728 x 90

سوريه - جنگ,

کنفرانس مطبوعاتی وزرای خارجه انگلستان و آمریکا در لندن

-

جان کری  و ویلیام هیگ در کنفرانس مطبوعاتی مشترک
جان کری و ویلیام هیگ در کنفرانس مطبوعاتی مشترک
در کنفرانس مطبوعاتی وزرای خارجه انگلستان و آمریکا در لندن، خبرنگار بی.بی.سی از جان کری پرسید: شما چقدر تهدیدهای اسد را مبنی بر این‌که در صورت حمله آمریکا، سوریه و متحدان سوریه تلافی خواهند کرد را جدی می‌گیرید؟ آیا این ریسک درگیر شدن بیش از پیش آمریکا را در این بحران به همراه نخواهد داشت؟ آیا این مسأله درست است که اگر رأی کنگره هر چه که باشد، رئیس‌جمهور حمله ر ا انجام خواهد داد؟
کری در پاسخ گفت: رئیس‌جمهور بر اساس تشخیص خودش و بر اساس در نظر گرفتن بهترین منافع آمریکا اين تصميم را اتخاذ کرده است. او می‌دانست این تصمیم سختی است، اما به نظرم تصمیم شجاعانه‌یی گرفته است که مسأله را به کنگره برده است. من نمی‌توانم بگویم اگر رأی کنگره منفی باشد رئیس‌جمهور چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد. من مطمئنم که کنگره به خوبی به ما گوش خواهد داد.
ما می‌دانیم که رژیم اسد دستور حمله شیمیایی را صادر کرده است. ما می‌دانیم که رژیم نیروهایش را در نقاطی که این واقعه رخ داده است مستقر کرده بود. ما رد موشکها از جایی که شلیک شده‌اند تا جایی که اصابت کرده‌اند را دنبال کرد‌ه‌ایم. اتفاقی نبوده است که همه موشکها از مناطق تحت کنترل رژیم شلیک شده و همه به مناطق تحت کنترل اپوزیسیون اصابت کرده‌اند. ما می‌دانیم که به فاصله چند لحظه بعد از اصابت جهان پر از ویدئوهایی شد که واقعیت صحنه را نشان می‌داد و ما اصالت تکنیکی بسیاری از این ویدئوها را بررسی کرده‌ایم. ما دیدیم که چطور کودکان کشته شدند... ما شاهد بودیم که چطور همان مناطق برای از بین رفتن مدارک گلوله‌باران شدند.

سوریه و ایران هر دو اعتراف کردند که حمله شیمیایی صورت گرفته است. آنها تلاش کردند این را به گردن افرادی بیاندازند که اصلاً توان عملی انجام چنین کاری را ندارند و نه هیچ مدرکی مبنی بر این‌که سلاحهایی دارند که آنها را قادر به انجام چنین کاری می‌کند در دست است و از همه مهمتر بر اساس منطق، به من بگوئید نیروهای اپوزیسیون چگونه می‌توانند از وسط منطقه تحت کنترل رژیم اسد چنین شلیکهایی را به سمت منطقه مردم خودشان انجام دهند؟ این برخلاف منطق و برخلاف شعور عادی است. بنابراین مدارک قوی هستند و سؤال این است که ما باید چه کار کنیم. پشتمان را برگردانیم و یک دقیقه سکوت بکنیم تا دیکتاتورهای تنبیه نشده بقیه جهان را تهدید کنند که در صورت مجازات اقدامات جنایتکارانه من تلاقی خواهم کرد؟
آقایان ما در جهان خطرناکی زندگی می‌کنیم. و این تهدید هیچ تهدیدی متفاوت از تهدیدی که روزانه با آن روبه‌رو هستیم نیست. اگر با آن رویارویی نکنیم آنها فکر خواهند کرد که این کار را می‌توانند بیشتر انجام دهند و همه را مورد تهدید قرار دهند. ریسک اقدام نکردن بیشتر از ریسک اقدام کردن است.
ویلیام هگ گفت: ما نباید در تله قائل شدن اعتبار آن‌چنانی برای حرفهای اسد گرفتار شویم. اسد که یک جنایتکار جنگی است. او قاتل مردم خودش است و همیشه همه چیز را تکذیب می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b3db9132-63ce-45c8-bc5b-ffc74c9ea8b5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات