728 x 90

حركات اعتراضى داخل,

اعتراضات در بندرعباس، پارسیان، شیراز، پاکدشت و خوراسگان اصفهان

-

 -
-
اعتراض و قیام
هر فرصت، هر زمان، هر مکان

مردم بندرعباس روز جمعه به‌رغم حکومت نظامی اعلام نشده در این شهر به تظاهرات خود ادامه دادند. آنها با در دست داشتن پلاکاردهایی به جدایی پارسیان از استان هرمزگان اعتراض کردند. مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی به مردم معترض حمله کردند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند. زنان که لباسهای محلی پوشیده بودند، با سردادن شعار به طرح رژیم آخوندی اعتراض کردند. مزدوران رژیم با پخش قرآن از بلندگو تلاش می‌کردند. مانع شنیده شدن شعارهای تظاهر کنندگان شوند.

همچنین در بین دو خطبه نمایش جمعه یک زن شجاع بندرعباسی با صدای بلند شعار داد «سکوت هر بندری خیانت است به استان» این شعار مورد استقبال هموطنانش قرار گرفت و خشم امام جمعه رژیم را برانگیخت.

به گزارش دریافتی، روز پنجشنبه 25مهر نیز مردم و جوانان بندرعباس برای اعتراض به تجزیه استان هرمزگان جلوی رادیو تلویزیون رژیم تجمع کردند. یکان ویژه نیروی انتظامی به مردم حمله کرد و آنان را مورد ضرب و شتم قرار داد. این مزدوران که اکثراً از شهرهای دیگر آورده شده بودند، با شقاوت تمام باتون را به‌سر و صورت جوانان زده و بسیاری از جوانان را دستگیر کردند.

به گزارش دریافتی از بندرعباس، یکی از سرکردگان نیروی انتظامی با درجه سرهنگی گفته است، رژیم به آنها دستور داده اگر تعداد تجمع‌کنندگان 1500نفر شد کاری با مردم نداشته باشند، اگر جمعیت بیشتر شد عقب‌نشینی کنند، و اگر تعداد کمتر بود به مردم حمله کرده و با باتون آنها را بزنند. مردم بندرعباس به‌صورت گسترده این پیام را اطلاع‌رسانی کرده‌اند: هرمزگانی اتحاد اتحاد / ﻫﻤﻪ ﺍﺯ ﺍﺗﺤﺎﺩ ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﺮﺳﻨﺪ

مردم پارسیان و کوشکنار روز جمعه برای دومین روز متوالی در اعتراض به تجزیه استان هرمزگان تظاهرات کردند. بیش از دو هزار نفر از مردم پارسیان با تشکیل زنجیره انسانی در ساحل این شهر و با سر دادن شعارهایی علیه رژیم آخوندی مخالفت خود را با الحاق به استان فارس اعلام کردند.

جمعی از دانشجویان دانشگاه پیام نور شیراز روز پنجشنبه 25مهر در مقابل حراست دانشگاه تجمع کردند و به اقدامهای سرکوبگرانه علیه دختران و پسران دانشجو اعتراض کردند.

جمعی از کارگران اخراجی شرکت پونل پاکدشت روز شنبه 27مهر در مقابل اداره کار رژیم تجمع کردند و به اخراج خود اعتراض کردند.

عده‌یی از نمایندگان کشاورزان خوراسگان اصفهان روز شنبه 27مهر در مقابل استاندار رژیم تجمع کردند و خشم خود را نسبت به وعده‌های توخالی استانداری و مقامهای رژیم نشان دادند. کشاورزان تهدید کردند اگر غرامت آنها پرداخت نشود، از روز شنبه آینده مقابل استانداری رژیم و دیگر مراکز دست به تظاهرات خواهند زد.

دژخیمان رژیم آخوندی مانع رسیدگی پزشکی به دو زندانی سیاسی به نامهای مهندس محمدعلی عموری‌نژاد و هادی راشدی در زندان کارون اهواز می‌شوند. این دو زندانی توسط رژیم آخوندی به اتهام آخوند‌ساخته «محاربه» و تبلیغ علیه نظام آخوندی و اقدام علیه امنیت به اعدام محکوم شده‌اند. آنها از بیماریهای مختلف رنج می‌برند. اما دژخیمان رژیم آخوندی به خانواده‌های آنها اجازه ارسال دارو را نمی‌دهند.

به گزارش دریافتی، جنازه 4 زن که سنگسار شده‌اند، روز سه‌شنبه 23مهر به پزشکی قانونی تهران تحویل داده شده است. علاوه بر آثار پرتاب سنگ بر سر و صورت این زنان، آثاری از شکنجه و ضربات شدید بر بدن آنها پیش از سنگسار قابل رویت بوده است. گزارشهای دریافتی حاکی است تا کنون کسی برای دریافت این اجساد به پزشکی قانونی تهران مراجعه نکرده است و مشخص نیست دادگاه این زنان چه تاریخی برگزار شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/86ec980c-3d7d-4c02-835e-6c49899c0ad9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات