصطلاح ارشاد رژیم
سرکوب زنان توسط گشتهای باصطلاح ارشاد رژیم
در هفته‌یی که گذشت حداقل دو فقره کتک خوردن زنان بسیجی از زنان آزاده میهنمان؛ به‌دلیل مزاحمت و ایذای زنان، تحت عنوان آخوند‌ساخته بدحجابی، و وحشت از فراگیر شدن خشم مردم، ارگانهای رژیم را به واکنش واداشت. در این مسأله حیاتی برای رژیم، تضادها و درگیریهای درونی باندهای رژیم عمل می‌کرد. برخی از نمایندگان مجلس ارتجاع از باند خامنه‌ای موسوم به اصول‌گرا از جمله آخوند حسینیان و رسایی، از کمیسیون امنیت ملی مجلس رژیم خواستند که با عناصر سپاه و نیروی انتظامی جلسه مشترک تشکیل بدهند و این مسأله را بررسی کنند!
خبرگزاری حکومتی ایسنا در این زمینه نوشت: ”کمیسیونهای امنیت ملی و سیاست خارجی و فرهنگی مجلس در جلسه‌ مشترکی با حضور نمایندگان ناجا و دادستانی تهران و بسیج، حوادث اخیر در ارتباط با اجرای امر به معروف و نهی از منکر را مورد بررسی قرار دادند“. در این جلسه ساجدی‌نیا گزارش میدانی در مورد حوادث اخیر را تشریح کرد و پس از آن نماینده دادستان، در مورد اقدامات قضایی توضیحاتی را ارائه کرد. همچنین نماینده بسیج با ابزار تأسف از این‌گونه حوادث گفت ضرورت دارد تا فضای امن و حمایت لازم جهت اجرای امر به معروف و نهی از منکر فراهم شود ”
اما این تنها تلاش رژیم نبود؛ در کنار این تلاشها که اساساً در وحشت از افزایش درگیری و فوران خشم زنان آزاده میهنمان و به تبع آن سایر اقشار مردم با مزدوران رژیم بود؛ احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی که بارها مورد خطاب و عتاب باندهای دیگر قرار گرفته، جزئیات بیشتری از این مسأله را برای بستن دست رقبا رو کرد و گفت این زنان بسیجی تلاش داشته‌اند زنانی را که از نظر آنان“ بی‌حجاب ”بوده‌اند، بازداشت کنند و در پی این اقدام بوده که با واکنش مردم روبه‌رو شده‌اند. احمدی مقدم در یک رویکرد قابل توجه، در وحشت از بالا گرفتن بحران اجتماعی، اقدام زن بسیجی را غیرقانونی خواند. روزنامه حکومتی کیهان روز 3مرداد 92 از قول احمدی مقدم نوشت:“ تقاضای ما این است که مردم از ورود به مرحله برخورد اجتناب کنند زیرا چنین وظیفه‌ای وجود ندارد. این کار خلاف مقررات است و ممکن است تنشهایی به وجود آورد. ”فاطمه آلیا از کارگزاران رژیم و از مدافعان سرسخت خانه‌ داری به‌عنوان تنها شغل صحیح برای زنان، در جلسه مجلس ارتجاع که برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شد، گفت:“ بعد از واکنشی که در جلسه روز گذشته در خصوص خانمی که در میدان پونک امر به معروف کرده بود رخ داد، خانم دیگری که با زبان روزه به کسانی که رعایت عفاف حجاب نکرده و یا تظاهر به روزه‌خواری کرده بودند امر به معروف کرده است، مورد ضرب و شتم قرار گرفت. بعد از شکایت این خانم از ضارب، او با گذاشتن یک قبض برق رها شده است. امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای است که اگر تعطیل شود، اشرار بر جامعه اسلامی حاکم می‌شوند. از وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی که خود از شخصیتهای مؤمن و معتقد هستند و همچنین از قوه قضاییه می‌خواهیم که مطابق قانون با چنین افرادی برخورد شود ”خبرگزاری فارس نیز با ناامیدی از دست و پازدنهای ارگانهای رژیم در این رابطه نوشت:“ در جلسه دو کمیسیون مجلس با ناجا، مسئول پیگیری پرونده گفته ”متهمه با همان لباسی که در زمان درگیری به تن داشت، در محل پلیس امنیت حضور پیدا کرده بود. با این تفاوت که بر اساس فیلم‌های موجود، در روز درگیری مقنعه ایشان عقب تر بود و موهایش از دو طرف صورت بیرون بود“.
واقعیت این است که این اقدامات رژیم و ارگانهای آن، نمی‌تواند مشکل فزاینده رژیم را پنهان کند. این اقدامات رژیم، بیش از هر چیز نشان‌دهنده اوج ترس و وحشت آن از ارتقای خشم فروخورده زنان آزاده میهنمان است. خشم زنان منجر به افزایش خشم عمومی مردم می‌گردد و نهایتاً بروز نهایی این خشم، خودش را دردرگیری با نیروهای سرکوبکر نشان می‌دهد. احمدی مقدم نیز از این زاویه هشدار می‌دهد و باندهای رژیم را می‌ترساند. او در این زمینه گفت: ”این کار خلاف مقررات است و ممکن است تنشهایی به وجود آورد“. البته باید به این کارگزار دستگاه سرکوب رژیم اطمینان داد که قطعاً آن چه که او و دیگر کارگزاران رژیم از آن وحشت دارند؛ اکنون با درهم شکستن هیبت ولی‌فقیه ارتجاع و فوران تضاد و شقه در رأس نظام؛ درچشم انداز است و از آن گریزی ندارند. این، هنوز از نتایج سحر است و باید منتظر روزی باشند که سردمداران وایادی جنایتکار رژیم، به‌خاطر جنایتها و سرکوب بیش از 32سال حاکمیت ننگین‌شان منتظرمحاکمه باشند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7f118d5d-a416-4bcb-af72-e530f1eef555"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات