728 x 90

بحران اقتصادي جهاني,

اصلاحات در سیستم بانکی انگلستان

-

سیستمهای بانکی انگلستان
سیستمهای بانکی انگلستان
گزارشی از یورونیوز
بر اساس اصلاحات جدید، بانکهای انگلیسی که سرمایه‌گذاریهای خطر‌آفرین داشته باشند و این سرمایه‌گذاریها بر امور روزمره بانکی آنها اثر بگذارد، شاخه سرمایه‌گذاری آنها کاملاً منحل خواهد شد.
جورج ازبورن، وزیر دارایی انگلستان می‌گوید: ”پیام من برای بانکها بسیار روشن است. اگر بانکی از قاعده‌ها سرپیچی کند دولت و یا خزانه‌داری قدرت جداسازی و انحلال کامل بانک از بخش سرمایه‌گذاری آن را خواهند داشت. ما اشتباهات گذشته را تکرار نخواهیم کرد“.
دولت انگلستان سعی دارد با ایجاد اصلاحات در سیستم بانکی‌اش از فشار زیاد بر مالیات دهندگان اجتناب کند.
پیش از این و در طول بحران مالی بین سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹، لندن حدود ۷۵ میلیارد یورو برای نجات بانکهایی مانند لویدز و رویال بانک اسکاتلند اختصاص داد.

در مقابل، بانکهای انگلیسی از طرح اصلاحات دولت استقبال نکردند. مدیر انجمن بانکهای انگلیس اعتقاد دارد اعمال این اصلاحات علاوه بر تردید در نزد سرمایه‌گذاران از قدرت رقابت بانکهای انگلیسی نیز خواهد کاست.
اما مؤسسه اعتبارسنجی ”فیچ ”اعلام کرده در صورتی‌که طرح اصلاحات به تصویب برسد این امر می‌تواند اعتبار بانکهای انگلیسی را بالا ببرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/73fb70b2-2d35-4638-ae7a-4f749737a9cf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات