728 x 90

ليبرتي,

درگذشت مجاهد خلق دکتر محمدرضا معاضدی در آلبانی

-

--
--
مجاهد خلق دکتر محمدرضا معاضدی فرزند قهرمان مردم آبادان بامداد امروز در بیمارستانی در آلبانی درگذشت.

او یک رزمنده اشرفی نمونه در وارستگی و استقامت و پایداری بود و از سالها پیش، از نارسایی و بیماری کلیه رنج می‌برد، اما پیوسته و تا آخرین لحظات زندگی پربار مبارزاتی‌اش سرشار از روحیه انقلابی یک مجاهد خلق بود.

او دکترای مکانیک از دانشگاهی در نیویورک در آمریکا و دارای 28سال سابقه مبارزاتی بود و در سال 1367 به‌محض اطلاع از شروع عملیات کبیر فروغ جاویدان کار خود را در آمریکا رها کرد و به ارتش آزادیبخش ملی ایران پیوست و از آن پس نیز تا زمان انتقال به آلبانی به‌خاطر بیماری که با اصرار سازمان مجاهدین خلق ایران صورت گرفت، در مسیر مجاهدت و وفا و جنگندگی سر از پا نمی‌شناخت.


با شدت یافتن بیماری او در اشرف، پس از انتقال حفاظت از آمریکا به نیروهای عراقی، تلاشها و مکاتبات زیادی با سازمان ملل و مسئولان آمریکایی، به‌منظور انتقال و معالجه او صورت گرفت. اما حکومت عراق در هر قدم در محاصره‌ای ضدانسانی مانع شد و معالجات او را تا آنجا که می‌توانست به تأخیر می‌انداخت.

مجاهد صدیق محمدرضا معاضدی از پایان سال 1390 با کلیه اهدایی یک مجاهد اشرفی دیگر زندگی می‌کرد. وی در اولین فرصت برای مداوا به آلبانی اعزام شد که با کمال تأسف به‌دلیل دیرکرد در معالجات قبلی و محاصره ضدانسانی حکومت عراق، درمانهای بعدی در کشور آلبانی مؤثر واقع نشد و در اولین ساعتهای بامداد شنبه 23شهریور 1392 جان باخت.

پیام تسلیت رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی طی پیامی، به مجاهد صدیق محمدرضا معاضدی درود فرستاد و گفت: پایداری و استقامت او الگوی تحسین برانگیزی بود از مقاومت اشرفی که چه در اشرف و چه در لیبرتی و چه در آلبانی درخشید. عزم و ایمان خلل‌ناپذیر و روحیه و نشاط انقلابی او به‌رغم بیماری شدید و درد جانکاه او، زبانزد همرزمانش بود.

درود بر اخلاص و صدق و فدا و استقامت ستایش‌انگیزش.
او نخستین مجاهد سر فراز آزادی است که به52 همرزم شهیدش در کهکشان اشرف می‌پیوندد.
سلام بر او روزی که‌زاده شد و روزی که به نبرد رهایی‌بخش برخاست و روزی که جاودانه شد.

درگذشت او را به همرزمان اشرفی و بستگانش و به راهبر عقیده و دلهایمان مسعود تسلیت می‌گویم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/46088cd6-2ee5-4a3b-b685-992b74125fd5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات