728 x 90

آزادي 7 گروگان,

ایران - شورای اروپا - فراخوان برای هفت ایرانی ربوده شده

-

روزنامه درنیر نوول دالزاس
روزنامه درنیر نوول دالزاس
روزنامه درنیر نوول دالزاس
استراسبورگ - اول اکتبر 2013
در جریان مجمع عمومی شورای اروپا در استراسبورگ، برای رهایی 7 گروگان ایرانی که یک ماه است به‌گروگان‌گرفته‌شده‌اند، فراخوان داده شد.

ربوده شدن آنها همزمان بود با حمله به کمپ اشرف جایی که ایرانیان مخالف رژیم ملاها قرار بود در آنجا امنیت داشته باشند. در اول سپتامبر شش زن و یک مرد ربوده شدند و 52نفر توسط نظامیان به قتل رسیدند.

بنا‌ به گفته سازمان مجاهدین خلق ایران، این کشتار به دستور تهران و با همدستی مزدوران عراقی انجام شده است. کشتاری از پیش تدارک دیده شده در اشرف، صورت گرفته است. محلی که دولت عراق قرار بود از آن حفاظت کند.

مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب مقاومت ایران، در استراسبورگ، اروپاییها را فراخواند تا عراق را وادار کنند 7 ایرانی ربوده شده را آزاد کند. او اضافه کرد صحبت کردن از این‌که روی کارآمدن روحانی یک تغییر مثبت است، درست نیست. تغییر بدون آزادی زندانیان سیاسی، بدون آزادی احزاب، بدون آزادی بیان و بدون دست برداشتن از برنامه تسلیحات اتمی (و دخالتهای منطقه‌یی) نمی‌تواند واقعی باشد و چنین چیزی صورت نگرفته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a9e3be4b-3678-4372-9d18-4201aab811e7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات