728 x 90

اشرف - حمايت بين المللي,

مایکل موکیزی دادستان سابق آمریکا: سکوت آمریکا در قبال قتل‌عام اشرف غیرقابل‌قبول است

-

مایکل موکیزی
مایکل موکیزی
مصاحبه مایکل موکیزی دادستان سابق آمریکا با تلویزیون فاکس نیوز:

فاکس نیوز: آیا در مورد این شنیده‌اید که خشم و سؤالات فزاینده‌یی بر سر قتل‌عام 52 ایرانی تبعیدی در عراق به‌وجود آورده است؟ این حمله اول سپتامبر در شمال بغداد رخ داد. محل این حمله کمپ اشرف است که به‌عنوان جان پناهی برای این تبعیدیان ایرانی و مخالفان رژیم ایران به‌شمار می‌رفت. ناظران بین‌المللی این حمله را جنایت علیه بشریت خوانده‌اند و فراخوانهایی به سازمان ملل‌متحد داده شده تا دخالت کند. مهمان برنامه ما، دادستان سابق، مایکل موکیزی است که در این باره تحقیقاتی را آغاز کرده است. آقای دادستان از حضورتان این‌جا تشکر می‌کنم.

موکیزی: خوشحالم که این‌جا آمده‌ام
فاکس نیوز: باورکردنی نیست که با یک وضعیت هولناک در نایروبی روبه‌رو هستیم، جایی که تروریستهای اسلامی حمله کرده‌اند، در سوریه هم استفاده از سلاح شیمیایی بوده، و این قتل‌ عام هم که توجه جامعه بین‌المللی را جلب نکرده.

موکیزی: این فقط آخرین نمونه از یک سلسله حملات علیه این افراد توسط عراقیها است که دولت دست‌نشاندهٴ (رژیم) ایران هستند.

فاکس نیوز: شما فکر می‌کنید که (رژیم) ایران سرنخ‌ها را دارد؟

موکیزی: کاملاً مشخص است که آنها هستند. در ارتباط با برخی حملات، بازماندگان گزارش کردند که برخی از مهاجمین فارسی صحبت می‌کردند. لذا کاملاً روشن است که (رژیم) ایران در این کار دخالت داشته.

فاکس نیوز: وقتی از بازماندگان توضیحاتشان را می‌گیریم، کاملاً هولناک است. آنها می‌گویند افرادی را دست‌ بند زدند به‌سر آنها شلیک کردند. این‌گونه جنایت، یک قتل‌عام کامل (است)، اما عراقیها می‌گویند ما نمی‌دانیم چه کسی این کار را کرده و تکذیب می‌کنند که آنها دخالت داشتند.

موکیزی: بله، یک ژنرال آمریکایی که از این افراد حمایت می‌کند و در دورانی که نیروهای آمریکایی در عراق بودند، فرمانده (اشرف) بوده است، می‌گوید فیلمها را دیده و چکمه‌هایی که آمریکاییها به نیروهای عراقی داده‌اند، پای این مهاجمان بوده است. اگر به فیلمهای حملاتی که در سال 2009و 2011 صورت گرفت نگاه کنید، می‌بینید که آنها هامویهای آمریکایی سوارند. لذا عراقیها بدون شک در این حمله دست داشتند و همان‌کاری که قبلاً کردند، را دوباره می‌کنند، یعنی دروغ می‌گویند.

فاکس نیوز: دروغ می‌گویند، پس کاخ سفید و ما در این باره چه کار می‌کنیم؟

موکیزی: کاری که کاخ سفید تابحال کرده است، ابراز تأسف بوده، که بی‌ معنی است. متأسفانه دولت آمریکا بیشتر نگران رنجاندن (رژیم) ایران است. خصوصاً اکنون که دنبال رسیدن به یک توافق با آنها هستیم. این ساکنان اطلاعات مربوط به برنامه تسلیحاتی اتمی رژیم ایران را افشا کردند و روشن است که چرا عراقیها و (رژیم) ایران می‌خواهند آنها را از صحنه حذف کنند.

فاکس نیوز: این واقعه اول سپتامبر اتفاق افتاد، چند هفته قبل از این‌که روحانی برای مذاکرات هسته‌یی به نیویورک بیاید. آیا ارتباطی این میان می‌بینید؟

موکیزی: به نظرم کاملاً روشن است. این افراد در داخل ایران رابط دارند و اگر (رژیم) ایران کاری را که گفته می‌کند، انجام ندهد، آنها را افشا کنند. لذا بهترین کار از نظر (رژیم) ایران از بین بردن آنهاست.

فاکس نیوز: مجاهدین خلق ایران سالها در لیست تروریستی بودند و به‌تازگی از لیست خارج شدند. آیا این نباید در نظر گرفته شود؟

موکیزی: آنها را با هدف خشنود کردن (رژیم) ایران در لیست قرار دادند، و از ترس این‌که (رژیم) ایران به ما صدمه‌یی بزند، در لیست نگهداشتند، که البته صدمه رساند. خروج آنها از لیست هم در نتیجه حکم دادگاه بود، زیرا هیچ دلیلی برای حفظ آنها در لیست وجود نداشت. آنها دوست آمریکا هستند و خواستار برقراری یک حکومت دموکراتیک و غیرهسته‌یی در ایران با آزادی برای همه هستند. رهبر این سازمان یک زن است که ملاها را دیوانه کرده. کاری که باید بکنیم، این است که آنها را با هواپیما از آنجا خارج کنیم. آمریکا فقط باید دست از تحقیقات بردارد و آنها را با هواپیما از عراق خارج کند.

فاکس نیوز: چرا نمی‌توانیم این کار را بکنیم؟
موکیزی: می‌توانیم، اما آنچه این‌جا وجود ندارد، اراده سیاسی است.

فاکس نیوز: از کجا؟
موکیزی: از طرف آمریکا، ما به این افراد تضمین مکتوب دادیم که توسط ژنرال آمریکایی در سال 2003 هنگامی که عراق را اشغال کردیم، امضا شده است. به آنها قول داده بودیم که با آنها به‌عنوان افراد حفاظت‌شده رفتار شود.

فاکس نیوز: ما این کار را در دوران هولوکاست کرده‌ایم، با جمعیتهای دیگر هم کرده‌ایم. به نظر می‌ر‌سد که بتوانیم به‌خوبی این کار را الآن هم بکنیم، اگر که بخواهیم.

موکیزی: عکسی را از یکی از 52 قربانی به همراه دارم. او یک زن به همراه ”کارت حفاظت‌شده ”اش هست. متأسفانه این کارت ضدگلوله نبود‌.

فاکس نیوز: البته همه (رژیم) ایران را می‌شناسیم. آنها از آنچه اتفاق افتاد، تقدیر کردند. فیلمی از پرس تی. وی داریم که این بیانیه را صادر کرده“. ایران از تلاشهای عراق برای بستن کمپ اشرف تقدیر می‌کند. ایران به کشورهایی که از این گروه تروریستی حمایت می‌کند فراخوان می‌دهد تا حمایت سیاسی و مالی خود را از آنها متوقف کنند… این حمله توسط یک گروه از مردم عراق و اقوام آنهایی که توسط تروریستها کشته شده بودند صورت گرفت.

موکیزی: نظر من این است که اگر این حرفها از دهان (رژیم) ایران بیرون می‌آید، روشن است که دروغ است. به همین خاطر است که باید آنها را از آنجا خارج کنیم. زیرا فشار روی آنها کم نخواهد شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6db66c9b-f4bc-4fb2-ad89-32bbd8a861b8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات