728 x 90

سفر روحانى,

وال استریت ژورنال: گامهای اخیر حسن روحانی به سمت یک موضع آشتی‌جویانه‌تر تنها یک نیرنگ است

-

تظاهرات نیویورک علیه سفر حسن روحانی
تظاهرات نیویورک علیه سفر حسن روحانی
روزنامه وال استريت ژوژنال در مورد تظاهرات مقاومت عليه سفر روحانی به نيويورک و سخنرانی او در مجمع عمومی ملل متحد نوشت:جمعیت در مقابل مقر سازمان ملل علیه روحانی تظاهرات می‌کنند. انبوه جمعیتی که در اعتراض به حسن روحانی رئیس‌جمهور رژیم ایران در نزدیکی سازمان ملل گرد آمده‌اند، در حالی‌که پرچمهای ایران را تکان می‌دهند و پلاکاردهایی حمل می‌کنند، می‌گویند گامهای اخیر وی به سمت یک موضع آشتی‌جویانه‌تر و گفتگو با آمریکا، فقط یک نیرنگ است.
امیر عمادی، 26ساله، اهل ساندیاگوی کالیفرنیا می‌گوید: ”او یک میانه‌رو نیست، او غرب را بازی می‌دهد، درست همان‌طور که رئیس‌جمهورهای قبلی رژیم ایران، رئیس‌جمهورهای قبلی آمریکا را بازی می‌دادند“.
جمعیت قابل توجهی سخنان شهردار سابق نیویورک رودی جولیانی و سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، جان بولتون را شنیدند.
رژیم ایران از توقف برنامه غنی‌سازی اورانیوم خود سرباز زده است. غرب نگرش مشکوکی نسبت به این برنامه دارد و بیم آن دارد که ممکن است النهایه منجر به رسیدن رژیم ایران به توانمندی تسلیحات هسته‌یی گردد.
از زمان روی کارآمدن روحانی، او از غرب خواسته است که بخشی از تحریمها را برای باز شدن راه مذاکرات کاهش دهد.
ولی کسانی‌که در تظاهرات شرکت داشتند می‌گفتند که رژیم در گذشته نیز ژستهای توخالی در رابطه با مذاکرات گرفته است.
رودی جولیانی گفت: ”اگر ما بخواهیم نسبت به این مذاکرات رویکرد پخته و واقع‌گرایانه داشته باشیم، بایستی در نظر داشته باشیم که رژیم ایران قبلاً هم ما را در این مسیر گول زده است. اگر به آنها اجازه بدهیم که باز هم ما را گول بزنند، آن‌وقت ما احمق هستیم“.
ایرانیان شرکت کننده در تظاهرات، در حمایت از جنبش اپوزیسیون پلاکارهایی به‌دست و تی شرتهایی به تن داشتند و روحانی را متهم به داشتن سوابق طولانی علیه اعضای اپوزیسیون کردند.
آنجلا مستشاری 52ساله و اهل لس‌آنجلس گفت: ”وجدان جهانی بایستی صدای خود را بلند کند“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/81dba813-7b44-4681-b29e-d112f1139a64"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات