728 x 90

اعتراض عليه مالكي,انفجارات عراق,

فراکسیونهای سیاسی عراق مالکی را مسئول کشتار جمعی مردم عراق دانستند

-

انفجار تروریستی دربغداد- آرشیو
انفجار تروریستی دربغداد- آرشیو
فراکسیونهای سیاسی عراق مالکی را مسئول کشتار جمعی مردم عراق در سلسله انفجارهای تروریستی در بغداد و سایر شهرهای عراق دانستند و خواستار کناره‌گیری او شدند.

تلویزیون التغییر گزارش داد العراقیه به رهبری ایاد علاوی نخست‌وزیر سابق عراق، عملکردهای مضحک مالکی و موضع‌گیریهایش را درباره این‌که پسر مالکی پرونده‌های حساس را دنبال می‌کند، مورد تهاجم قرار داد. العراقیه در بیانیه خود از مالکی خواست که برای حفظ جان مردم و پرستیژ عراق از سمتش استعفا بدهد و این کار را به فردی واگذار کند که توان اداره کشور را داشته باشد و بتواند بر یک انتخابات آزاد و سالم در زمان مشخص شده‌اش نظارت کند

فراکسیون پارلمانی احرار وابسته به جریان صدر، مالکی را مسئول هر قطره خونی دانست که در عراق به زمین ریخته می‌شود. جواد الحسناوی از رهبران این فراکسیون، ائتلاف باند مالکی در پارلمان عراق به نام دولت قانون را متهم کرد که استیضاح مالکی درباره وخامت وضعیت امنیتی حاکم در کشور را با مانع مواجه می‌کند.
وی گفت: مالکی مسئول خونهایی است که روزانه در عراق به زمین می‌ریزد و همچنین مسئول ادامه یافتن این خونریزیهاست. الحسناوی افزود: به عقیده من مجلس عراق در حسابرسی از بسیاری از مسئولان و در رأس آنها مالکی شکست خورده است».

مقتدی صدر رئیس جریان صدر، گفت مالکی شکست خورده است و تلاشش این است که دور سوم نخست‌وزیری را به‌دست بیاورد.
به گزارش تلویزیون الرافدین: مقتدی صدر گفت از همان ابتدا از کاندیداتوری مالکی برای نخست‌وزیری حمایت نمی‌کرد ولی فشارهایی وارد آمد تا از کاندیدانوری مالکی حمایت کند، صدر در رابطه با دخالتهای رژیم ایران در امور عراق گفت دولت مالکی در جهت حمایت از رژیم ایران و پیشبرد سیاستهای این رژیم کار می‌کند».

همچنین علما و شیوخ عشایر عراقی در سامرا دولت مالکی را مسئول انفجارهای اخیر دانستند. آنها طی بیانیه‌یی مسئولیت کامل انفجارها در این شهر را برعهده فرماندهی امنیتی دانستند و خواستار بازگرداندن پرسنل پلیس محلی شدند. آنها تهدید کردند اگر خواسته‌هایشان طی 15روز برآورده نشود، اعلام اعتصاب عمومی خواهند کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/24d8be5d-a315-42e6-840c-a937ee5e07f9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات