728 x 90

گروگانگیر سفارت آمریکا، کاندیدای آخوند روحانی برای وزارت دفاع

بدون عکس
بدون عکس
بنا به گزارش دبيرخانه شورای ملی مقاومت ايران، حسین دهقان، وزیر دفاع کابینه روحانی، رئیس‌جمهور جدید ملایان، از جمله «دانشجویان خط امام» بوده است که سفارت آمریکا در تهران را در روز 4 نوامبر 1979 در هم کوبیدند و 52 دیپلومات آمریکایی را گروگان گرفتند. او همچنین از بنیانگذاران حزب‌الله لبنان است.
سایت شخصیت نگار در مورد نقش دهقان در گروگانگیری نوشته است: «وی از دانشجویان پیرو خط امام و از فاتحان لانه جاسوسی می‌باشد»، اما در بیوگرافی رسمی که بعد از پیشنهاد شدن او برای تصدی پست وزارت دفاع توسط اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ارائه شده، به این سوابق هیچ اشاره‌یی نشده است.
دهقان که متولد 1336 در شهر شهرضا در مرکز ایران است از همان ابتدای تأسیس سپاه پاسداران به آن پیوست و تا سال 1361 فرماندهی سپاه تهران را عهده‌دار بود که در این دوران در سرکوب مخالفان نقش فعال داشت.

او سپس به‌عنوان فرمانده سپاه سوریه گماشته شد بعد از بازگشت نیروهای رژیم از سوریه، با تشکیل پادگان آموزشی سپاه در نزدیکی مرز لبنان اقدام به آموزش مزدوران لبنانی رژیم نمود. دهقان بعد از چندی وارد لبنان شد و با تشکیل پادگان «ابوالفضل العباس» در منطقه نبی شیث در بقاع اقدام به سازماندهی نیروهای حزب‌الله کرد (1361-1363).
بنا بر نوشته سایتهای رژیم ملایان وی از دیرباز روابط نزدیکی با رهبران حزب‌الله از جمله سید عباس موسوی (رهبر سابق حزب‌الله که در سال 1992 کشته شد) و سید حسن نصرالله (رهبر فعلی حزب‌الله) داشت و ارتباطات خود با حسن نصرالله را هم‌چنان حفظ کرده است. حزب‌الله برخی از عکسهای دهقان در لبنان در آن سالها با سید عباس موسوی را منتشر کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ac6b6352-020f-4abb-a958-6fd218d9e63c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات