728 x 90

مسائل اجتماعي ايران,

گسترش سرکوب زنان و جوانان تحت عنوان آخوندساخته بدحجابی و مقاومت مردمی در برابر سرکوب

-

--
--
در روزهای اخیر نیرویهای گشت سرکوبکر رژیم تحت عنوان امربه معروف و نهی از منکر به خیابانهای تهران گسیل شده‌اند و به اذیت و آزار زنان می‌پردازند. رسانه‌های حکومتی بازتاب وسیعی به این خبر دادند، از جمله خبرگزاری مهر آخوندی روز 17شهریور نوشت: ”طرح تشدید برخورد با بدپوششان پایتخت پس از اعلام رئیس پلیس کشور از روز گذشته در سراسر پایتخت آغاز شد. به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با اعلام تشدید طرح برخورد با بدپوششی از سوی رئیس پلیس کشور، از عصر دیروز مأموران پلیس پایتخت طرح ویژه‌یی را با حضور در اماکن فرهنگی، مراکز خرید و میادین مهم پایتخت آغاز کردند. مأموران پلیس امنیت اخلاقی تهران به همراه یگان امداد با حضور در برج میلاد، مراکز خرید مرکزی و غرب تهران و استقرار در میادین بزرگ شهر هم‌چون ونک، ولیعصر، هفت تیر، تجریش و مراکز بزرگ خرید طرح تشدید را اجرا کرده و با بدحجابان برخورد کردند“.
گشتهای سرکوبگر امربه معروف رژیم منحصر به سرکوب زنان نیستند، بلکه جوانان نیز هدف سرکوبگری آنان هستند، از جمله این‌که با زدن انگ بد پوشش به جوانان، آنان را در نحوه پوشیدن لباس، مورد سؤال و جواب قرار می‌دهند و جوانانی را که به‌زعم آخوندها بد پوشش هستند دستگیر کرده و تحویل مراکز نهادهای سرکوبگر رژیم می‌دهند. در این زمینه خبرگزاری مهر در ادامه گزارش روز 17شهریور نوشت: ”در طرح جدید مأموران با برخی لباسهای نامناسب و شلوارهای مدل‌ دار از جمله ساپورت برخورد کرده و پس از دستگیری افراد بدحجاب آنها را به مرکز پلیس منتقل کردند. در این طرح همچنین مردان بدحجاب که دارای لباسهای زننده هستند شناسایی و از سوی پلیس دستگیر شدند. گفتنی است حضور مأموران طرحهای امنیت اخلاقی در شهر مشهود شده و مأموران نیز آموزشهای لازم را فراگرفته و مصادیق جدید بدحجابی برای آنها مشخص شده است“.
تأکید سرکرده نيروی انتظامی رژیم بر سرکوب مردم
سرکرده نیروی انتظامی رژیم پاسدار احمدی مقدم نیز بر این طرح سرکوبگرانه تأکید کرد و سرکوب زنان و جوانان را امری قانونی و در حوزه قانون و امنیت اخلاقی دانست و ضمن اعلام آغاز مرحله جدیدی از سرکوب زنان و جوانان گفت: ”طرح امنیت اخلاقی تعطیل نشده است و مرحله جدید آن آغاز شده است. وظیفه پلیس اجرای مقررات و قانون است و در حوزه امنیت اخلاقی به‌دنبال طرح و شیوه جدیدی هستیم اما با کسانی که بر بی‌قانونی و تکرار
اذعان رسانه‌های حکومتی به شکست طرح سرکوبگرانه امربه معروف و نهی ازمنکر
در رویارویی با طرحهای سرکوبگرانه رژیم زنان و جوانان میهن با مقاومت در مقابل مأموران رژیم، نفرت خود را از رژیم ضدبشری بازر می‌کنند. خشم و نفرت جوانان و زنان به حدی است که رسانه‌های حکومتی از بی‌نتیجه بودن طرحهای رژیم در این زمینه خبر می‌دهند از جمله روزنامه حکومتی مردم‌سالاری روز 18تیر تحت عنوان یک بام و دو هوای گشت ارشاد ادامه دارد نوشت: ”برخورد با بدحجابی وارد مرحله تازه‌یی شده است. با وجود آن که مسئولان نیروی انتظامی هم اعتراف می‌کنند که برخورد با بدپوششی‌ها هیچ تأثیری در بهبود وضعیت حجاب در شهرها نداشته و حتی فیلمبرداری از نوع پوشش زنان نشان می‌دهد که طی سالهای اخیر شاهد بهتر شدن اوضاع حجاب نبوده‌ایم، در فاصله دو ماه پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری که موضوع حجاب زنان و گشت ارشاد هم از سوژه‌های داغ آن بود، برخورد با بدپوششی شدت گرفته است.
عصر شنبه مأموران پلیس با حضور در برج میلاد، با افراد متخلف برخورد کرده و تعدادی از افراد بدحجاب را نیز دستگیر کردند“.
این روزنامه حکومتی در جنگ و جدال باندی با باند ولی‌فقیه و نیروی انتظامی سرکوبگر آن، در ادامه مطلب خود می‌نویسد که هیچ معیار و ملاکی در برخورد افراد به‌اصطلاح بد پوشش وجود ندارد و مأموران سرکوبگر رژیم با سلیقه فردی خود با افراد برخورد می‌کنند، یعنی این‌که اضافه بر این‌که حکم عام سرکوب حکومتی را در مورد جوانان و زنان به اجرا درمی‌آورند، هرکس به سلیقه فردی خود با مردم برخورد می‌کند. ادامه مطلب مردم‌سالاری چنین است: ”برخورد با بدپوششی مدتی بود که به‌طور جدی پیگیری نمی‌شد و به‌تازگی و با فروکش کردن تب انتخابات ریاست‌جمهوری، شدت گرفته است. این در حالیست که هیچ معیار و ملاک روشنی در برخورد با افراد بدپوشش وجود ندارد. برخورد با زنان بدپوشش به‌گونه‌یی است که به نظر می‌رسد بیش از اندازه مانتو یا چگونگی حجاب موی افراد، رنگ لباس یا شکل ظاهری افراد در ارشاد شدن آنها مؤثر بوده“
گوشمالی مزدوران سرکوبگر رژیم توسط مردم
در مقابل سرکوب گشتها و نهادهای سرکوبگر رژیم، مردم نیز مقاومت می‌کنند و درمواردی مزدوران گشتی رژیم را گوشمالی می‌دهند. از جمله در روز دوشنبه 18شهریور زمانی که مزدوران بسیجی منطقه «کن» تهران، قصد دستگیری چند جوان را به بهانه‌های واهی داشتند، جوانان به کمک مردم حاضر در صحنه مقاومت کرده و مزدوران بسیجی را به سختی گوشمالی دادند.
روز سه‌شنبه 19شهریور زمانی که مزدوران زن رژیم که به دختران معاویه معروفند، قصد دستگیری چند دختر جوان را در مقابل مجتمع تجاری گلدیس تهران را داشتند، با مقاومت آنان و مردم حاضر در صحنه رو به‌ رو شدند و ناچار به فرار گردیدند.
در همین روز، جمعی از مردم در میدان ولیعصر تهران با مأموران نیروی انتظامی که قصد دستگیری خانمی را داشتند، درگیر شدند. مأموران سرکوبگر موسوم به گشت ارشاد، به بهانه آخوند‌ساخته بدحجابی به اذیت و آزار خانمی که همراه همسر، مادر و فرزندش بود، پرداخته و قصد دستگیری و بردن او را داشتند. مردم حاضر در صحنه از این اقدام مأموران به خشم آمده و آنان را گوشمالی دادند و مأموران رژیم از ترس مردم سراسیمه مجبور به فرار شدند.
جوانان زرین شهر اصفهان، چند مزدور بسیجی را که به بهانه آخوند‌ساخته بدحجابی به 3دختر دانشجو حمله کردند به سختی گوشمالی دادند. مردم محل نیز در حمایت از این جوانان وارد صحنه شده و مزدوران بسیجی را کتک زدند. در جریان این درگیری که روز یکشنبه 17شهریور رخ داد، مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی به کمک مزدوران بسیجی شتافته و چهار نفر را بازداشت کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9109ae09-5f25-43ce-87ef-a8b1c99caa26"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات